וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי למוות בנער הפלסטיני בכביש 443: שלושה חיילים נחקרו באזהרה

בצל חקירת מצ"ח את הירי בשוגג של כוח צה"ל במחמוד בדראן בן ה-15 ליד מודיעין, הועברה גופתו לידי הפלסטינים. אביו בריאיון לאולפן וואלה! NEWS: "אפשר היה לעצור אותם, לשים מחסום. למה לירות עליהם?"

צילום: יותם רונן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

שלושה חיילים מחטיבת כפיר נחקרו אתמול (רביעי) באזהרה על ידי המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח), במסגרת חקירת מותו של מחמוד בדראן בן ה-15, שנורה אתמול בשוגג על ידי כוח צה"ל בכביש 443. שלשום נפתחה חקירת המקרה, בין היתר, על מנת לבדוק אם היה צורך במקרה הנוכחי לפתוח באש.

במקביל, גופתו של בדראן, תושב בית עור א-תחתא, הועברה אמש לידי הסהר האדום הפלסטיני במחסום עופר שליד מודיעין. זאת, לאחר שהסתיימה נתיחת גופתו. אביו, רפעאת, אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS מהמכון הפתולוגי באבו כביר, לשם הגיע כדי לזהות את גופת בנו: "אני חושב ורוצה להאמין שהדם של בני יהיה הדם האחרון שיישפך".

עוד בוואלה! NEWS:
התקרית בכביש 443: מצ"ח פתחה בחקירת הרג הנער הפלסטיני שנורה למוות
התקרית בכביש 443: הנער הפלסטיני שנהרג מאש צה"ל לא היה מעורב
3 נפצעו קל מאבנים שיודו בכביש 443; פלסטיני בן 15 נורה ונהרג

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הוא שלף את הנשק שלו, והמטיר עליהם כדורים". בדראן/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הילדים הלכו לשחק, ולבריכת שחיה בכפר סמוך אלינו ואז חזרו הביתה", שחזר בדראן את אירועי הלילה שבו נהרג בנו. "בדרכם חזרה, חיכה להם אדם שכנראה אינו שפוי ועמד על כביש 443. הם עברו מתחת לגשר שסמוך לכביש. הרכב נסע והוא שלף את הנשק שלו, והמטיר עליהם כמות גדולה של כדורים".

לדבריו, "היה רכב לבן שעמד על דרך 443, ירד איש לובש שחור וירה על הילדים. אני לא בטוח שמי שירה בהם זה בכלל חייל, לא בטוח שהייתה בכלל זריקת אבנים. הם היו על הכביש". בדראן טען כי גם אם הייתה זריקת אבנים באזור, כפי שדווח, "אפשר היה לעצור אותם, לשים מחסום. למה לירות עליהם? הוא ירה כמות נשק גדולה, אוטומטית על הילדים". נער פלסטיני נוסף נפצע באירוע, ושניים נוספים נעצרו.

בדראן נורה למוות בסמוך לאזור שבו יודו אבנים על כלי רכב בכביש 443. בתקרית נפצעו שלושה ישראלים באורח קל מהעצמים שיודו לעבר רכבם בסמוך לבית חורון שליד מודיעין. הם הועברו לטיפול בבית החולים שערי צדק שבירושלים. לפי דובר צה"ל, בנוסף להשלכת בקבוקי התבערה ויידוי האבנים שפכו פלסטינים שמן על הכביש, המחבר בין ירושלים למחלף בן שמן ובו חולפים מדי יום אלפי כלי רכב, והוא נחשב לאחד משני צירי הנסיעה המרכזיים לירושלים.

"החייל אומר שהוא טעה", הוסיף האב, בהתייחסות לחקירת המקרה. "אני לא חושב שהוא פעל בטעות כי הייתי שם וראיתי איך התנהגו החיילים. הם היו מוכנים להרוג אחרים כי רצו לראות את הפנים שלהם". לדבריו, "הם מנעו מהצוות שהגיע מבית החולים ברמאללה לטפל בפצועים". כמו כן, בדראן הבהיר כי "אנחנו בחודש רמדאן, ולכן כל האנשים לא יכולים לצאת לפני שהערב מגיע. רק ב-22:00 בלילה הם הלכו לבריכה, וחזרו בסביבת 2:00. הם לא היו לבדם, וכולם מתנהלים כך".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"האמנתי בשלום, אבל לא יודע מה אגיד עכשיו לילדים"

האב רפעאת היה בעברו אסיר ביטחוני. "היה מאבק בין המדינה שלכם לאש"ף, והייתי חלק מהארגון", הסביר. "ישבתי בכלא על ניסיונות להרוג משתפי פעולה ושוחררתי במסגרת הסכמי אוסלו. בבית הכלא התחלתי להאמין בשלום. השתחררתי בגלל ניסיונות הסכמי השלום ואני תמיד ראיתי את הפתרון רק דרך השלום".

פלסטינים יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כביש 443, בסמוך לכפר בית סירא שבבנימין, יוני 2016. דובר צה"ל
לפי דובר צה"ל, פלסטינים שפכו שמן על הכביש. אזור הירי, אתמול/דובר צה"ל

עם זאת, הודה: "אני לא יודע עכשיו מה אגיד לילדים שלנו שחווים את הריגת מחמוד. זה לא היה האירוע הראשון. זאת לא הפעם הראשונה שזה קורה". לדבריו, "לפני כמה ימים נהרג שריף (עבד אל-פתאח א-שריף, שנורה על ידי אלאור אזריה בחברון, דג"ה) מאש שלכם למרות שהוא שכב פצוע על הרצפה, חייל הרג אותו מול המשפחה שלו, הייתה לפני כמה משפחה חודשים שנהרגה בביתה. איך אפשר להשוות בין ההרג?".

"אבו מאזן תומך עדיין בשלום, ומקווה ששפיכות הדמים תפסק", ביקש בדראן להבהיר. "הוא מקווה שהשלום יגיע". כמו כן, טען האב כי "אין הסתה בגדה המערבית. על איזו הסתה אתם מדברים? למה אתם מדברים על הסתה?". לדבריו, "אני עובד במשרד החוץ – אנחנו עוסקים בדיפלומטיה ומדברים על אפשרויות. אני רוצה שהעם בישראל יפסיק לבחור ממשלות כאלה, ויפסיק לתמוך בצבא שמגייס מתנחלים, ומגייס את הכיפות הסרוגות ששולטים בממשל אצלכם".

(עדכון ראשון: 20:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully