וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם אמריקני: המחבלים מאיסטנבול - לוחמי דאעש שנשלחו לטורקיה

בכיר ביחידה ללוחמה בטרור בארה"ב אמר לרשת NBC כי סביר מאוד שהמחבלים המתאבדים שהתפוצצו בשדה התעופה אטאטורק נמנו עם 35 אנשי דאעש שנשלחו לטורקיה לפני תחילת הרמדאן. עדי ראייה סיפרו כי אחד המאבטחים נאבק עם מפגע לפני שהתפוצץ

צילום: משה שטיינמץ באמצעות הסמרטפון של וואווי, עריכה: טל רזניק

"סביר מאוד" שמתקפת הטרור באיסטנבול בוצעה ותוכננה על ידי 35 לוחמי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) שנשלחו לטורקיה לפני תחילת חודש רמדאן - כך אמר הלילה (רביעי) בכיר ביחידה ללוחמה בטרור של ארצות הברית לרשת NBC. בפיגוע ההתאבדות, שבוצע ככל הנראה בידי שלושה מחבלים, נהרגו 36 בני אדם ונפצעו 147.

מוקדם יותר דווח כי גורמים במשטרת טורקיה טענו כי דאעש עומד מאחורי המתקפה. גם ראש הממשלה בינאלי יילדרים אמר כי פרטי החקירה הראשוניים של מתקפת הטרור מצביעים על אחריותו של דאעש לפעולה. באירוע פעלו שלושה מחבלים מתאבדים שפתחו באש בכניסה לנמל התעופה ולאחר מכן פוצצו את עצמם.

על פי דיווחים נוספים ברשת NBC, עדי ראייה ששהו בשדה התעופה אטאטורק אמרו כי אחד משלושת המחבלים המתאבדים שבר את זגוגיות הטרמינל על מנת להכניס את המחבל השלישי לאולם. עדי ראייה אחרים אמרו כי אחד המאבטחים בשדה התעופה נראה נאבק עם אחד המחבלים, שבתגובה פוצץ עצמו בכניסה לאטאטורק.

עוד על הפיגוע באיסטנבול בוואלה! NEWS:
עקב הפיגוע: בוטלו טיסות "טורקיש איירליינס" מישראל לאיסטנבול
ישראלי בפיגוע באיסטנבול: "תעזרו לנו לצאת מכאן, מהומת עולם"
טורקיה: 31 הרוגים בפיגוע התאבדות בנמל תעופה באיסטנבול

פיצוץ בנמל התעופה אטאטורק, איסטנבול, טורקיה. יוני 2016. רויטרס
זירת הפיגוע בשדה התעופה באיסטנבול, אמש/רויטרס

גורם ביטחוני טורקי טען מוקדם יותר כי המתקפה דומה מאוד לזו שהתרחשה בבלגיה בחודש מרץ האחרון. בפיגועים שהתרחשו בשדה התעופה "זבנטם" שבבריסל התפוצץ מחבל מתאבד באולם הטיסות היוצאות. מחבל נוסף התפוצץ בתחנת מטרו הומה בעיר. במתקפות נרצחו 32 בני אדם.

אטאטורק הוא שדה התעופה הבינלאומי הגדול והחשוב בטורקיה ומדי שנה עוברים בו יותר מ-50 מיליון נוסעים. לנמלי התעופה בטורקיה עמדות בידוק ביטחוני גם בכניסה למבנה הטרמינל וגם לפני הכניסה לשערי ההמראות. הכניסות והיציאות לנמל התעופה נחסמו בעקבות המתקפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פיצוץ בנמל התעופה אטאטורק, איסטנבול, טורקיה. יוני 2016. רויטרס
שדה התעופה אטאטורק, אמש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully