וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת המאוכזבים: המפסידים במשאל העם בבריטניה לא מוותרים בקלות

שני מיליון איש חתמו על עצומה בעד משאל נוסף ומאות יצאו לרחובות לונדון - שם הצביעו רוב התושבים בעד ההישארות. במקביל, עשרות אלפים חתמו על קריאה לפרישת הבירה מבריטניה והצטרפותה לאיחוד

ספק 500

52% מאזרחי בריטניה הצביעו ביום חמישי האחרון בעד פרישה מהאיחוד האירופי - רובם אנשים מבוגרים המתגוררים מחוץ לערים הגדולות. בקרב 48% הנותרים התחושות קשות, ורבים מהם יזמו מחאות שונות במטרה להפוך את ההחלטה שטלטלה את הממלכה ואת העולם כולו. אחד הביטויים המשמעותיים של המחאה היא עצומה שעליה חתמו כבר שני מיליון בני אדם, הקוראת לערוך משאל עם נוסף.

הקריאה לקיום הצבעה חוזרת מתרחשת על אף אחוז ההצבעה הגבוה שנרשם ביום חמישי – 72% שהם 33 מיליון וחצי אזרחים בריטיים. אחוז הצבעה זה היה הגבוה ביותר מאז הבחירות לפרלמנט של שנת 1992. כמו כן, הפער בין שני המחנות אמנם אינו גדול, אך גם אינו מזערי ועומד על 1,269,501 בני אדם.

בריטניה עוזבת את האיחוד - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
הממלכה הלא-מאוחדת: נתיב הבריחה של סקוטלנד וצפון אירלנד מבריטניה
שרי חוץ באיחוד: על בריטניה לפרוש מהר ולא לשחק "חתול ועכבר"
ההכרעה בבריטניה הגדילה את חוסר הוודאות - והמנצחים אובדי עצות

מפגינים בלונדון נגד תוצאות משאל העם באנגליה אודות עזיבת האיחוד. AP
קוראים למשאל עם נוסף. אחד המפגינים בלונדון, היום/AP

"אנו החתומים קוראים לממשלה ליישם הוראה, שלפיה במידה שהמחנות לא הצליחו להשיג 60% מההצבעה, כאשר אחוזי ההצבעה נמוכים מ-75%, יש לקיים משאל נוסף", לשון העצומה. ניתן לראות כי רוב החותמים הם תושבי הבירה לונדון ואדינבורו שבסקוטלנד, שבשתיהן הצביעו רוב התושבים בעד הישארות באיחוד.

יש לציין כי החוק הבריטי לא מחייב את אחד המחנות להשיג אחוז תמיכה מינימלי. עם זאת, בשל העובדה שעל העצומה חתומים למעלה ממאה אלף איש, הפרלמנט ידון בסוגיה, אך לא צפויה להיות לה השפעה משמעותית.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מפגינים בלונדון נגד תוצאות משאל העם באנגליה אודות עזיבת האיחוד. AP
מאות יצאו לרחובות. מפגינה בלונדון/AP

במקביל, בסוף השבוע האחרון יצאו מאות לרחובות לונדון, נופפו בדגלי האיחוד האירופי והרימו שלטים הקוראים לערוך את המשאל פעם נוספת. כמה מפגינים אף הניפו שלטים ועליהם נרשם: "הפנסיונרים גנבו לנו את העתיד". רבים התקבצו ליד בנין הפרלמנו, רבים מהם בני נוער, וקראו קריאות נגד תוצאות המשאל. כמו כן נערכו הפגנות תמיכה בקבלת פליטים נוספים לבריטניה - דבר שעל פי התומכים בברקזיט יצטמצם באופן משמעותי עם הפרישה.

מפגינים בלונדון נגד תוצאות משאל העם באנגליה אודות עזיבת האיחוד. AP
"אחדות היא עוצמה". מבגינים בבירת בריטניה/AP

עצומה נוספת שקמה ברשתות החברתיות קוראת ל"לקסיט" – פרישת לונדון מבריטניה והצטרפותה לאיחוד האירופי. מדובר אמנם בצעד מחאה סמלי, אך הוא מצביע על הזעם של תושבי העיר. מעל ל-130 אלף איש חתמו על העצומה, שתישלח לראש העירייה סאדיק חאן. "אנו מבקשים ממך להכריז על לונדון כעצמאית ומבודלת מבריטניה, ולהגיש בקשה להצטרפות לאיחוד", קוראים החותמים על העצומה לחאן. "לונדון היא עיר בינלאומית, ואנו רוצים להישאר בליבה של אירופה. בואו נהפוך את הגירושים לרשמיים ונעבור לחברינו ביבשת".

"התחלתי בעצומה כבדיחה, בדיחה שנבעה מתסכול" אמר ג'יימס אומיילי שיזם את העצומה, לסוכנות הידיעות הצרפתית. "אני מעריץ נלהב של האיחוד האירופי – ערכיו, הרעיון האוטופי שלו. אני לא רוצה לראות את לונדון מחוץ לו. אני מקווה שעכשיו, בשל התגובה הנלהבת, העצומה תהפוך לדבר משמעותי".

חאן עצמו דחה את הרעיון. עם זאת, הוא הדגיש כי יש להקשיב לקולם של תושבי הבירה כאשר יתנהלו השיחות לפרישה מהאיחוד.

(עדכון ראשון: 20:39)

מפגינים בלונדון נגד תוצאות משאל העם באנגליה אודות עזיבת האיחוד. AP
לונדון, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully