וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: ראש חטיבת המודיעין לא יכול לפקד על מי שהעיד נגדו

29.6.2016 / 15:06

המשטרה הגיבה לדרישת עורכי דינו של תת-ניצב גיא ניר למנוע את הפסקת תפקידו. "הפרשה פגעה וממשיכה לפגוע בעבודתה השוטפת של החטיבה", נכתב. השופטת קיבלה את הטענות. עורך דינו: "חוסר תום לב"

צולם באמצעות הסמרטפון של וואווי, עריכת תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

בווידאו: דיווח לאולפן וואלה! NEWS: מחנאות ויחסים עכורים באגף החקירות במשטרה

המשטרה סבורה שתת-ניצב גיא ניר, החשוד בהתנהלות לא תקינה ובהאצלת סמכויות לא תקינה, לא יכול לשוב לתפקידו כראש חטיבת המודיעין ורואה בהליך ההדחה שנפתח נגדו מהלך "מידתי וסביר" - כך עולה מתשובה שהוגשה הבוקר (רביעי) לבית המשפט המחוזי בירושלים. התשובה ניתנה לאחר שעורכי דינו של ניר, שנמצא בחופשה כפויה, הגישו ביום חמישי בקשה לצו ביניים מבית המשפט, ובו ביקשו למנוע מהמשטרה להפסיק את תפקידו. תחילה ניתן צו ביניים, אך היום קיבלה השופטת נאווה בן אור את עמדת המשטרה והחליטה כי ניתן להמשיך בהליך להפסקת תפקידו של ניר. טענת המשטרה היא שחזרתו של ניר לתפקיד בעייתית, בין היתר משום שעובדים רבים שהיו כפופים לו העידו נגדו, דבר שמצטרף לאווירה ה"עכורה והקשה" שנוצרה בחטיבה בעקבות התנהלותו, כלשון התגובה שהוגשה לבית המשפט.

עוד טענו במשטרה כי ניר יוכל למלא שורה של תפקידים חלופיים בארגון. "קיימים תפקידי תת-ניצב לא מעטים שאליהם יוכל העותר להתמנות", נכתב בתגובת המשטרה לבקשת צו הביניים, שהוגשה על ידי עו"ד משה וילינגר מפרקליטות מחוז ירושלים. בתגובת המשטרה לבקשת צו הביניים ניתן אף למצוא עדות על מצבה הקשה של חטיבת המודיעין, שמתפקדת כבר מספר חודשים בלי שימונה מחליף לניר.

"חטיבת המודיעין במשטרת ישראל עברה בחודשים האחרונים תקופה קשה שכללה מינוי קצין בודק וגביית הודאות משוטרים במחלקה, שבמהלכה התקבלה החלטה על הוצאתו של ראש החטיבה לחופשה כפויה. עניין זה פגע וממשיך לפגוע בעבודתה השוטפת של החטיבה, באופן המחייב לאייש את משרת ראש חטיבת המודיעין בהקדם", נכתב.

עוד בנושא:
מפגשים ליליים במסווה "הערכת מצב": כך מתנהלת חטיבת המשטרה הרגישה ביותר
"היה מחנה ריטמן, והיה מחנה גיא": עדותו של ראש להב 433 נחשפת

תנ"צ גיא ניר, מפקד חטיבת המודיעין במשטרה. 2011. ניר קידר, הארץ
יכול להתמנות לתפקידים אחרים. ניר/הארץ, ניר קידר

בהחלטה שקיבלה היום השופטת בן אור היא הורתה לבטל את הצו וקבעה כי "לא מדובר בצעד משמעתי של הדחה מתפקיד". השופטת בן אור הוסיפה כי "ניתן להניח כי העותר, ששירת שנים רבות במשטרה, רוצה בטובת הארגון ומבין כי אין להותיר את תפקיד ראש חטיבת המודיעין בלתי-מאויש, או מאויש בממלא מקום הנושא במקביל תפקידיו האחרים". השופטת קיבלה גם את הטיעונים בנוגע לאווירה הקשה שנוצרה בחטיבת המודיעין בעקבות הפרשה ולקושי בהחזרתו של ניר לפקד על מי שהעידו נגדו בהליך המשמעתי המתנהל נגדו במשטרה.

הודעה לגיא ניר על הוצאתו מקבוצת הווטסאפ של המשטרה. ספק 500
תגובת מחלקת המשמעת לניר, בעקבות פנייתו בנוגע לשמועות על הכוונה למנות לו מחליף, בחודש אפריל/ספק 500

עו"ד איתן פלג, המייצג את ניר, טען כי תגובת המשטרה "לוקה בחוסר תום לב" משום שרק לפני כמה שבועות התקבל מכתב מעו"ד סגן ניצב אברהם פרנקל ממחלקת המשמעת של המשטרה, לאחר שניר דיווח למחלקה על השמועות ששמע על הכוונה למנות לו מחליף קבוע. במכתב ממחלקת המשמעת הרגיעו את ניר, ונאמר לו כי העובדה שתפקיד ראש חטיבת המודיעין לא אויש במסגרת סבב המינויים האחרון במשטרה בדרגת תת-ניצב "מעידה על כך שאין כל פגיעה באינטרסים" שלו וכי היא "מדברת בעד עצמה".

עוד טען עו"ד פלג כי רק בעקבות הסכמתו של ניר לחזור בו מהעתירה נגד ההחלטה להוציאו לחופשה כפויה, החליטה המשטרה לפעול לביטול מינויו כראש חטיבת המודיעין. "ברור לחלוטין שהמשיבים הסתירו מבית המשפט במועד ובזדון את כוונתם לסיים את תפקידו כראש חטיבת המודיעין".

מענה לפניית תנ"צ גיא ניר בנוגע לבקשתו לשוב לפעילות משטרתית. משטרת ישראל, גיא ניר, סריקה
דחיית בקשתו של תנ"צ ניר לשוב לפעילות בעקבות "המעשים החמורים"/סריקה, משטרת ישראל, גיא ניר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully