וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוקרים בהלם: איך כרישה בתולה שחיה לבדה נכנסה להריון?

26.6.2016 / 9:34

ליאוני היא כרישה נמרית שהשריצה שלושה כרישונים קטנים. הדבר כלל לא היה עולה לכותרות אלמלא העובדה שהיא לא עברה תהליך התעברות עם זכר. כעת החוקרים שוברים את הראש כדי למצוא הסבר לתופעה המסתורית

Reef HQ Great Barrier Reef Aquarium

נקבת כריש נמרי בשנות ה-20 לחייה הדהימה את המדענים כשהצליחה להתרבות בלי שום עזרה של זכר. הכרישה ליאוני התעברה פעמים רבות באקווריום בו היא חיה בקווינסלנד, אוסטרליה, אך זאת הפעם הראשונה שעשתה זאת לגמרי לבדה וצאצאיה חיים.

השנה שלוש מתוך 41 הביצים בקעו. "זה מה שידוע כ'לידת בתולה', כלומר הביצים לא הופרו על ידי זכר", אמרה לאורה קולטון, חוקרת בעלי חיים החיים במים. מהתהליך נוצרו שלוש כרישוניות שזכו לשמות קליאו, סיסי וג'ימיני. "בלידת בתולה יכולות להיווצר רק נקבות, כי האם יכולה להעביר רק את המידע הגנטי שלה", הסבירה קולטון.

גורי כרישים נולדו לאמא שחיה לבד באקווריום. Reef HQ Great Barrier Reef Aquarium, צילום מסך
ליאוני הכרישה הבתולה./צילום מסך, Reef HQ Great Barrier Reef Aquarium

"רביית בתולים" הוא תהליך שאינו בלעדי לכרישי נמר אך נחשב נדיר ביותר. המדענים לא מצליחים לפענח מדוע ליאוני, שחיה בשבי משנת 1999 החלה פתאום להטיל ביצים לבדה למרות שבעבר הזדווגה עם זכר. "אנחנו לא בטוחים אם דברים כאלה קורים גם בטבע או שמדובר בדרך לשמר מטען גנטי כאשר אין זכר בסביבה".

לולי, צאצאית של ליאוני שכבר הגיעה לבגרות מינית חיקתה את התנהגותה של אמא והטילה גם היא ביצים לא מופרות אך הן לא התפתחו. החוקרים מעוניינים לדוק כעת אם מדובר בהתנהגות נלמדת או מולדת.

עוד באותו נושא

מזעזע: מצילים הרגו כריש רק כי רצו לעשות איתו סלפי

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד מהדגיגים של ליאוני./מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully