וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוויית היוצאת בשאלה ששמה קץ לחייה: 5 דברים שצריך לדעת היום

28.6.2016 / 6:40

אסתי ויינשטיין תובא למנוחות בטקס יהודי חילוני, כפי שביקשה בצוואתה. מזכ"ל האו"ם באן קי מון וראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגשו בירושלים. יוענק פרס ביטחון ישראל ועוד שני דברים שצריך לדעת היום

אסתי ויינשטיין תובא למנוחות

אסתי ויינשטיין, חוזרת בשאלה בת 50, נעדרת כבר יממה. באדיבות המשפחה
שש מבנותיה ניתקו עמה קשר. ויינשטיין/באדיבות המשפחה

אתם צריכים לדעת שהיום תובא למנוחות אסתי ויינשטיין, חסידת גור לשעבר שיצאה בשאלה ושמה קץ לחיה לאחר שנים של נתק מבני משפחתה. הלווייתה של ויינשטיין תתקיים בבית העלמין ירקון שבפתח תקווה בטקס יהודי חילוני. זאת, לאחר שבית המשפט לענייני משפחה קבע כי יש לכבד את צוואתה, חרף התנגדות המשפחה החרדית. ויינשטיין, אם לשבע שאחת מהן יצאה בשאלה, שמה קץ לחייה במכוניתה באשדוד - שם נמצאה שלשום גופתה. שש מבנותיה ניתקו עמה קשר בעקבות התרחקותה מהדת.

מזכ"ל האו"ם ייפגש עם נתניהו

בנימין נתניהו ובאן קי מון, משרד רה"מ, 20 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
ביקור פרידה בישראל. נתניהו ובאן ב-2015/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שיום ייפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכ"ל האו"ם באן קי מון במשרד ראש הממשלה בירושלים. באן הגיע אתמול לביקור פרידה בישראל לקראת סיום תפקידו בסוף השנה הנוכחית. אתמול הוא נועד עם נשיא המדינה ראובן ריבלין ואף קיבל מדליה מאוניברסיטת תל אביב על פועלו בתשע השנים האחרונות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

הדרך להתמודד עם התעללות בבעלי חיים

כלב ישן במיטה. ShutterStock
אין די משאבים לאכיפת החוק/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום תקיים ועדת החינוך של הכנסת דיון בנושא מניעת התעללות בבעלי החיים. עמותות בעלי החיים טוענות כי המדינה לא עושה מספיק כדי למנוע מקרים של התעללות והזנחה של בעלי חיים שמביאים למוות של החיות ואף לפגיעה בתעשייה ובחקלאות בישראל. לדבריהן, אמנם יש חקיקה המחמירה ענישה על מתעללים בבעלי חיים, ואולם אין די משאבים לאכיפת החוק. כמו כן, רק 10% מהמקרים מגיעים לכדי כתבי אישום. ועדת החינוך תדון בטענות אלו ותעלה הצעות נוספות לפתרון הבעיה.

פרס ביטחון ישראל

הרמטכ"ל גדי איזנקוט בטקס סיום מחזור של המכללה לפיקוד ומטה, גלילות. מאי 2016. יותם רונן
הפרס מוענק זה השנה ה-59. הרמטכ"ל איזנקוט/יותם רונן

אתם צריכים לדעת שהיום יערך בבית הנשיא שבירושלים טקס הענקת פרס ביטחון ישראל על שם אליהו גולומב לשנת תשע"ו. פרס זה מוענק זו השנה ה-59 למערכות מבצעיות שהן פרי פיתוח של אמצעי לחימה טכנולוגיים, ותרמו במידה רבה לביטחון המדינה. את הפרס יעניק נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שגם יישא דברים. נוסף לו, גם שר הביטחון אביגדור ליברמן ומנכ"ל משרד הביטחון, אלוף במיל' אודי אדם יישאו דברים. הטקס יתקיים בנוכחות הרמטכ"ל גדי איזנקוט, יו"ר ועדת הפרס, חברי ועדת הפרס והזוכים.

97 שנים להסכם ורסאי

אדולף היטלר – 1935. GettyImages
הפר את ההסכם. היטלר/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 97 שנים, בשנת 1919, נחתם הסכם ורסאי בוועידת השלום בפריז שנועד להסדיר את היחסים בין גרמניה למדינות ההסכמה לאחר מלחמת העולם הראשונה. ההסכם נכתב בהשראת תכנית 14 הנקודות של וילסון שחתרה ל"שלום ללא מנצחים ומנוצחים". ההסכם ביקש להגביל מאוד את כוחה הצבאי של גרמניה וחולק לחמישה נושאים: הקמת חבר הלאומים, צבא, כלכלה, טריטוריה ופוליטיקה. ההסכם הופר עם עליית המפלגה הנאצית לשלטון כאשר היטלר נתן הוראה לחמש את המדינה. בעיני רבים, ההסכם שהשפיל את גרמניה וחיזק בפומבי את תבוסתה במלחמת העולם הראשונה, היווה במידה רבה זרז לפרוץ מלחמת העולם השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully