וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות ענק בבחריין לאחר שנשללה אזרחותו של מנהיג שיעי בכיר

21.6.2016 / 0:17

משרד הפנים שלל את אזרחותו של עיסא אחמד קאסם בטענה שהוא מפלג את החברה. אלפים יצאו להפגנת תמיכה מחוץ לביתו, ארה"ב גינתה ומפקד כוח קודס האיראני הזהיר מהסלמה: "בחריין מבצעת פשעים בעמה"

הפגנה למען איסא אחמד קאסים מנהיג שיעי בכיר בבחריין. רויטרס
"מודאגים מהסלמת המתיחות". ההפגנה מחוץ לביתו של קאסם, היום/רויטרס

משרד הפנים של בחריין שלל את אזרחותו של המנהיג השיעי הבכיר במדינה, עיסא אחמד קאסם – כך דווח אתמול (שני) בסוכנות הידיעות הממלכתית BNA. לפי משרד הפנים, הסיבה לשלילת האזרחות היא ניסיונו של קאסם "לפלג את החברה ולעודד את הצעירים לאלימות". הצעד הוביל להפגנות תמיכה רבות וכן לגינוי בעולם.

כ-4,000 בני אדם התייצבו הערב מחוץ לביתו של קאסם והביעו את תמיכתם בו. הם קראו קריאות המזוהות עם השיעים, שרו וצעקו דברי עידוד. המכון לזכויות ודמוקרטיה בבחריין טען כי הצעד יוביל לתסיסה בקרב העם. "אנחנו מאוד מודאגים ששלילת האזרחות תסלים את המתיחות ברחובות ותוביל לאלימות", אמר מנהל המכון, אחמד וודאי. בשנתיים האחרונות נשללה אזרחותם של כ-250 בני אדם, ורובם אף גורשו מהמדינה.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
ביידן: מדיניות החוץ של טראמפ "תעורר גל אנטי-אמריקני"
"שנאה וקסנופוביה": הסחף להישארות בריטניה באיחוד האירופי מתחזק
יפן: עשרות אלפים הפגינו נגד צבא ארה"ב לאחר רצח צעירה מקומית

איסא אחמד קאסים מנהיג שיעי בכיר בבחריין. רויטרס
"ההחלטה תצית את האזור". איסא אחמד קאסם/רויטרס

מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האיראניים, קאסם סולימאני, גינה אף הוא את הצעד של בחריין. בהודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות האיראנית הרשמית "פארס", הזהיר סולימאני כי ההחלטה "תצית את האזור". עוד הוא הוסיף כי שלילת האזרחות לקאסם מתווספת ל"פשעים שמבצעים מדי יום המשטר הבחיירני בעמו". לדבריו, "היהירות של בחריין לאיים על מנהיג שיעי בולט תעורר מתיחות בעם הבחרייני ובעמי האזור". גם בארצות הברית התייחסו לצעד החריג וממחלקת המדינה האמריקנית נמסר כי הם מודאגים מההחלטה.

הצעד מגיע שבוע לאחר החמרת עונש המאסר שהוטל על מנהיג מפלגת האופוזיציה המרכזית במדינה, אל-וופק. במקום ארבע שנות מאסר, החליט בית משפט לערעורים בבחריין להחמיר את עונשו של המנהיג, שייח עלי סלמאן, לתשע שנות מאסר. המפלגה התנגדה לעונש וטענה כי מדובר ב"פרובוקציה".

רוב אוכלוסיית בחריין היא שיעית, אך היא נשלטת בידי בית מלוכה סוני. בפברואר 2011 התקוממו השיעים נגד השלטונות כחלק מאירועי "האביב הערבי" ודרשו לקבל ייצוג נרחב יותר בממשלה. כעבור כחודש דיכאו הרשויות, בסיוע כוחות ממדינות המפרץ, את המחאה שבמהלכה נהרגו עשרות בני אדם ועוד אלפים נפצעו ונעצרו. בחריין מכחישה כי היא מפלה לרעה את השיעים וטוענת כי פעולותיה נובעות משיקולים ביטחוניים.

(עדכון ראשון: 22:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully