וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריש עמלץ כחול הגיע למפרץ אילת: "מסוגל לזהות דם ממרחקים"

23.6.2016 / 0:26

כמה רוחצים הצליחו לתעד את הכריש, שאורכו שישה מטרים. ביולוג ימי המומחה לכרישים הבהיר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי למרות החשש המובן מהדג, "בני אדם הם לא חלק מהתפריט שלו"

עריכה: אוהד פיטר

עמלץ כחול נצפה אתמול (רביעי) במפרץ אילת, חודשים אחדים לאחר שנצפה כריש דומה במרינה בהרצליה. "לא מדובר בכריש נדיר בחופי הארץ", סיפרה ד"ר עדי ברש, מומחית כרישים. "הוא כריש פלאגי טורף, כלומר, ששוחה רחוק מהחוף. הוא שחיין מעולה ונצפה לא אחת בים סוף ובים התיכון, אבל רק מסירות, בגלל המרחק מהחוף".

ד"ר אבי ברנס, ביולוג ימי שמומחה לכרישים וחוקר במכון הבין-אוניברסיטאי למדעי הים באילת, הסביר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי "הכרישים אמנם קרניבורים, אבל האדם אינו חלק מהתפריט שלהם. כריש לא יתקוף אדם כדי לאכול, זה מאוד נדיר. זה קורה רק אם הכריש חולה ואינו יכול להגיע למזון שלו". לדבריו, "ההיסטוריה מלמדת שהתקפות של כרישים על בני אדם באילת אינן שכיחות. היה רק מקרה אחד של תקיפה לפני 30 שנה, מה שמוכיח שכרישים לא אוכלים כשר".


עוד בוואלה! NEWS:
מלתעות, גרסת המציאות: שיא במספר תקיפות הכריש ברחבי העולם
בהלה באוסטרליה: הרוגה שנייה מתקיפת כרישים בתוך פחות משבוע
צפו בזלילה: עשרות כרישים טורפים גופת לווייתן גדול-סנפיר

כריש ליד סירת דייג בים האדום, מול החוף של מוש באילת. 21 ביוני 2016. ארז לוי, מערכת וואלה! NEWS
"אחד הדגים הכי יפים בעולם". הכריש במפרץ אילת/מערכת וואלה! NEWS, ארז לוי

עם זאת, הודה החוקר כי חוש הריח המפותח של הכרישים אכן מאפשר להם לזהות דם ממרחקים. "הריח הוא אחד החושים הכי מפותחים של הכרישים", הסביר, "הוא יכול ממרחק קילומטרים להריח חלקיק דם. הוא יתקרב, אבל ילך כשיבין שמדובר באדם". ברנס ביקש "לא להיכנס לפאניקה, ולא לתקוף אותו כי הוא יותר חזק. אנחנו פולשים לטריטוריה שלו, אז בואו לא נרגיז אותו".

"יוצרי הסרט 'מלתעות' עשו עוול ליצור הזה", הוסיף ברנס. "מספרים שפיטר בנצ'לי, שכתב את הספר 'מלתעות', ביקש לפני מותו סליחה מהכרישים. הכרישים היום מצויים בסכנת הכחדה בגללו". הוא ציין כי "אנחנו צדים יותר ממאה מיליון כרישים בשנה. הכריש הוא חלק חשוב במערכת האקולוגית שלנו. אנחנו נפגע בעצמנו, בגלל פחד, או שמועה שסחוס של כריש אפקטיבי לטיפול בסרטן או להגדלת כוח הגברא. אלה שטויות".

(עדכון ראשון: 19:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully