וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום שלישי של עימותים בהר הבית; אישה נפצעה מאבן שנזרקה לכותל

28.6.2016 / 10:30

האישה נפצעה באורח קל מאוד לאחר שצעירים ערבים השליכו אבנים לעבר רחבת הכותל. זאת על אף הודעת המשטרה שמתחם הר הבית ייסגר למבקרים יהודים ותיירים החל מהיום ועד לחמישי, אז יסתיים חודש הרמדאן

עריכה: שניר דבוש

אישה נפצעה הבוקר (שלישי) באורח קל מאוד מפגיעת אבן שזרקו צעירים לעבר רחבת הכותל המערבי בירושלים. היא קיבלה טיפול רפואי במקום ופונתה לבית החולים הדסה עין כרם בעיר. זאת על אף הודעת מחוז ירושלים במשטרה מוקדם יותר הבוקר ולפיה מתחם הר הבית ייסגר למבקרים יהודים עד יום חמישי, אז יסתיים חודש הרמדאן, במטרה להביא לסיום המהומות שנמשכות במקום זה שלושה ימים. על פי ההודעה, תוגברו הכוחות בהר הבית והמשטרה מקיימת קשר עם הווקף במטרה למנוע הפרות סדר ולשמור על השקט באזור.

לפי הודעת המשטרה, כוחות הביטחון הדפו הבוקר את מיידי האבנים תוך שימוש באמצעים שונים והיא פועלת לאיתורם של המתפרעים ולמעצרם. "המשטרה רואה בחומרה רבה את המשך הפרות הסדר ויידוי האבנים לעבר אזרחים וכוחות משטרה והיא תפעל ביד קשה ובתקיפות עד למיצוי הדין עם המתפרעים", נמסר.

עוד ידיעות בנושא
עימותים בהר הבית: צעירים התבצרו באל-אקצא ויידו אבנים לעבר המבקרים
ועדת האתיקה החליטה להמשיך לאסור עליית ח"כים להר הבית

צעירים מוסלמים התבצרו באל-אקצא ויידו אבנים לעבר שוטרים ומבקרים במתחם.
ההתפרעות בהר הבית, אתמול

רב הכותל, שמואל רבינוביץ, גינה את השלכת האבנים וקרא לעצור גורמים מסיתים בעיר העתיקה. "הר הבית בסכנה מידי אותם המכנים את עצמם 'מאמינים', אך משתמשים באמונה כדי לתרץ את שנאתם העיוורת והאכזרית ליהודים", נכתב בהודעה לעיתונות שהוציא רבינוביץ.

אתמול התפרעו בהר הבית צעירים, שיידו אבנים וירו זיקוקים אל עבר שוטרים ומבקרים במקום. שלושה מהם נעצרו בידי המשטרה. הצעירים, חלקם רעולי פנים, התבצרו במהלך הלילה בתוך מסגד אל-אקצא והחלו עם תחילת הביקורים באתר ליידות אבנים וחפצים לעבר המבקרים וכוחות הביטחון, ואף ירו זיקוקים לעבר הכוח. כוחות המשטרה, לוחמי משמר הגבול ויס"מ, שנערכו במקום בכוחות מתוגברים בעקבות מידע מודיעני, הצליחו להדוף את המתפרעים אל תוך המסגד, והביקורים נמשכו כרגיל.

עם סיום הביקורים, דלתות המסגד נפתחו והמתפרעים החלו שוב ליידות אבנים ולירות זיקוקים לעבר הכוחות, שהגיבו באופן ממוקד כדי להשיב את השקט במקום. לפי המשטרה, המתבצרים אספו הלילה אבנים וחפצים והקימו מחסומים למניעת סגירת דלתות הכניסה למסגד, במטרה להתעמת עם השוטרים, למנוע מהם לסגור את הדלתות ולפגוע בשגרת הביקורים בשטח ההר.

(עדכון ראשון: 8:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully