וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משחקי הרעב" גרסת המציאות: ציד בני אדם יהפוך לעסק כלכלי משגשג בעוד כ-100 שנים

25.6.2016 / 6:43

חשבתם שעלילת סרטי "משחקי הרעב" רחוקה מהמציאות? על פי תחזית של מומחה תיירות אנגלי, מדובר בתרחיש אפשרי לעוד כ-100 שנים, אז עשירים ירצחו עניים כדי למנוע גידול אוכלוסין ולהגשים את סטיותיהם

imdb

בווידאו - ככה זה נראה בסרט "משחקי הרעב"

זה אולי נשמע לכם כמו סרט המשך ל"משחקי הרעב" או "הוסטל", אך החזון הדיסטופי הזה צפוי להוות מוקד משיכה גדול לעשירים בתקופה שבה מוות של בני אדם יהיה דבר שבשגרה. על פי התחזית המחרידה הזאת, המגיעה מדניאל רייט, מרצה בכיר לתיירות מאוניברסיטת מרכז לנקשייר, ציד בני אדם הוא תרחיש אפשרי ביותר לשנת 2100. מעבר לכך, עד שנת 2200 הוא מעריך שאירועי ציד אלה יהפכו לאירוע טלוויזיוני ענק, ממש כמו בסרט "משחקי הרעב", שם הדמויות מתחרות במשחק ריאליטי הישרדותי כשמטרתם להרוג אחד את השני.

במאמרו שפורסם בכתב העת המדעי "Futures", רייט תיאר עולם שסוע מאסונות כלכליים ואקולוגיים, שיובילו לפיצוץ אוכלוסין ולפערים כלכליים עצומים בין עשירים לעניים. הוא טוען שהמציאות היומיומית שלנו, עם כל האסונות וההרוגים, המוזיאונים המוקדשים לרוצחים כמו ג'ק המרטש ודרקולה, מחנות ריכוז שפתוחים לציבור ואמריקאים עשירים שמשלמים סכומים עצומים כדי לצוד חיות באפריקה - רק מקרבים אותנו אל הבלתי נמנע. לטענתו, כפי שהוצאות להורג בפומבי משכו המוני צופים בתקופות קודמות, וכיום זו "התיירות האפלה" (מקומות תיירותיים הקשורים לאירועים היסטוריים של מוות וטרגדיה) שמכניסה ביוליונים בשנה - זה רק עניין של זמן עד שנתחיל להרוג אחד את השני, בלי שיהיה אכפת לנו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה רק עניין של זמן עד שנתחיל להרוג אחד את השני"/מערכת וואלה!, צילום מסך

המאמר טוען שציד בני אדם כספורט מחתרתי יכול לקרות כבר ב-2100, כשעד 2200 יהפוך לחווית תיירות לגיטימית שתתאים בעיקר לבני המעמד הגבוה. "מוות כמופע זו לא תופעה חדשה. למעשה העבר שלנו מראה שאנחנו מאוד נמשכים למוות. קרבות גלדיאטורים והוצאות להורג הן רק דוגמאות מתועדות לכך", כתב דניאל רייט במאמרו, "אסונות אקולוגיים יביאו למצב שלא ישאר מספיק מזון או קרקע לאוכלוסיה הגדלה ועשירים יצודו עניים כסוג של ספורט. המניע הגלוי למעשיהם יהיה לצמצם את האוכלוסיה כי לא יהיה מספיק אוכל לכולם, אולם המניע הנסתר נובע מהסטיות שלהם, מהריגוש והאדרנלין שמגיע עם ההרג. העשירים יצאו לחופשות ציד ויטבחו בעניים".

"ההתעסקות המרובה ברצח, מוות וזוועות שונות בסרטים ובטלוויזיה תביא את כולנו להתרגל יותר ויותר למוות כמצרך בידורי וזמין".

עוד באותו נושא

מחשב בן אלפיים שנה שימש את היוונים לחזות את העתיד

לכתבה המלאה

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully