וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין קצה חוט": למי שייכת הגופה המסתורית שנמצאה מול חופי ישראל?

28.6.2016 / 15:30

מאז מצא מטוס חיל האוויר את הגופה הבלתי-מזוהה בים לפני כחודשיים, היא שוכבת במכון לרפואה משפטית. בשל מצבה לא יודעים לקבוע ממה מת האיש או אפילו מתי, אך במשטרה מעריכים שמדובר בגופת אדם זר שנסחפה לאזור. "מקרה חריג ביותר"

המכון לרפואה משפטית באבו כביר, ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
לא מצליחים לזהות את הגופה. המכון לרפואה משפטית באבו כביר/ראובן קסטרו

כבר חודשיים שבמשטרת ישראל מנסים להבין למי שייכת הגופה המסתורית שנמצאה בלב ים מול חופי ישראל. ההערכה כרגע היא שמדובר באדם שאינו ישראלי שנסחף לאזור, אולם בשל מצב הגופה המשטרה מתקשה לזהות אותה ואפילו לקבוע כמה זמן היא שהתה במים. גם ניסיונות להתאים אותה לפרטי נעדרים בעולם כשלו לפי שעה.

תעלומת הגופה הבלתי-מזוהה החלה לפני כחודשיים, אז גילה מטוס של חיל האוויר הישראלי עצם משונה בתוך המים הטריטוריאליים של ישראל, במרחק 17 ק"מ מהחוף, בין חוף ניצנים לחוף אשדוד. אנשי הצוות הודיעו לחמ"ל הצבאי, וזה הזעיק את חיל הים. לאחר שהתברר כי מדובר בגופה דיווח על כך צה"ל למשטרה ואנשי השיטור הימי של מרחב לכיש נשלחו לזירת האירוע. הכוחות משהו את הגופה והעבירו אותה אל החוף.

הגופה הועברה לבדיקה במכון לרפואה משפטית באבו כביר, ושם היא נמצאת מאז. מהמשטרה נמסר כי ברשות האיש לא נמצאו שום מסמכים שיכולים לסייע לזיהויו, ובשל מצב הריקבון המתקדם שבו הייתה הגופה נתונה התקשו להעריך כמה זמן היא שהתה במים. כמו כן, מצב הגופה לא אפשר לקבוע את סיבת המוות, אולם מחקירת המשטרה עלה כי לא היו עליה סימני אלימות.

כפי שנעשה בכל המקרים שבהם נמצאות גופות בלתי-מזוהות, ניסו במשטרה להצליב בין נתוני הגופה לפרטי נעדרים בישראל. לאחר שלא נמצאו התאמות, נבדקו גם דיווחים על נעדרים במדינות שכנות, אך גם בדיקה זו לא העלתה דבר. בתום החקירה במשטרה מעריכים כי מדובר בגופת אדם לא ישראלי שנסחפה לעבר ישראל מכיוון מדינה שכנה או מספינה זרה.

"מדובר במקרה המעורר לא מעט תהיות – מהיכן הגופה ומהי זהותה, אך כרגע אין אפילו קצה חוט לפתרון תעלומת הגופה", אמר גורם במשטרה המעורה בפרטי החקירה. "זהו מקרה נדיר ביותר שגופה נמצאת בלב ים ולא ניתן לזהות אותה. זהו מקרה חריג ביותר".

עוד בוואלה! NEWS:
"ביים זירת התאבדות": שמעון קופר הורשע פה אחד ברצח שתיים מנשותיו
רוסיה: היחסים לא ישוקמו בתוך ימים; טורקיה: לא נשלם פיצויים
השוטרים לא יצאו מהרכב? תיבדק התנהלות החיפושים אחר היוצאת בשאלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully