וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקוטלנד לא רוצה לצאת מהאיחוד: "נחסום את משאל העם"

27.6.2016 / 0:05

ראש הממשלה ניקולה סטרג'ן התייחסה לתוצאות ההצבעה בבריטניה, שהכריעו בעד נטישת הגוש, בניגוד לדעת הרוב בסקוטלנד. לדבריה, "יהיו לכך השלכות כואבות, אני רוצה להגן על סקוטלנד מפניהן"

עריכה: ניר חן צילום סטילס: ראובן קסטרו

ראש ממשלת סקוטלנד ניקולה סטרג'ון אמרה אמש (ראשון) כי תעשה כל מה שנדרש כדי להישאר באיחוד האירופי, כולל חסימת ההליך החוקי שיוביל לפרישתה של בריטניה מהגוש. סקוטלנד, שבה מתגוררים חמישה מיליון בני אדם, הצביעה נגד העזיבה ברוב של 62% לעומת 38% - זאת לעומת 52% שבחרו לצאת מהאיחוד בכל רחבי הממלכה.

היא אמרה כי יש סיכוי גבוה לערוך משאל עם חדש על עצמאותה של סקוטלנד אם זאת תהיה הדרך הטובה ביותר להישאר באיחוד. "להיפרדות של בריטניה מהאיחוד יהיו השלכות כואבות, אני רוצה להגן על סקוטלנד מפניהן", אמרה בריאיון לרשת BBC. הסקוטים דחו את רעיון העצמאות במשאל העם שנערך ב-2014 ברוב של 55% מתנגדים, אחרי שחברותה של בריטניה באיחוד הוצגה כאחת הסיבות המרכזיות להישאר חלק מהממלכה המאוחדת.

העיתון הסקוטי "סאנדיי פוסט" פרסם היום סקר שהראה כי התמיכה בעצמאותה של סקוטלנד זינקה ל-59% מאז משאל העם בבריטניה. ראש ממשלת סקוטלנד אמרה כי האפשרות שמחליפו של ראש ממשלת בריטניה המתפטר דייוויד קמרון ימנע מהם לקיים משאל עם נוסף "לחלוטין לא מקובלת".

ניקולה סטורגון, ראש ממשלת סקוטלנד, הצבעה במשאל העם של בריטניה. 22 ביוני 2016. רויטרס
רוצה לקיים משאל עם שני. סטרג'ון לאחר ההצבעה ביום חמישי/רויטרס

במסגרת ההסכמים הסבוכים של הממלכה המעניקים סמכויות מסוימות לסקוטלנד, לוויילס ולצפון אירלנד, ייתכן שהחקיקה שתידרש לעבור בפרלמנט בלונדון כדי לתת תוקף לעזיבת האיחוד תצטרך לזכות בתמיכה גם בפרלמנטים של שלוש האומות הללו. כשנשאלה אם היא תשקול לבקש מהפרלמנט לחסום את החקיקה, היא השיבה: "כמובן".

עם זאת, דובר מטעמה אמר כי יש דיון חוקי אם חוסר בהסכמה מצד סקוטלנד מספיק כדי לעצור את פרישת בריטניה מהאיחוד וכי הממשלה באדינבורו מצפה מעמיתיה בלונדון לומר כי אין צורך בכך כדי להשלים את המהלך. מפלגתה של סטרג'ון, התומכת בעצמאות, מחזיקה ב-56 מושבים מתוך 59 המוקצים לסקוטלנד בפרלמנט הלאומי בלונדון, ואילו בפרלמנט המקומי יש ברשותה רק 63 מושבים מתוך 129.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully