וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם ו-31 שנים נגזרו על הרוצח במצעד הגאווה ישי שליסל

26.6.2016 / 11:01

שליסל, שהורשע ברצח הנערה שירה בנקי ב-2015 ובניסיון רצח של שישה צועדים נוספים, יפצה את משפחות הנפגעים ביותר מ-2.5 מיליון שקלים. השופטת כתבה בהכרעת הדין: "לפנינו אדם שלא רואה אדם לנגד עיניו. אדם מסוכן וחסר לב"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: שניר דבוש

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (ראשון) על ישי שליסל מאסר עולם בגין רצח הנערה שירה בנקי במצעד הגאווה בירושלים ביולי 2015, 30 שנות מאסר נוספות בגין שישה ניסיונות רצח של צועדים נוספים ועוד שנת מאסר על הפרת תנאי שחרורו. בית המשפט קבע גם כי שליסל יפצה את משפחות הנפגעים ב-2.64 מיליון שקלים. לאולם הגיע הבוקר משה שליסל, בן 20, אחיו של ישי. מדובר בפעם הראשונה שבן משפחה של שליסל נוכח באולם במהלך הדיונים התיק. עם הישמע גזר הדין הוא ברח מהמקום.

השופטת נאווה בן אור נשאה דברים בטרם הקריאה את גזר הדין של שליסל, בהם כינתה אותו אדם מסוכן וחסר לב. "חודש ימים בלבד חלף מעת ששוחרר המאסר בגין הרשעתו ועד שביצע את המעשים שבהם הורשע עתה", אמרה השופטת בהתייחסה למאסרו בגין הדקירה במצעד הגאווה עשור קודם לכן. "הנאשם ריצה את עונש המאסר המלא שלו, ולא זכה לשחרור מוקדם בשל מסוכנתו הרבה. גם בשנת 2005 נטל הנאשם סכין, הגיע לאזור המצעד, התפרץ לעבר הצועדים ודקר שלושה מהם. שהייתו הממושכת של הנאשם בכלא מבלי שזכה לחופשה או שחרור מוקדם לא גרמה לו לשנות את דרכיו. קנאותו החשוכה, האוטמת אותו מראות בני אדם, הדריכה אותו גם עכשיו".

השופטת הוסיפה כי "גם לאחר שנעצר לא גילה כל רגש. לפנינו אדם שלא רואה אדם לנגד עיניו. אדם מסוכן וחסר לב, שיהדות של דרכי שלום ושמלמדת שחביב כל אדם שנברא בצלם, זרה להווייתו". היא ציינה כי "בימי החופש המועטים בין מאסר למאסר קיפד הנאשם את חייה של נערה צעירה ותאבת חיים, שירה בנקי, שהייתה כבת 16 במותה. הנאשם שפך דם נקיים. לא היה אכפת לו מזה שיפגוש את המאכלת בגופו. הוא נטל את חייה של שירה, המיט אסון על משפחתה, פגע בחברה הרוצה לחיות כחברה שוחרת חופש".

עוד על הרצח במצעד הגאווה:
"שלא יראה אור יום": הניצולים ממצעד הגאווה חשים הקלה אחרי ההרשעה
"אם לא היה חרדי - היו יורים בו": שלב העדויות ברצח במצעד הגאווה
הוריה של שירה בנקי בסרטון ליום הולדתה: "לא תאהב או תביא ילדים"

ישי שליסל, הקראת גזר דינו. בית המשפט המחוזי ירושלים. 26 ביוני 2016. נועם מושקוביץ
"המיט אסון". שליסל בבית המשפט בדיון, היום/נועם מושקוביץ

נועם אייל, שנפצע במצעד, הביע שביעות רצון מגזר הדין. "חשוב שהוא לא יצא מהכלא וגזר הדין מוודא את זה. יש לכך השפעה על החברה הישראלית. השאלה היא כמה אנשים יבואו למצעד הבא, צריך שיבואו. זה מצעד חשוב וזה לא מובן מאליו להיות מי שאתה בלי לפחד. יש חברים בקהילה שלא נפגעו פיזית אבל נפגעו מעצם המעשה. יהיה מדויק לקרוא לזה ג'יהאד. קריאה לרצח של בני הקהילה הגאה". לדברי אייל, בדקירה הקודמת במצעד הגאווה הורגשה האשמת הקורבנות. "באירוע האחרון ראינו שהציבור הישראלי למד, אך עדיין יש דרך ארוכה. סגירת המעגל שלי היא לראות 20 אלף איש במצעד הבא".

התובעת אשרת שהם מפרקליטות מחוז ירושלים בירכה על העונש שקבע בית המשפט. "בית המשפט הטיל עונש מאסר כבד על שליסל. בית המשפט הבהיר שצריך להטיל עונש מקסימלי כשנפגעים ערכי היסוד של המדינה. אנחנו שבעי רצון ומקווים שהמסר שאסור לפגוע באנשים בכלל נטייתם המינית עבר". שרה קלה מאיר מנכ"לית "הבית הפתוח" בירושלים הוסיפה כי היא שמחה ששליסל יישאר כל ימיו בכלא. עם זאת ציינה כי "הדרך עוד ארוכה. אלימות והומופוביה עדיין קיימים בחברה שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ישי שליסל, הקראת גזר דינו. בית המשפט המחוזי ירושלים. 26 ביוני 2016. נועם מושקוביץ
"אלימות והומופוביה עדיין קיימים בחברה שלנו"/נועם מושקוביץ

התביעה במשפטו של שליסל דרשה להטיל עליו מאסר עולם בגין הרצח ו-60 שנות מאסר בגין ניסיונות הרצח. שליסל לא שיתף פעולה עם ההגנה שלו במהלך המשפט, ולפיכך פרקליטו מטעם הסניגוריה הציבורית, עו"ד זכריה שנקולבסקי, גם לא טען לטובתו בשלב הטיעונים לעונש.

בדיון הטיעונים לעונש בחר שליסל לשאת דברים לראשונה במשפטו. "המצעד מביא עלינו את כל הפיגועים והאינתיפאדות, וזה גורם לכעס אצל הקב"ה", אמר שליסל. "אני משתדל לפעול מתוך אהבה לקב"ה, ומצעדי הגאווה הם מתוך שנאה לקב"ה ולעם ישראל. גם זמרים ואמנים שמופיעים במצעדי הגאווה, שידעו שהם משתתפים בחילול שמו של הקב"ה. כל יהודי צריך לראות אם הוא נאמן למלך מלכי המלכים – או שהוא נופל לרשת האופוזיציה של הקב"ה, שהיא השטן".

ישי שליסל במסע הרג במצעד הגאווה בירושלים 2015. Sebastian Scheiner, AP
ישי שליסל דוקר צועדים במצעד, אוגוסט 2015/AP, Sebastian Scheiner

הרצח במצעד הגאווה אירע ב-30 ביולי 2015, שבועות ספורים לאחר ששוחרר שליסל ממאסר על עבירה דומה. מכתב האישום שהוגש נגדו עלה כי באותו יום הוא יצא מבית הוריו שבמושב יד בנימין ונסע לירושלים לאחר שגמלה בלבו החלטה לדקור למוות משתתפים במצעד. לאחר שרכש סכין מטבח רחבה וארוכה, הוא הגיע לאזור הסמוך למסלול המצעד. הוא ניסה להיכנס למתחם הצועדים מכיוון רחוב לינקולן, אולם שוטרות שהיו במקום ביקשו ממנו להתרחק. שליסל, שהסתיר את הסכין בתוך בגדיו, נכנס למתחם הצועדים דרך רחוב וושינגטון, תוך שהוא עוקף שוטרת ושוטר שעמדו במקום.

בשלב מסוים חדר שליסל אל בין הצועדים, תוך שהוא מניף בסכין מעלה, ונעץ אותו בחוזקה בפלג גופם העליון של הצועדים שנקרו בדרכו במטרה לגרום למותם. לאחר כל דקירה הוא שלף את הסכין מהגוף של קורבנו והתקדם הלאה לעבר צועד אחר, עד שלבסוף הופל ארצה בידי שוטר שרדף אחריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully