וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 77 תובעת: "הנהג קרא לי 'זקנה מסריחה, הלוואי שתמותי'"

24.6.2016 / 1:34

קשישה התלוננה לאחר שנהג "אפיקים" סירב לעצור בתחנה שבה חיכתה, וזכתה לאיחולי מוות. היא קבלה לחברה, שסירבה להתייחס לטענות, ופיצתה בשתי נסיעות חינם בלבד. כעת היא תובעת על לשון הרע

אוטובוס אפיקים, נובמבר 2012. נמרוד סונדרס
הקשישה נאלצה לרדוף אחרי האוטובוס תוך שהיא מנופפת בידיה/נמרוד סונדרס

יחס משפיל ומחפיר, קללות ואיחולי מוות ציפו לל', קשישה בת 77 במהלך נסיעה באוטובוס "אפיקים" – כך עולה מתביעת לשון הרע שהוגשה השבוע נגד החברה. החברה הביעה התנצלות על חלק מהטענות כלפי הנהג והסכימה לפצות את ל' בשתי נסיעות בודדות. כעת היא תובעת את החברה בגין הוצאת לשון הרע בסך של 50 אלף שקלים.

בבוקר יום שישי בחודש יוני 2015, המתינה ל' לקו 425 של חברת "אפיקים" ביישוב בית חורון, סמוך למקום מגוריה – קו שבו היא רגילה לנסוע. אלא שכאשר האוטובוס הגיע לתחנה, הוא לא עצר והמשיך בנסיעתו. ל' נאלצה לרדוף אחרי האוטובוס תוך שהיא מנופפת בידיה וקוראת לו לעצור, עד שנעצר במרחק של 60 מטרים מהתחנה.

לאחר שעלתה לאוטובוס, שאלה את הנהג מדוע לא עצר בתחנה ולטענתה הוא לא השיב לה משום ששוחח בטלפון הנייד שלו. לדבריה, תוך כדי שיחה אמר לה הנהג: "לא משנה איפה עצרתי ותגידי תודה שעצרתי לך בכלל". ל' אמרה לנהג שעליו להתבייש, ובתגובה הוא אמר לה שהוא לא בטוח שהוא היה אמור לעצור בתחנה והתקשר למפקח שלו כדי לברר זאת.

עוד בוואלה! NEWS:
זוכו שוטרים שהואשמו כי שפכו מים רותחים על עצור
גילתה שיש לה אח בנפאל, המדינה מסרבת לאפשר לו לבקר בארץ
מאות הגיעו לשמח נערת בת מצווה שאינם מכירים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מענה כללי בלבד בכל הנוגע לטענות על יחס הנהג. המכתב שנשלח לקשישה מחברת "אפיקים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הוא עצר לי אחרי מאה מטרים ואחרי איחור של חצי שעה. עצרתי אותו עם הידיים אחרי שחיכיתי חצי שעה. רצתי והגעתי אליו וראיתי אותו מדבר בנייד. הוא אמר שלא ראה אותי. אמרתי לו שיש שם תחנה ושהיה צריך להאט ולראות אם יש שם אנשים", אמרה ל' בשיחה עם וואלה! NEWS השבוע.

לדבריה של ל', לאחר שסיים את השיחה עם המפקח, פנה אליה הנהג בצעקות וגידופים ואמר לה: "חתיכת זקנה מסריחה", "הלוואי שתמותי כמו אמא שלי" וכן ביטויים פוגעניים נוספים. לטענתה, במקביל לדברים שהטיח בה, נסע הנהג במהירות מופרזת ובפראות. כשהגיע האוטובוס למחסום "מכבים" פנה לחיילים במקום ואמר להם בקול רם: "יש פה זקנה מסריחה, תורידו אותה מהאוטובוס שלי".

בשיחה עם וואלה! NEWS תיארה ל' את תחושותיה לאחר האירוע. "גם אם הייתי לא בסדר, למה הוא צריך לדבר אלי ככה? הוא התחיל לקלל אותי ואיחל לי למות. אני עכשיו מדברת על זה ואני רועדת. אני לא יודעת איך להסביר את ההתפרצות הזו. בכיתי וצעקתי כי זה כאב לי. זה נשמע קצר אבל זה לקח כמה עשרות דקות. כולי רועדת כשאני מספרת על זה. יש לי מאז סיוטים בלילות. אני כל הזמן חושבת איך הוא קילל אותי ככה, איך הוא אמר לי שיקברו אותי ליד אמא שלו ושאני לא צריכה להיות בעולם הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"כמחווה של רצון טוב": פיצוי של שני כרטיסי נסיעה בלבד

כמה ימים לאחר האירוע, פנתה ל' לחברת "אפיקים" וקבלה על התנהגותו של הנהג. בתגובה, נשלח אליה מכתב על ידי שי מלכה, סמנכ"ל שירות ופיתוח, ובו נכתב כי "נערך תחקיר מעמקי על ידי הגורמים הרלוונטיים לבירור נסיבות האירוע". במכתב נטען כי הנהג אמר שהוא לא עצר בתחנה בטעות, וזאת משום שמדובר בתחנה חדשה. "למרות זאת, הנהג הועמד לדין משמעתי נוקב ומחמיר בהתאם לנהלי המשמעת של החברה ובאופן שאינו משתמע לשני פנים", הוהבר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פיצוי "אפיקים" לקשישה: שני כרטיסים בודדים לנסיעה בקווי החברה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המכתב לא כלל התייחסות ישירה בכל הנוגע לטענות על יחס הנהג לקשישה, וכלל מענה כללי לטענות אלו: "נהלי החברה קובעים במפורש שעל נהג האוטובוס לשאוף ללא לאות למתן שירות מקצועי ואדיב בכל שעות עבודתו, ואנו סבורים כי בנסיבות העניין היה מצופה מהנהג לנהוג אחרת". כמחווה של רצון טוב, נכתב בתשובת החברה, הוחלט להעניש לקשישה שני כרטיסים בודדים לנסיעה חינם בכל אחד מקווי החברה בארץ.

ל' לא סברה שהמכתב מהווה פיצוי מספיק ופנתה באמצעות עו"ד אליעזר חדד לחברה, בדרישה לפרט מהו ההליך המשמעתי שננקט בנוגע לנהג. לאחר כמה פניות היא קיבלה תשובה נוספת מהחברה שבה הובע צער על העיכוב במתן התגובה ועל "עוגמת הנפש" שנגרמה לה. גם מכתב זה לא כלל התייחסות ישירה להתנהגות הנהג אלא רק לעובדה שלא עצר בתחנה: "הנהג מצר על מקרה זה, אך הדבר נעשה בתום לב מפני שתחנה זו הינה חדשה, והנהג לא זכר שיש תחנת עצירה שם".

בעקבות תגובה זו, החליטה ל' להגיש תביעת לשון הרע נגד "אפיקים" על סך 50 אלף שקלים, וזאת משום ש"בהתנהלותה של הנתבעת יש משום התחמקות מקבלת אחריות על האירוע, תוך שהיא בוחרת שלא לחשוף את פרטי הנהג וההליך המשמעתי שלדבריה נוהל נגדו", נכתב בכתב התביעה. "אין לי בעיה עם חברת אפיקים אלא עם הנהג. רציתי שיבין, מה, זקנה זה לא בן אדם?", אמרה ל'.

תגובת החברה: "פנייתה של הנוסעת טופלה בכל הרצינות"

מחברת "אפיקים" נמסר בתגובה: "חברת אפיקים מתייחסת ברצינות ובמלוא תשומת הלב לכל תלונה שמגיעה מנוסעיה. בעקבות המקרה האמור שהתרחש לפני כשנה, נערך בירור שמטרתו הייתה לחקור לעומק את התלונה שהתקבלה, ובמסגרתו הכחיש הנהג את טענות הנוסעת. כמו כן, נעשה ניסיון ליצור קשר עם העדים שהציגה הנוסעת, ללא הצלחה. פנייתה של הנוסעת טופלה בכל הרצינות ומלבד הדין המשמעתי שנערך לנהג, קיבלה הנוסעת פיצוי לפנים משורת הדין. נמשיך להיות קשובים לפניות הציבור, על מנת לספק את השירות הטוב ביותר על הכביש ומחוצה לו".

ח"כ איציק שמולי, יו"ר השדולה למען הקשישים וניצולי השואה בכנסת, אמר בתגובה לפרסום כי "זו פשוט התנהגות שערוריית ומגונה של הנהג ואנו דורשים את פיטוריו לאלתר. עצם העובדה ששוב ושוב הרגיש צורך להשפיל את הנוסעת רק מפאת גילה מלמדת שלא מדובר בטעות חד פעמית". לדבריו, החלטת החברה לפצות את הנוסעת בשתי נסיעות מעליבה ומעידה על מתן גיבוי לנהג וחוסר הפנמה של חומרת המקרה.

(עדכון ראשון: 18:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully