וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת סיום כהונתו: באן קי מון מגיע לביקור בישראל בשבוע הבא

21.6.2016 / 12:55

מזכ"ל האו"ם יגיע בשבוע הבא לביקור פרידה בן 48 שעות מישראל והרשות הפלסטינית. ביקורו מצטרף לפגישה בין נתניהו לקרי שתתקיים באחת מבירות אירופה, כחלק ממאמץ בינלאומי לחידוש תהליך השלום עם הפלסטינים

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

באן קי מון בדיון של מועצת הביטחון על ישראל: "הפיגועים הם תגובה טבעית לכיבוש", ינואר 2016

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, יגיע בשבוע הבא לביקור של יומיים בישראל וברשות הפלסטינית - כך נודע היום (שלישי) לוואלה NEWS. הביקור צפוי להתקיים בימים שני ושלישי, והוא יכלול עצירות של המזכ"ל בירושלים, בתל אביב, ברמאללה וגם ברצועת עזה, לשם יגיע באן קי מון כדי להתרשם במו עיניו ממאמצי השיקום של האו"ם ברצועה מאז מבצע "צוק איתן".

הביקור בשבוע הבא יהיה ביקור הפרידה של מזכ"ל האו"ם מישראל והרשות הפלסטינית, כחלק מסבב ביקורים שהוא עורך במדינות מפתח ברחבי העולם לקראת סיום כהונתו בתפקיד המזכ"ל בסוף השנה הנוכחית. בירושלים הוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואילו ברמאללה הוא ייפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. בנוסף יבקר המזכ"ל באוניברסיטת תל אביב ויקבל תואר כבוד מטעמה. כמו כן הוא יתרשם ממיזמים טכנולוגיים ישראליים בתחומים שונים. מי שילווה אותו במהלך ביקורו בישראל יהיה שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, שמונה לאחרונה ליו"ר ועדת המשפט של האירגון.

בפגישותיו עם נתניהו ואבו מאזן, צפוי באן קי מון להתמקד בשתי סוגיות עיקריות - יוזמת השלום הבינלאומית שמקדמת צרפת, ואשר אומצה אמש על ידי כלל מדינות אירופה, ודוח הרביעייה הבינלאומית (הקוורטט) בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני, שצפוי להתפרסם בימים הקרובים. הדו"ח יכלול ביקורת על ישראל בנושא הבנייה בהתנחלויות והוא מעורר דאגה רבה בירושלים. באן קי מון עשוי לנסות לקדם החלטה של האו"ם שתאמץ את מסקנות הדוח ותקרא לפעולה לשינוי המצב בשטח.

בנימין נתניהו ובאן קי מון, משרד רה"מ, 20 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
יגיע לרצועת עזה כדי להתרשם ממאמצי האו"ם לשיקום מאז מבצע "צוק איתן". באן עם נתניהו בישראל, אוקטובר 2015/נועם מושקוביץ

מזכ"ל האו"ם לא יהיה הדיפלומט הבכיר היחיד שייפגש עם נתניהו בשבוע הבא. בנוסף אליו, צפוי נתניהו לפגוש גם את שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, באחת מבירות אירופה. טרם ידוע אם הפגישה עם קרי תתקיים לפני או אחרי ביקורו של באן בישראל. נושאי השיחה בשתי הפגישות יהיו דומים, עם התמקדות במאמצים להחייאת תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים, שתקוע זה יותר משנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully