וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילתה שיש לה אח בנפאל, אך המדינה מסרבת לאפשר לו לבקר בארץ

23.6.2016 / 16:43

כשגילתה על קיומו של אחיה למחצה אחרי 14 שנה, ביקשה ורוניקה גלינסקי להביאו לישראל כדי להכיר את משפחתה ולפקוד את קבר אביהם. משרד הפנים סירב בטענה שלא הוכיחה קשר משפחתי

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל

ורוניקה גלינסקי, בת 44 מטירת כרמל, השתתפה לפני כשנה בתכנית "אבודים" של צופית גרנט, במטרה להתחקות אחר שורשיו של אביה, אברהם אייזיק, בנפאל. להפתעתה הרבה היא גילתה כי במהלך ביקורי המולדת הרבים של אביה בנפאל הוא נישא לאישה נוספת ונולד לו ממנה ילד, שכיום בן 14. עם סיום התכנית החליטה גלינסקי לשמר את הקשר עם האח למחצה ואף ביקשה להביא את אחיה לביקור בישראל, אולם משרד הפנים סירב לבקשתה.

"הגעתי לנפאל לחפש את השורשים של אבא שלי. כשהגעתי לאחד הכפרים, פתאום התברר לי שאבא שלי התחתן עם אישה נפאלית, עשה ילד, חי איתם במשך חמש שנים וחזר לארץ", שחזרה גלינסקי. "פתאום פגשתי ילד בן 14 חמוד, בעל אמצעים כלכליים מעטים. הוא דומה לנו מאוד, ילד מקסים וחמוד ממשפחה ענייה. לדבריה, נוצר בינה לבין אחיה קשר מדהים. "הוא כל הזמן מתקשר, אני מתקשרת אליו. הוא מבין שפתאום יש לו אחים, משפחה, הוא לא לבד. הוא כותב לי שהוא אוהב אותי", סיפרה. לדבריה, כשגילתה על קיומו של האח אחרי שנים כה רבות היא הייתה המומה. "את יודעת מה זה לגלות אח אחרי 14 שנים?"

עוד ידיעות חברה ורווחה:
בניגוד לרבנות: המדינה קבעה כי אין חובה לנוכחות בלנית במקווה
חייל, החברה היא ביתך: פרויקט חדש יקשור חיילים לפעילות רווחה
"החוב בכלל של המשטרה": הייסורים הבלתי נגמרים של דייר ההוסטל

ורוניקה גלינסקי ואחיה למחצה בביקור בנפאל. באדיבות המשפחה
גלינסקי/באדיבות המשפחה

גלינסקי החליטה להטיס את אחיה, נירוסטה גודר, לארץ לביקור של חודש כדי שיכיר גם את שני האחים האחרים שלה ואת ילדיהם, אחייניו למחצה. כמו כן, היא רצתה לאפשר לאחיה מנפאל לפקוד את קבר אביו בישראל. "רצינו שהוא יבוא לארץ, להכיר אותו לשאר האחים, לראות את הקבר של אבא שלו, לדעת על המשפחה. מגיל חמש הוא לא ראה את אבא שלו. הוא לא ידע עלינו כלל, הם לא ידעו בכלל שהוא נפטר", היא סיפרה.

כדי להקל על התקשורת בין הצדדים, דוברי עברית מצד אחד ודובר נפאלית מהצד השני, ביקשה ורוניקה להטיס לישראל גם אישה נפאלית ששמה רג'מי מגר מאיה, ששימשה להם מתורגמנית במהלך צילומי "אבודים" ושהתה בעבר בארץ כעובדת סיעוד. במרץ האחרון הגישה גלינסקי בקשה למשרד הפנים לאשרות כניסה לארץ, אשרות תייר, לאחיה ולמתורגמנית. כעבור חודשיים החליטה רשות האוכלוסין וההגירה לדחות את הבקשה בטענה שגלינסקי לא הציגה כל הוכחה לקשר המשפחתי בינה לבין נירוסטה. על המתורגמנית נכתב כי היות שעבדה בעבר בישראל וביקשה להישאר כאן בשל קשר זוגי יש חשש שתרצה להשתקע בארץ.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אחיה למחצה של ורוניקה גלינסקי. באדיבות המשפחה
"הוא כל הזמן אומר לי 'עכשיו יש לי משפחה, לא היה לי כלום'". האח, נירוסטה גודר/באדיבות המשפחה

גלינסקי הגישה ערר על סירוב משרד הפנים ואף הציעה להפקיד ערובה כספית להבטחת יציאתם של שני אורחיה מנפאל, ואף ציינה כי לאחיה למחצה יש אם ומשפחה בנפאל ואין לה כל כוונה לעקור אותו מהן. עם זאת, למרות הצהרותיה של גלינסקי, משרד הפנים ממשיך לסרב לאפשר לו כניסה לישראל, ודרש שגלינסקי תציג בדיקת רקמות שתוכיח שיש בין השניים קשר משפחתי. "הם טוענים שלא הוכח שהוא אחי אז הוא לא יוכל להיכנס לארץ. מה הקשר? אני מזמינה אותו כתייר לחודש. אם הוא לא באמת אחי אז מה יש לי להזמין אותו לביקור לארץ? מה יש לי לעשות עם ילד בן 14?", תמהה גלינסקי. "מה, אני הולכת לחטוף אותו? אין לי כוונה שהוא ישתקע כאן".

"מה ילד בן 14 יכול להזיק?"

"במשך 14 שנים פספסנו זה את זה, ועכשיו הם שמים לנו רגליים"

לדבריה, התנהלות משרד הפנים מבישה. "משרד הפנים פשוט התיש אותנו. הם פשוט אטומים, אין עם מי לדבר. במשך חודשים הם מטרטרים אותי על דבר שיכול היה להיפתר כבר ממזמן", סיפרה גלינסקי בייאוש. "כל הזמן הם אומרים לי שזה בטיפול. כמה אני יכולה לרדוף אחריהם? אני אומרת שאני חותמת ומפקידה ערבות, הם היו צריכים לאפשר לו להיכנס. מה ילד בן 14 יכול להזיק?".

גלינסקי הסבירה כי במשרד הפנים חוששים שנירוסטה יברח. "מנהלת במשרד הפנים אמרה לי שהוא יכול לברוח. לאן הוא יברח? הוא מפחד לבוא לבד, אז הוא יברח? כואב לי מאוד עליו. אני מרגישה ייסורי מצפון כי נטעתי בו תקוות שווא שהוא יכיר את משפחתו, ועכשיו אין לי מה לומר לו", הוסיפה. "אני רוצה להביא אותו לארץ, לפנק אותו. הוא מתרגש, מחכה, הוא כל הזמן אומר לי 'עכשיו יש לי משפחה, לא היה לי כלום'. כל פעם אני אומרת לו עוד שבוע, עוד שבוע, מדובר באטימות בלתי-נסבלת של משרד הפנים. במשך 14 שנים פספסנו זה את זה, ועכשיו הם שמים לנו רגליים".

ורוניקה גלינסקי אייזיק ליד קבר אביה אברהם. יוני 2016. שלומי גבאי
"רצינו שהוא יבוא לארץ לראות את הקבר של אבא שלו". גלינסקי בקבר אביה/שלומי גבאי

את הערר הגישה גלינסקי באמצעות האגף לסיוע משפטי מטעם משרד המשפטים. עורכת דינה, ליאת שטיינברג-חרלמפ, המתמחה בתחום הסדרת מעמד בישראל ודיני משפחה, הביעה תמיהה על בקשת משרד הפנים לערוך בדיקת רקמות. "מדובר בהחלטה בלתי-סבירה שלא לאפשר לבן של יהודי, אח של אזרחית המדינה, לבקר בישראל", אמרה עו"ד שטיינברג-חרלמפ. "זוהי עליית מדרגה מצד משרד הפנים במגמת סירובי הכניסה לישראל".

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה: "גברת גלינסקי הגישה בקשה להזמין נער נפאלי בן 14 ללא כל הוכחה כי מדובר בבן משפחה וכי היא אכן מכירה אותו וללא שום ביטחון כי הנער יגיע לתקופת ביקור ויצא. הבקשה נדונה, והוחלט שלא לאשרה לאור מכלול הנסיבות. בני המשפחה רשאים לערער על החלטה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully