וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה חדשה: בתי ספר יהודיים וערביים יצוותו כמוסדות "תאומים"

22.6.2016 / 8:47

היוזמה מזמינה בתי ספר להתחייב למהלך שותפות רב-שנתי שבמסגרתו יפעלו תחת אותה רשת, "לשם בניית עתיד ישראלי משותף". מוסדות שישתתפו יקבלו תמיכה ממשרד החינוך בדמות כוח אדם, שעות והכשרה

זינוק באחוז הניגשים לבגרות במתמטיקה. בנט: "לא מוותרים לאף ילד". אבי כהן
משרד החינוך יעניק תמיכה לבתי הספר שישתתפו בתכנית. שר החינוך, נפתלי בנט/אבי כהן

המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך יוזמת תכנית חדשה ל"חיבורים בין המגזרים השונים" ולפיה בתי ספר ממגזרים שונים יחברו להיות בתי ספר תאומים, "לשם בנייה של עתיד ישראלי משותף". התכנית, שפרטיה הגיעו לידי וואלה! NEWS, מבקשת ליצור "שילובים מגוונים" בין בתי ספר "מהמגזר החילוני, הדרוזי, הצ'רקסי, הבדואי, הערבי, החרדי והדתי, שיקדמו אורח חיים משותף לאורך זמן במרחב הלימודי, החברתי והתרבותי". התכנון הוא כי כל זוג בתי ספר תאומים יפעל כרשת בתי ספר אחת.

העקרונות הפדגוגיים של התכנית, כפי שנוסחו על ידי יו"ר המזכירות הפדגוגית ד"ר משה ווינשטוק ומנהל מינהל חברה ונוער במשרד החינוך דני רוזנר, קובעים כי בתי ספר שישתתפו בתכנית "יתחייבו למהלך רב-שנתי, למשך שלוש שנים לפחות". בנוסף, על המוסדות לשאוף "לשילוב כל הצוות החינוכי בתכנון התכנית וביישומה". עוד נקבע כי תלמידי בתי הספר העל יסודיים יהיו שותפים בתהליכי קבלת ההחלטות לקראת גיבוש התכנית", ובתי הספר יפעלו לשילוב ההורים בתהליכי קבלת ההחלטות. לבסוף, הודגש כי התכנית "תתייחס ליעדים ולפעולות ברמת כיתה, שכבת גיל ובית הספר כולו, במשך כל שנות לימודיו של התלמיד בבית הספר".

המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך פנתה בימים האחרונים למנהלי בתי הספר ושלחה להם את עיקרי התכנית, בבקשה שבתי ספר המעוניינים בכך ירשמו אליה. ממשרד החינוך נמסר כי הוא יעניק תמיכה למוסדות שישתתפו בתכנית ויקצה להם כוח אדם, שעות והכשרה. גיוס בתי הספר לתכנית יתנהל בשישה שלבים, ובהם דיון בהנהלת בית הספר "לגבי צורכי בית הספר וסיבותיו להיכנס לתכנית זו, שבסיומו מנהל בית הספר יקיים הליך של איתור בית ספר תאום שיסכים להשתתף בתכנית".

בהמשך, תיבנה תעודת זהות בית ספרית לכל מוסד ויתקיימו מפגשי צוותים, כאשר כתוצר של התהליך תגובש אמנת שותפות, אשר תכלול מחויבות של כל אחד מהצדדים "לברית בתי ספר תאומים". בסוף השלב הזה , ימונה רכז ל"חיים משותפים" שתפקידו יהיה לקדם את התהליך בבית הספר ומול בית הספר התאום. התכנית אף תלווה במשובים והערכה, שבמסגרתם היא תיבחן מדי שנה ותעודכן ותשונה בהתאם למשובים, ובהתאם לבדיקת מדד ההשפעה של התכנית על העמדות ועל ההתנהגות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully