וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת משאל העם: קמרון קרא להישאר באיחוד "למען העתיד"

ראש הממשלה הפציר באזרחיו לחשוב על "הדורות הבאים, שייאלצו לחיות עם ההשלכות" של יציאה מהאיחוד האירופי. "אני יודע שאירופה לא מושלמת", הודה, אך הבהיר: "אני משוכנע לחלוטין – לבריטניה עדיף להיות באיחוד"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון קרא אתמול (שלישי) למצביעים, ובעיקר לאזרחים "מהדור שלי ולמבוגרים יותר", לשקול את ההשפעה שתהיה ליציאת המדינה מהאיחוד האירופי על הדורות הבאים, בבואם להצביע במשאל העם ביום חמישי הקרוב. "אתם אלה שתהיו שם בקלפיות, רק אתם, מקבלים החלטה שתשפיע על העתיד שלכם, על עתיד ילדיכם, על עתיד נכדיכם", אמר בהצהרה מיוחדת שנשא מחוץ למעונו הרשמי ברחוב דאונינג שבלונדון.

"הם לא יוכלו לבטל את ההחלטה שנקבל", הבהיר קמרון, בדומה לדברים שאמר שר החוץ פיליפ המונד שלשום. "אם נצא, זהו זה. זה בלתי-הפיך. נעזוב את אירופה לעד, והדור הבא ייאלץ לחיות עם ההשלכות, הרבה יותר זמן מרובנו". יומיים לפני משאל העם ההיסטורי, הסקרים הצביעו על קרב צמוד במיוחד. היתרון הקל למחנה ההישארות באיחוד בסקרים האחרונים רחוק מלהבטיח הכרעה ברורה ביום חמישי, ולא מן הנמנע כי התוצאה תוכרז רק בסיום ספירת כל הקולות בלילה שלאחר ההצבעה.

עוד בוואלה! NEWS:
"שנאה וקסנופוביה": הסחף להישארות בריטניה באיחוד האירופי מתחזק
"הצבעה גורלית": התחדשו הקמפיינים בבריטניה לקראת משאל העם
על רקע רצח חברת הפרלמנט: יתרון בסקרים להישארות בריטניה באיחוד

ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון בנאום בדאונינג 10, 21 ביוני 2016. רויטרס
"בריטים לא פורשים". קמרון, היום/רויטרס

לדברי קמרון, שהבטיח כי הוא מבין את התסכול של חלק מהאזרחים, "אני יודע שאירופה לא מושלמת". מנהיג המפלגה השמרנית הוסיף: "זכרו עד כמה התקדמנו כמדינה. למענכם, למען משפחתכם, ולמען עתיד המדינה, הצביעו להישאר. אני משוכנע לחלוטין – לבריטניה עדיף בתוך האיחוד האירופי מאשר מחוץ לו".

עוד טען ראש הממשלה כי לא היה מפציר באזרחים להצביע למען הישארות באיחוד, אם לא היה מאמין כי בריטניה תהיה בטוחה וחזקה יותר הודות לשיתוף הפעולה עם בעלות בריתה במסגרת האיחוד האירופי. "החברות שלנו באיחוד עוזרת לי", אמר, "ראיתי ממקור ראשון שבזמנים המסוכנים האלה, הגברת שיתוף הפעולה עם שכנותינו וחלוקת מידע יכול לסייע לנו לעצור טרוריסטים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
דיויד בקהאם ובתו הארפר מגיעים לניו יורק, פברואר 2012. GettyImages
יצביע להישאר באיחוד. בקהאם/GettyImages

הוא הוסיף כי בריטניה בתוך האיחוד האירופי, "עם 27 מדינות מאחורינו", תהיה מנהיגה בזירה הדיפלומטית ותסייע במאבק בשינוי האקלים. "בריטים לא פורשים", הבהיר, "אנחנו מעורבים, אנחנו מנהיגים, אנחנו משנים ודואגים שדברים יקרו".

לאחר ששלשום קבוצות הכדורגל של וויילס ואנגליה, המשחקות בליגה הבכירה, הביעו את תמיכתן בהישארותה של בריטניה באיחוד האירופי, הכדורגלן הידוע דייוויד בקהאם הצטרף אתמול אף הוא לקולות התומכים בהישארות באיחוד. מנגד, העיתון הבריטי "טלגרף" הצטרף ל"סאן" ול"סאנדיי טיימס", והביע תמיכה בפרישה מהאיחוד האירופי.

(עדכון ראשון: 21:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully