וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעל הפיס ישלם ליצחק לאור 40 אלף שקל בשל ביטול זכייתו בפרס

29.6.2016 / 16:29

פרסום ראשון: בהליך גישור בין הצדדים הוחלט שמפעל הפיס יפצה את המשורר על כך ששלל ממנו את פרס לנדאו לאמנויות ומדעים ב-2013 בשל תלונות על הטרדה מינית, אף שמעולם לא נחקר או נשפט בגינן

יצחק לאור. נמרוד סונדרס
"עידן חדש מבחינת כבודו של אדם וזכויותיו". יצחק לאור/נמרוד סונדרס

מפעל הפיס יפצה את המשורר יצחק לאור ב-40 אלף שקלים בעקבות ההחלטה לשלול ממנו את פרס מפעל הפיס לאמנויות ומדעים על שם לנדאו לשנת 2013 בקטגוריית שירה, הנושא עמו פרס כספי של מאה אלף שקלים – כך נקבע בתום הליך גישור שהתקיים בין הצדדים. נוסף על הפיצוי הכספי, בסך קרוב למחצית מסכום הפרס המקורי, הודיע מפעל הפיס כי הוא מצר על הנזק שנגרם ללאור בעקבות ההחלטה לשלול ממנו את הפרס, כי לא בחן את טענות הנשים נגד יצחק לאור לגופן, וכי אין בהחלטה שלו משום הכרה באמיתות הטענות נגד לאור.

תחילת הפרשה בפברואר 2010, לאחר שבמערכת התכנית "המקור" התקבלו עדויות מנשים שטענו כי לאור הטריד אותן מינית, ושודר בתכנית תחקיר בנושא. התחקיר התמקד בארבע תלונות שונות נגד לאור. הוא הכחיש את הטענות האלה, ומעולם לא נחקר או נשפט בגינן. מיד לאחר ההכרזה על זכייתו של לאור בנובמבר 2014 החלו קריאות לביטול זכייתו.

עוד על יצחק לאור והפרס:
מפעל הפיס בכתב ההגנה בפרשת לאור: "הוטל ספק כבד שאי אפשר להתעלם ממנו"
אם יבוטל מתן פרס לנדאו ליצחק לאור, אזי מוטב לבטל את פרס לנדאו

הפגנה נגד המשורר יצחק לאור בסנימטק עבר. נמרוד סונדרס
הפגנה נגד לאור מחות לסינמטק בתל אביב/נמרוד סונדרס

בשל פניות למפעל הפיס שייחסו ללאור הטרדות מיניות נערך דיון מחודש בהחלטה להעניק לו את הפרס. דירקטוריון מפעל הפיס הורה לבטל את זכייתו ולבחון את מחדש את הנושא בוועדת השופטים. הוועדה החליטה פעם נוספת, ברוב קולות, להעניק את הפרס ללאור. אלא ששופטת המיעוט, גילת חומסקי, הודיעה על פרישה מוועדת השיפוט כדי למנוע את מתן הפרס. לאחר פרישתה של חומסקי התכנס הדירקטוריון פעם נוספת והחליט, על חודו של קול, לשלול את הפרס מלאור בנימוק שתלונות רבות על התנהגותו כלפי נשים שהגיעו למפעל הפיס לא היו ידועות קודם לכן.

לאור עתר לבית המשפט המחוזי נגד החלטת מפעל הפיס וטען לפגיעה בזכויותיו, שכן ועדת השיפוט חרגה מסמכותה והנתונים שעליהם התבססה ההחלטה לבטל את הפרס היו ידועים לוועדת השיפוט, ואין ביכולתה לברר את הטענות. עוד ציין לאור את העובדה שמעולם לא הורשע בשום ערכאה פלילית. "אם תיוותר על כנה ההחלטה לשלול מלאור את הפרס זהו עידן חדש מבחינת כבודו של אדם וזכויותיו", נכתב בכתב התביעה שהוגש בשם לאור באמצעו עורכי הדין יעקב וינרוט, יחיאל וינרוט, עמית חדד ואושר רובינגר. "מכאן ואילך אין הוא אלא פונקציה של כמות פרסומים ואין צורך לשפוט אותו".

ממפעל הפיס נמסר כי: "קרן לנדאו עומדת על עמדתה ולפיה בהחלטה לא נפל כל פגם". את מפעל הפיס ייצגו בהליך עורכי הדין אלי זהר, ד"ר יעל ארידור בר-אילן ואפרת רייטן ממשרד גולדפרב זליגמן.

(עדכון ראשון: 14:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully