וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות גולדין ושאול: "זקוקים לכל בית ישראל כדי להשיב את הבנים"

משפחות החיילים שהוגדרו שבויים ונעדרים, תקפו את ההסכם עם טורקיה. "שתדע כל אם בישראל – מחר זו יכולה להיות את", אמרה אמו של הדר, ואביו של אורון הוסיף: "נתניהו מתעלם מהמשפחות השכולות"

צילום: יוני ריקנר, עריכה: מתן חדד

משפחותיהם של הדר גולדין ואורון שאול, שנפלו במבצע "צוק איתן" ומוגדרים חללים שבויים ונעדרים, כינסו היום (שני) מסיבת עיתונאים, בעקבות ההכרזה על הסכם הפיוס עם טורקיה, שבו לא נכלל סעיף הנוגע להשבת בניהן. מסיבת העיתונאים נערכה באוהל המחאה שהוקם אתמול מול בית ראש הממשלה בירושלים, ובו קוראים פעילים שלא לחתום על הסכם בלי שתיפתר סוגיית החיילים הנעדרים.

"אורון והדר נמצאים בידי חמאס זה שנתיים. עד היום הממשלה הבטיחה שלא יהיה שום הסכם עם אף מדינה ובטח לא כזה שנוגע לעזה, בלי שהדר ואורון יהוו את הסעיף הראשון של תנאיו", אמרה לאה גולדין, אמו של הדר. "לצערי הרב הממשלה לא עמדה בהבטחה, כי ההסכם עומד להיחתם והקבינט עומד לאשר אותו. אני מקווה שהוא לא יאשר אותו, מאחר שאם הוא יאשר אותו אני לא יודעת מתי נראה את אורון והדר. לכן אני זקוקה לתמיכה של כל בית ישראל, על מנת שראש הממשלה ידע שכל בית ישראל איתנו. כל בית ישראל איתנו, וכולם כאחד מבקשים להחזיר את אורון והדר".

גולדין הוסיפה: "לא ייתכן שהממשלה שלחה אותם לצוק איתן ולא יודעת להחזירם. זו תעודת עניות לממשלה ולשר הביטחון. שתדע כל אם בישראל – היום זו אני, מחר זו יכולה להיות את. לכן אני מבקשת: כולכם תבואו, כולכם תתמכו ואנחנו ביחד נעלה שוב למשרד ראש הממשלה ונבהיר לו כמה העם שלנו חזק ויעשה הכול כדי להשיב את הבנים שלנו". היא ציינה כי "המשימה היא שלהבא זה לא יקרה, שחיילים שלנו לא יפחדו לצאת למלחמה".

עוד בנושא:
משפחת גולדין על ההסכם עם טורקיה: "נתניהו פעל בניגוד להבטחותיו"
משפחות הנעדרים נגד ההסכם עם טורקיה: "מעניקים פרס לחמאס"
הוריו של אורון שאול: לא תיתכן עסקה עם טורקיה בלי השבת הבנים

משפחות הדר גולדין ואורון שאול במסיבת עיתונאים, מחוץ לבית ראש הממשלה, ירושלים. יוני 2016. יוני ריקנר, מערכת וואלה! NEWS
"הממשלה לא עמדה בהבטחתה". משפחות גולדין ושאול במסיבת העיתונאים, היום/מערכת וואלה! NEWS, יוני ריקנר

הרצל שאול, אביו של אורון, הצטרף גם הוא "לכל עם ישראל להתאחד ולסייע במאבק", ואמר: "ראש הממשלה הבטיח לי ביום חמישי שלא יהיה הסכם עם חמאס ועם טורקיה בלי שאורון והדר יחזרו. זה לא נראה באופק, כנראה שצריך להרחיב את המאבק. רק צעקות יחזירו את הילדים הביתה, לא כדאי לחכות להבטחות של ראש הממשלה". שאול הדגיש את אכזבתו מבנימין נתניהו, והוסיף: "הוא תמיד מבטיח לי ואני מתאכזב, הוא לא מביא בחשבון את המשפחות השכולות".

אמו של אורון, זהבה, מתחה ביקורת על ההסכם, וטענה שהוא "נטו לעזה, נוגע בלב לבה של עזה". לדבריה, "לא ייתכן שהממשלה שלנו תעשה עסקים מעין אלה, והבנים שלנו יישארו מאחורי הקלעים. צריך קודם כל להחזיר את הבנים על מנת לחזק את הצבא שלנו".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
משפחות הדר גולדין ואורון שאול במסיבת עיתונאים, מחוץ לבית ראש הממשלה, ירושלים. יוני 2016. יוני ריקנר, מערכת וואלה! NEWS
"רק צעקות יחזירו את הילדים הביתה". משפחות גולדין ושאול במסיבת העיתונאים, היום/מערכת וואלה! NEWS, יוני ריקנר

כמה משפחות של חללי "צוק איתן" הגיעו לאוהל המחאה כדי להביע תמיכה במשפחת גולדין ושאול. אילן שגיא, אביו של ארז שגיא שנהרג במבצע, אמר: "מטרת הביקור היא להביע את תמיכתנו במשפחות גולדין ושאול. הכאב שלהן הוא הכאב שלנו. אנחנו מאמינים שכמו שממשלת ישראל ידעה לשלוח אותם למלחמה - היא תדע להחזיר אותם". שגיא הוסיף כי "לא ייתכן ששנתיים אחרי 'צוק איתן', אין קול ואין עונה והממשלה מחלקת פרסים לחמאס בזמן שאנחנו נאבקים על קיומנו".

הקמת אוהל מחאה של משפחת אורון שאול, מול בית ראש הממשלה בירושלים. 26 ביוני 2016. נועם מושקוביץ
הקמת אוהל המחאה מול בית ראש הממשלה, אתמול/נועם מושקוביץ

לפני ההכרזה על ההסכם, מסרה משפחת גולדין: "אנו רואים בחומרה רבה את ההסכם המתגבש בין ישראל וטורקיה, שמפקיר את סגן הדר גולדין וסמ"ר אורון שאול, ואינו כולל את החזרת גופותיהם משבי חמאס", נכתב בהודעת המשפחה. "הצהרותיו של ראש הממשלה ריקות מתוכן. הוא פועל בניגוד להבטחותיו כלפינו עד לימים האחרונים ממש ומביא לעם ישראל ולנו הסכם רע ובעייתי, המתעלם מכאב המשפחות ומגורלם של גיבורי ישראל".

"אנו לא זקוקים לאמפתיה מנבחרי הציבור, אלא להצבעתם נגד ההסכם הרע הזה והתניית כל הסכם בהחזרת הגופות על בסיס הומניטרי, בטווח זמנים מוגדר וברור מראש", הוסיפה המשפחה. "האינטרס הלאומי הראשון במעלה הוא שחיילי צה"ל ולוחמיו יידעו שהמנהיגים השולחים אותם לשדה הקרב דואגים ומחויבים להשבתם".

מוקדם יותר היום הגיעו הרצל וזהבה שאול, הוריו של סמ"ר אורון שאול, למשכן הכנסת ביחד עם נציגים ממשפחתו של הדר גולדין. המשפחות נפגשו עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ובהמשך הגיעו לאוהל המחאה. עד ישיבת הקבינט ביום רביעי הקרוב, שבה צפויים השרים לאשר את ההסכם, בכוונת המשפחה להיפגש עם חברי כנסת בכירים.

תמונות משפחות גולדין ושאול בפגישה עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. דוברות הכנסת, יצחק הררי, מערכת וואלה! NEWS
משפחות גולדין ושאול בפגישה עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת, יצחק הררי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully