וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר שניסה לחטוף נשק משוטר בעצרת של טראמפ: "ניסיתי להתנקש בחייו"

21.6.2016 / 0:36

מייקל סטיבן סנדפורד הגיע לכנס תמיכה במועמד הרפובליקני המסתמן בלאס וגאס, ונעצר לאחר שאחז בקת האקדח של השוטר. בחקירתו אמר כי זה שנה שהוא מתכנן לרצוח את טראמפ, וכי יום לפני האירוע נכח במטווח. בתוך כך, סקר חדש מראה כי קלינטון מובילה על טראמפ ב-7%

צילום באמצעות הסמרטפון של וואווי, עריכת תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

מייקל סטיבן סנדפורד בן ה-19 הודה כי תכנן להתנקש בחייו של המועמד הרפובליקני המסתמן בבחירות לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, במהלך עצרת תמיכה שנערכה בסוף השבוע האחרון בלאס וגאס – כך מסר איש כוחות הביטחון בדוח משטרה שהוגש כחלק מכתב אישום נגד סנדפורד בבית המשפט בנבאדה.

סנדפורד נעצר בזמן העצרת, שנערכה באחד המלונות המפורסמים בעיר, לאחר שניסה לחטוף נשק משוטר שלא היה במדים. על פי דברי איש כוחות הביטחון, הוא הגיע לשוטר ואמר כי הוא מעוניין לקבל חתימה מטראמפ. לאחר מכן, הוא אחז בקת האקדח בניסיון לחטוף אותו, אך נעצר טרם הצליח במשימתו.

עוד כתבות בנושא:
ביידן: מדיניות החוץ של טראמפ "תעורר גל אנטי-אמריקני"
טראמפ: "ארה"ב צריכה לשקול שימוש בפרופיילינג למוסלמים"
לאחר שטראמפ הבטיח שוב שימנע הגירת מוסלמים: הפער מקלינטון מצטמצם

דונלד טראמפ בנאום במנצס'טר, ניו המפשייר, 13 ביוני 2016. רויטרס
צעיר תכנן להתנקש בחייו. טראמפ/רויטרס

על פי דוח המשטרה, סנדפורד אמר לכוחות הביטחון שעצרו אותו כי נסע מקליפורניה כדי להתנקש בחייו של טראמפ, ואף נכח במטווח יום לפני האירוע כדי ללמוד כיצד להשתמש באקדח. "סנדפורד טען כי הוא מתכנן לרצוח את טראמפ כבר שנה, אך החליט לפעול כעת מכיוון שהרגיש בטוח בכוונתו" נכתב.

עוד נמסר בדוח המשטרה כי ברשותו של סנדפורד היה רישיון נהיגה בריטי, והוא טען כי הוא נמצא בארצות הברית כבר שנה וחצי. בדוח לא נכתב מהי אזרחותו של סנדפורד, אך נטען כי הוא התגורר בעיר הובוקן שבניו ג'רזי לאחר שהגיע לארצות הברית. הוא הואשם במעשה אלימות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
המועמדת לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הדמוקרטית הילרי קלינטון. 18 ביוני 2016. GettyImages
מובילה על טראמפ ב-7% תמיכה. קלינטון/GettyImages

בתוך כך, סקר ארצי חדש שפורסם באתר פוליטיקו מראה כי המועמדת הדמוקרטית המסתמנת הילרי קלינטון מובילה על טראמפ ב-7% תמיכה. לפי הסקר, קלינטון זוכה ל-47% תמיכה בעוד טראמפ זוכה ב-40% בלבד. כמו כן, 5% מהנשאלים אמרו כי יתמכו במועמד שלישי, אם יהיה כזה, ו-6% טענו כי טרם החליטו כיצד יצביעו בבחירות שיערכו ב-8 בנובמבר.

הסקר נערך מעט אחרי הפיגוע במועדון באורלנדו שבו נהרגו 49 בני אדם, שלאחריו חזר טראמפ על קריאתו לעצור זמנית כניסת מהגרים מוסלמים ואף אמר כי ארצות הברית צריכה לשקול לערוך פרופיילינג (ייחוס מסוכנות על בסיס השתייכות לקבוצה מסוימת) גזעי. 70% מהנשאלים טענו כי הם מתנגדים לאיסור כניסת מוסלמים, בעוד 21% תמכו ברעיון. הסקר מצביע על כך שאזרחי המדינה לא התרשמו מכך שגישתו של טראמפ תפתור את איום הטרור.

עומר מטין החשוד ברצח 50 בני אדם במועדון המזוהה עם קהילת הלהט"ב באורלנדו, ארצות הברית. 12 ביוני 2016. רויטרס
70% מתנגדים לאיסור על כניסת מוסלמים למדינה. עומר מטין שביצע את הטבח באורלנדו/רויטרס

כמו כן, 49% ציינו כי "חשוב מאוד" שטראמפ לא ייבחר לנשיאות, בעוד 41% תמכו באותה הטענה כלפי קלינטון. במקביל, פחות משליש מהנשאלים אמרו כי יש להם דעה חיובית על טראמפ, ורק 36% טענו זאת על קלינטון. הדבר מראה כי שני המועמדים אינם פופולריים בקרב הציבור הרחב.

מניתוח ממצאי הסקר עולה כי קלינטון מובילה בקרב המצביעים שאינם משייכים את עצמם לאף מפלגה, בקרב הנשים, ובקרב הציבור מכל הגילאים (18 ומעלה). עם זאת, טראמפ מוביל בקרב הנשאלים המזוהים עם המפלגה הרפובליקנית, כמו גם בקרב תושבי המדינות שהעניקו את הכוח האלקטורלי שלהן למועמד הרפובליקני מיט רומני בבחירות שנערכו בשנת 2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully