וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ המשפטי לממשלה קבע: סרבנות גט היא עבירה פלילית

22.6.2016 / 18:25

מקרה של סרבן גט שלא מעניק אותו לאשתו מזה עשור, הביא את מנדלבליט לאשר לפתוח בחקירה פלילית נגדו. גם נגד אביו של הבעל, שגיבה את סרבנותו, נפתחה חקירה. לפי עמדת היועמ"ש, "בנסיבות המתאימות יש מקום לבחון הפעלת כלים פליליים"

עריכה: ניר חן

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הנחה היום (רביעי) לפתוח בחקירה פלילית נגד סרבן גט שמותיר את אשתו עגונה בעשר השנים האחרונות. במסגרת פסק הדין התקדימי, קבע מנדלבליט כי מדובר באחת מפרשיות העיגון הקשות ביותר שאיתן מתמודדת מערכת בתי הדין הרבניים ובנסיבות אלה "ניתן לכפות על הבעל לתת גט לאשתו". חקירה פלילית נפתחה גם נגד אביו ונגד מעורבים נוספים.

המקרה עלה לכותרות לפני כשלושה חודשים, כשבית הדין הרבני גזר מאסר של 30 יום על אביו של סרבן הגט, שמהווה הגורם הדומיננטי מאחורי הסירוב. מדובר היה בפעם הראשונה שהוצא צו מאסר נגד אדם שאינו המעגן עצמו, ולפיכך הגיש האב עתירה בנושא לבג"ץ, שעדיין תלויה ועומדת.

עמדת היועץ המשפטי לממשלה, אשר אימץ את המלצת פרקליט המדינה, היא כי בנסיבות המתאימות, יש מקום לבחון גם הפעלת כלים פליליים לשם טיפול בסרבנות גט. בהתאם לעמדה זאת, ולאחר בחינת הדברים, הנחה מנדלבליט לפתוח בחקירה פלילית בנוגע למקרה. ההנחיה לחקור את המקרה במישור הפלילי הועברה לטיפול המשטרה באמצעות פרקליטות המדינה.

אביחי מנדלבליט מזכיר הממשלה. מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט, מערכת וואלה! NEWS
"קיים אינטרס ציבורי במתן כלים להתמודדות עם מצוקת העגונות". מנדלבליט/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט

מנהל בתי הדין הרבניים, עו"ד שמעון יעקבי, פנה בעקבות המקרה אל מנדלבליט בבקשה כי לפתוח חקירה פלילית נגד האב בחשד לשידול בנו להפר הוראה חוקית לתת גט, ונגד הבעל עצמו ומעורבים נוספים. במענה לפנייתו, הבהיר מנדלבליט את עמדתו העקרונית, ולפיה "קיים אינטרס ציבורי משמעותי במתן כלים להתמודדות עם מצוקתן הגדולה של עגונות, ועם הפגיעה הקשה בחירותן ובכבודן".

"יש בכך גם אמירה ציבורית חשובה לכלל סרבני הגט והמעטפת האנושית שמסייעת להם ותומכת בהם בסירובם", אמר הרב יעקבי. "מדינת ישראל לא תשב מנגד מול עיגונה של אישה, ותנקוט כנגד כך את כל הצעדים האפשריים על פי החוק וההלכה".

ממשפחת אביו של סרבן הגט נמסר: "החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה ושל בתי הדין להיאבק בכל דרך בתופעת סרבני הגט היא מבורכת וראויה, אך היא איננה רלוונטית למקרה הנוכחי משום שלא הוכח בשום אופן כי האב המבוגר - שאינו בקשר עם בנו - עומד מאחורי סירוב הבן לתת גט. להיפך, הוא הוכיח כי ניסה בעבר להפעיל כל השפעה על בנו לתת גט. אנו מאמינים כי בדיוק כמו שהוכחו הדברים בבית הדין, הם יוכחו גם בחקירה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית הדין הרבני בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבן ובת זוגו הם חרדים שנישאו לפני 19 שנה והתגוררו בארצות הברית, שם נולדו להם שני ילדים. לפני כעשור הגיעו בני הזוג וילדיהם לביקור בישראל. במהלך הביקור לקתה האישה באירוע מוחי קשה ובגינו היא נשארה נכה ומוגבלת. לאחר האירוע המוחי נטש הבעל את אשתו וילדיו בישראל וחזר לארצות הברית. מאז, הוא מסרב לתת לה גט.

בבדיקה שביצע בית הדין, בארצות הברית ובישראל, עלה כי אביו של הבעל המעגן, איש עסקים מוכר בציבור החרדי, יחד עם אשתו, הם העומדים מאחורי העיגון, בכך ששכנעו את בנם שלא לתת גט לאשתו. כשהגיעו הורי הבעל המעגן לביקור בישראל, זימן אותם בית הדין הרבני למתן עדות ואף הוציא נגדם צו עיכוב יציאה מהארץ עד למיצוי העדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully