וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לתומכי ההפלות: העליון בארה"ב ביטל חוק המגביל את ההליך

בית המשפט קבע שהחקיקה בטקסס, שקבעה כי על רופאים שרוצים לבצע את ההליך לקבל אישור מבתי חולים ולקיים תנאים מסוימים במרפאותיהם, לא חוקתית. אובמה בירך: "פגע בבריאותן של הנשים"

צילום: אי-פי, עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט העליון של ארצות הברית ביטל אמש (שני) חוק נגד הפלות בטקסס שהטיל מגבלות נוקשות על התהליך. החוק דרש מרופאים שמבצעים את ההליך להיות מוסמכים לעבוד בבתי חולים ולקיים תנאים דומים לאלו של בתי חולים במרפאותיהם. בית המשפט העליון צפוי להכריע היום גם בעוד שני ערעורים נגד חוקים דומים, במיסיסיפי ובוויסקונסין.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בירך על הפסיקה ואילו הרפובליקנים, שטוענים שהחוק מגן על נשים, ביקרו אותה בחריפות. תומכי הזכות להפלות מקווים שלהחלטה תהיה השפעה כלל-ארצית ותצמצם את יכולתן של המדינות השונות להטיל הגבלות. "ההגבלות הללו פגעו בבריאותן של הנשים והציבו מכשול המנוגד לחוקה בדרכן של הנשים לחופש", אמר אובמה.

עוד ידיעות על ארצות הברית
הפנטגון יאשר ל"טרנסג'נדרים מוחצנים" לשרת בצבא ארצות הברית
מכה קשה לאובמה: בית המשפט העליון חסם את רפורמת ההגירה

פעילות למען הזכות להפלות חוגגות את פסיקת בית המשפט העליון של ארצות הברית, 27 ביוני 2016. רויטרס
פעילות למען הזכות להפלה חוגגות את החלטת העליון, אתמול/רויטרס

זאת ההחלטה הבולטת ביותר הנוגעת לסוגיה השנויה במחלוקת מאז 2007. היא התקבלה לאחר שהשופט השמרן אנתוני קנדי הצטרף לדעתם של ארבעת השופטים הליברלים בהרכב בן שמונת השופטים – שעדיין חסר שופט אחד, לאחר שטרם מונה מחליף לאנטונין סקליה שמת מוקדם יותר השנה. זאת הייתה הפעם הראשונה שבית המשפט העליון הגביל חקיקה של מדינה בנושא אחרי 15 שנה.

מושל טקסס, גרג אבוט הרפובליקני, תקף את הפסיקה של העליון. "ההחלטה שוחקת את הסמכות החקיקתית של המדינה להגן על בריאותן ועל ביטחונן של הנשים וגוזרת עוד אובדן חיים של חפים מפשע", טען. מאז שהועבר החוק, מספר המרפאות שמבצעות הפלות במדינה, בעלת האוכלוסייה השנייה בגודלה בארצות הברית עם 27 מיליון איש, פחת מ-41 ל-19.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully