וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל, החברה היא ביתך: פרויקט חדש יקשור חיילים לפעילות רווחה

21.6.2016 / 17:28

ביוזמת משרד הרווחה יוצבו אלפי חיילים במוסדות המשרד, ויסייעו לבעלי מוגבלויות, קשישים, ניצולי שואה ואוכלוסיות מודרות. השר חיים כץ: "פרויקט מבורך שמקדש את המושג 'צבא העם'"

דוח העוני - ראיון עם השר חיים כץ. מערכת וואלה!
תרומה לקהילה דרך הצבא. כץ באולפן וואלה! NEWS/מערכת וואלה!

צה"ל מציג - מלחמה ורווחה: יוזמה חדשה של משרד הרווחה ואכ"א תוציא אלפי חיילים לפעילות רווחה בכל רחבי הארץ. התוכנית שנקראת "צבא העם" נועדה לקדם בעלי מוגבלויות ואוכלוסיות מודרות, ובה יוצבו חיילים במוסדות של משרד הרווחה.

החיילים ילוו בעלי מוגבלויות, אנשים על הרצף האוטיסטי, בעלי לקויות ראיה ושמיעה, ילדים ובני נוער אשר נמצאים בפנימיות, קשישים וניצולי שואה, חסרי עורף משפחתי ומוכרים נוספים של לשכות הרווחה בארץ.

כ-140 גדודי צבא ויחידות צבאיות ישובצו בכ-120 מסגרות רווחה שונות, כך שכל גדוד ישולב במסגרת וכל חייל יבוא במגע ישיר עם דייר המשתייך למסגרת באחריות משרד רווחה. הפעילויות יתבססו על ערכי השוויוניות, האחווה ושיתוף הפעולה בדגש על חוויה והעשרה.

חיילי צה"ל יעברו הכשרה מקדימה לקראת כניסתם למסגרות הרווחה. בהכשרה יוסברו, בין היתר, מאפייני האוכלוסייה וגיל החברים במסגרת המיועדת, וכן אסטרטגיות תקשורת וגישה לחניכים. היות שמדובר באוכלוסיות רגישות, חיילים בעלי עבר פלילי בעבירות אלימות או מין לא יוכלו להשתתף בפרויקט.

תוכנית "צבא העם", היא תולדה של מדיניות משרד הרווחה ובמסגרתה נעשים מאמצים מתמידים להרחבת מעגלי שיתוף הפעולה בתחום המעורבות החברתית והתרומה לקהילה, במטרה להעשיר את חייהם של האוכלוסיות השונות המטופלות על ידי המשרד ולאפשר לציבור הרחב היכרות עימן. מדיניות זו, משתלבת היטב עם מחויבותו של צה"ל לפעול בתוך החברה ולמענה בתור "צבא העם".

מטרת התכנית לטווח הרחוק היא חיבור בלתי אמצעי של החייל למסגרת הספציפית ולמטרה הכללית והפיכתם של החיילים לשגרירים עבור אותן אוכלוסיות. מתוך ההיכרות העמוקה עם המסגרות יפעלו החיילים להעלאת המודעות ולקידום הסובלנות בסביבתם הקרובה. במובן זה, מאחר שחיילי צה"ל מגיעים ממגוון אזורים בארץ ומסקטורים שונים, קהל היעד של התוכנית הוא, למעשה, החברה הישראלית כולה.

"מדובר בפרויקט מבורך המקדש את עקרונות צבא העם", אמר שר הרווחה והשירותים החברתיים חיים כץ. לדבריו, "התוכנית מפגישה בין חיילים עם אוכלוסיות מוחלשות במטרה להטמיע ערכי ההתנדבות והנתינה לאחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully