וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה נגד סגירת אולפנה דתית-לאומית בבני ברק: "רדיפה פוליטית"

24.6.2016 / 1:24

העירייה החליטה לפנות את המוסד, בטענה כי יותר ממחצית התלמידות לא גרות בעיר. ההחלטה הובילה לתרעומת בקרב הציבור הדתי-לאומי. "העירייה מבקשת לבצע טיהור אידיאולוגי", טוען מנהל מטה המאבק

הפגנה נגד סגירת אולפנת צביה בבני ברק. מגד גוזני
אולפנה נחשבת. ההפגנה בבני ברק, אתמול/מגד גוזני

עיריית בני ברק הודיעה אתמול (חמישי) לראשי אולפנת "צביה", האולפנה הדתית-לאומית היחידה שנותרה בעיר, כי עליהם לפנות את מקום מושבה עד ה-30 ביוני. העירייה נימקה את ההחלטה בטענה כי מספר התלמידות שגרות בעיר ולומדות במוסד קטן ממספר התלמידות המגיעות לאולפנה מחוץ לעיר. כמו כן, צו פינוי הוצא לאולפנה ובמבנה מתכננת העירייה להקים מוסדות חינוך פרטיים מהזרם החרדי. בעקבות ההחלטה הוקם מטה מאבק נגד סגירת המוסד ואתמול אף נערכה הפגנת מחאה במקום.

"צביה" היא אולפנה כלל-אזורית נחשבת שבה לומדות כ-400 בנות, בהן כ-60 תלמידות ששולבו במסלול החינוך המיוחד. אחוזי הזכאות לבגרות במוסד נושקים ל-100% ותלמידות המוסד מתקבלות לתפקידי מפתח עם סיום לימודיהן. כעת, בצל ההחלטה לא יודעות תלמידות רבות היכן יערכו את בחינות הבגרות שאמורות להתקיים לאחר תאריך הסגירה המיועד. כמו כן, תלמידות החינוך המיוחד עלולות למצוא את עצמן כעת ללא מסגרת ראויה.

החלטת בני ברק עוררה תרעומת בקרב הציבור הדתי-לאומי בעיר. אודי טנא, תושב בני ברק וממובילי המחאה נגד סגירת האולפנה, טען כי מדובר ברדיפה פוליטית גרידא. "עיריית בני ברק מבקשת לבצע טיהור אידיאולוגי בעיר ולזרוק ממנה את אנשי הציונות הדתית", אמר. "אנו אזרחים שווי זכויות הזכאים לתנאים נאותים. צר לנו לראות את סחטנות ראשי העירייה, שמבקשים לקחת מהציונות הדתית בעיר את כבשת הרש הבודדה שלה".

עוד בוואלה! NEWS:
יוזמה חדשה: בתי ספר יהודיים וערביים יצוותו כמוסדות "תאומים"
מורה לילד שהסתפר בניגוד לתקנון: "אתה נראה כמו נאצי"
תלמידי בית ספר באשקלון שובתים שלושה ימים: "העירייה פוגעת בילדים"

הפגנה נגד סגירת אולפנת צביה בבני ברק. מגד גוזני
"לוקחים את כבשת הרש הבודדה". תלמידות האולפנה נקשרות באזיקונים לבית הספר/מגד גוזני

טנא סיפר כי הושג מתווה זמני, אולם הוא לא עונה על דרישות המוחים. העירייה הציעה להעביר את התלמידות לבניין ריק שעומד במקום אחר בעיר, אך זה אינו מכיל מעבדות ומתקנים לימודיים נוספים שהיו במבנה אולפנת "צביה". "על ראשי העירייה לגלות אחריות לפני שלא יהיה ניתן לעצור את הגלגל", הדגיש טנא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

כ-50 הפגינו: "הציבור הדתי-לאומי לא מקבל יחס שווה לזה החרדי"

בשעות הצהריים התאספו כ-50 תושבים, בהם תלמידים לשעבר, כדי למחות נגד ההחלטה. בעיני רבים ובהם אבי גולדברג, חבר מועצת העיר לשעבר ותלמיד לשעבר, האולפנה מהווה סמל. "בעיר הזאת החרדים דואגים שלכל זרם יהיה בית ספר. צריך לזכור שבני ברק הוקמה על ידי דתיים-לאומיים".

ילדיה של אסתר הורן, תושבת העיר, התחנכו בחינוך הדתי-לאומי. "אני דורשת מראש העיר שידאג לתלמידות", אמרה הורן בהפגנה. "בעיר הזאת אנחנו אזרחים שווים, משלמים מסים כמו כולם, ודורשים שלא לזנוח אותנו. הציבור שלנו לא מקבל יחס שווה לזה של החרדים". לדבריה, תקציבים רבים שאמורים להיות מועברים לציבור הדתי-לאומי מועברים לגורמים אחרים. "גם למוסדות בני עקיבא לא מועברים תקציבים", אמרה.

הפגנה נגד סגירת אולפנת צביה בבני ברק. מגד גוזני
"לא מועברים תקציבים". ההפגנה, היום/מגד גוזני

ח"כ אורן חזן, שהגיע לתמוך במפגינים, אמר: "אסור לתת יד לכך שבמדינת ישראל נעשית הדרה של ציבורים. מדהים לראות שדווקא במקום שהכי סבל מביקורת, הכפשות, ניסיון לדה-לגיטימציה ושנאת חינם מנסים לעשות פילוג שכזה. אני קורא לראש העיר למצוא פתרון".

אליהו, המשתייך לזרם החרדי ומתגורר מול בית הספר, מבין את המחאה אך טוען כי היא אינה מוצדקת. "רוב התלמידות לא מבני ברק, כל בוקר אני רואה את ההסעות שלהן, שמגיעות מחוץ לעיר ומורידות פה את הבנות. הן צריכות ללמוד פה, אבל בנות האזור, החרדיות, קודמות להן".

ההחלטה מעוררת המחלוקת של עיריית בני ברק הגיעה גם לפתחה של הכנסת. ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) וח"כ ניסן סומלינסקי (הבית היהודי) הגישו אתמול הצעה דחופה לדיון חירום בוועדת החינוך של הכנסת בעניין סגירת האולפנה, והוא עתיד להתקיים ככל הנראה בשבוע הבא.

לדברי ח"כ פורר, "העובדה שמעדיפים לסגור מוסד חינוכי לאוכלוסייה ולפתוח במקומו מוסד אחר לקבוצת אוכלוסייה אחרת - מקוממת ומעוררת תמיהה. לא זו בלבד שמפלים לרעה קבוצה גדולה של תלמידות, אלא שעושים זאת דווקא בבית ספר שמהווה עוגן ברור להצלחה ועמידה במבחני בגרות ולחינוך לשירות לאומי. אין כל התנגדות לפתיחת בתי ספר וכיתות נוספות למגזר החרדי, אך אין סיבה לעשות זאת באמצעות פגיעה בתלמידות מהמגזר הדתי-לאומי. אני חושב שהרשויות חייבות להתערב ולמנוע את סגירת האולפנה לפני תחילת שנת הלימודים".

עיריית בני ברק: "דרשנו את הפינוי כבר שנים אחדות"

מעיריית בני ברק נמסר בתגובה: "תמוהות ביותר טענות נציגי האולפנה לדרישת העירייה, הקיימת כבר שנים אחדות. בהסכם בין העירייה ואולפנת 'צביה' מצוין תנאי יסודי לגבי הפעלתה – ששיעור תושבות העיר בני ברק לא יקטן מ-50% מכלל התלמידות באולפנה. אם השיעור קטן מכך, יוחזר המבנה לעירייה. בשנת תשע"ו, מתוך 319 תלמידות באולפנה, 238 היו תלמידות מן החוץ. העירייה דורשת פינוי זה כבר שנים אחדות. היא דחתה את הפינוי שוב ושוב, לבקשת האולפנה, אך לא ניתן זאת עוד, כשל-160 תלמידות יסודי אין מקום לימודים. בהתייחס להפגנה, קיומה, לדעתה העירייה, מותר אך אינו מוצדק".

(עדכון ראשון: 21:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully