וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יישאר בכלא לכל החיים: נדחה ערעורו של המחבל היהודי ג'ק טייטל

28.6.2016 / 11:32

טייטל, שנידון לשני מאסרי עולם ו-30 שנות מאסר בגין רצח שני פלסטינים ופעולות טרור נוספות, טען לאי-שפיות בשל "מלאך אלוהים" שהורה לו לבצע את המעשים. ואולם, שופטי העליון דחו את הטענות והותירו את פסיקת המחוזי על כנה

צילום: מור שאולי, עריכה: רן מנחם

בית המשפט העליון דחה הבוקר (שלישי) את ערעורו של המחבל היהודי ג'ק טייטל על הרשעתו ועל גזר דינו בגין מעשי רצח, אלימות וטרור. השופטים דחו את טענותיו של טייטל על כך שסבל מאי-שפיות בעת ביצוע המעשים, ולפיכך יוותר עונשו על כנו והוא יישאר במאסר לשארית חייו.

טייטל טען כי בעת ביצוע המעשים הוא לקה במחלת נפש שבגללה חווה רעיונות שווא (דלוזיות). לטענתו, "נגלה אליו" מלאך אלוהים והורה לו לבצע את המעשים, ובכך נטל ממנו את שיקול דעתו. עם זאת, הרכב של שלושה שופטים – ניל הנדל, נעם סולברג ואורי שוהם – קבע כי טייטל לא סבל מ"מחלה שפגעה ברוחו" ולא היה "חסר יכולת של ממש" להבין את מעשיו או את הפסול בהם או להימנע מעשייתם, כפי שנדרש בחוק לפטירת אדם מאחריות על מעשיו.

לדברי השופטים, לא התקיים קשר סיבתי בין מחלת נפש אצל טייטל לבין שלילת יכולתו להבין את מעשיו. כמו כן, נקבע כי אף שנמצא כי טייטל סובל מהפרעת אישיות קשה, הפרעה זו אינה נחשבת בהכרח ל"הפרעה נפשית חמורה", כפי שנדרש בחוק להטלת עונש מופחת. על כן קבעו השופטים כי אין עילה להתערב במסקנת בית המשפט המחוזי, שלפיה אין מקום להחיל על טייטל את סייג האי-שפיות.

עוד על ג'ק טייטל:
"המחבל היהודי" פתח בשביתת רעב בכלא - ונשלח לצינוק
המשטרה תפצה את משפחת "המחבל היהודי" ב-35 אלף ש'
מקורבי ג'ק טייטל: "מצבו הנפשי הידרדר בכלא"

טיעונים נוספים שבמשפטו של ג'ק טייטל , פברואר 2013.. טלי מאייר
לא סבל מ"מחלה שפגעה ברוחו". טייטל בבית המשפט/טלי מאייר

טייטל, אב לחמישה מההתנחלות שבות רחל שבשומרון, נעצר באוקטובר 2009 בידי המחלקה היהודית של שב"כ ובחקירתו נחשפה פעילות טרור יהודי שנמשכה על פני עשור. בין היתר הודה טייטל ברצח נהג מונית ממזרח ירושלים ב-1997, ברצח רועה צאן פלסטיני ב-1997, בהנחת מטען חבלה ביישוב עלי ב-2006, בפציעת פלסטיני באמצעות מטען חבלה בבית שמש ב-2007, בהנחת שני מטעני חבלה ליד כלי רכב משטרתיים בירושלים ב-2007, בפציעה קשה של נער ממשפחה משיחית באריאל ב-2008 ובהנחת מטען חבלה בפתח ביתו של פרופ' זאב שטרנהל באותה שנה.

לפני כשלוש שנים הרשיע אותו בית המשפט המחוזי בירושלים בשתי עבירות של רצח פלסטינים, בשלושה ניסיונות רצח ובשורת מעשי חבלה. נגזרו עליו שני מאסרי עולם ועוד 30 שנות מאסר במצטבר. נוסף על כך, הוא חויב לפצות את קורבנותיו ב-560 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully