וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שנאה וקסנופוביה": הסחף להישארות בריטניה באיחוד האירופי מתחזק

ימים ספורים לפני משאל העם, יו"ר המפלגה השמרנית לשעבר חזרה בה מתמיכתה ביציאה מהאיחוד, ושר החוץ הזהיר מפני "השלכות בלתי-הפיכות". הפרלמנט התכנס לדיון מיוחד בפרלמנט על רצח חברת הלייבור שתמכה בהישארות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

סעידה וורסי, יו"ר המפלגה השמרנית של בריטניה לשעבר, הכריזה היום (שני) כי היא לא תתמוך בקמפיין ליציאת בריטניה מהאיחוד האירופי, בשל "השנאה והקסנופוביה" של תומכי היציאה. זאת, ימים ספורים לפני משאל העם שיכריע בשאלת עתידה של בריטניה באיחוד, ביום חמישי הקרוב, ובצל רצח חברת הפרלמנט ג'ו קוקס, תומכת נלהבת בהישארות באיחוד, בשבוע שעבר.

"למה אנשים כמוני, אירו-סקפטיים באופן אינסטינקטיבי שחשים כי האיחוד האירופי זקוק לרפורמה, מרגישים עכשיו שהם חייבים לעזוב את הקמפיין 'לעזוב'?", אמרה וורסי בריאיון לתחנת הרדיו BBC4. לדבריה, "יום אחרי יום, מה אנחנו שומעים? שהפליטים מגיעים, שהאנסים מגיעים, שהטורקים מגיעים".

עוד בוואלה! NEWS:
"הצבעה גורלית": התחדשו הקמפיינים בבריטניה לקראת משאל העם
על רקע רצח חברת הפרלמנט: יתרון בסקרים להישארות בריטניה באיחוד
הנאשם ברצח חברת הלייבור: "מוות לבוגדים, חופש לבריטניה"

מפגינים למען הישארות בריטניה באיחוד האירופי, ברלין, 19 ביוני 2016. רויטרס
"אוהבים את בריטניה". מיצג למען הישארות בריטניה באיחוד האירופי, ברלין, אתמול/רויטרס

הכרזתה של וורסי מהווה מכה נוספת לתומכי היציאה מהאיחוד האירופי, שנחלשים בסקרים האחרונים, בין היתר של רצח חברת הפרלמנט מטעם הלייבור על ידי תומס מייר, אזרח בריטי שהכריז בבית המשפט: "מוות לבוגדים, חופש לבריטניה". היום התכנס הפרלמנט בלונדון למושב מיוחד לזכרה של קוקס, שבו נשאו דברים ראש הממשלה דייוויד קמרון, מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין וחברי פרלמנט נוספים.

מנהיג מפלגת הימין הקיצוני UKIP, נייג'ל פארג', הגיב לטענותיה של וורסי בדבר "גזענות עם קריצה", וטען כי מדובר ב"שטויות". הוא אף האשים את קמרון ואת תומכי ההישארות באיחוד ב"ניצול של מותה הטראגי" של קוקס, על מנת "לתת את הרושם שהמקרה המבודד והמזעזע הזה קשור בצורה כלשהי לטיעונים שאני ואחרים בקמפיין הזה (ליציאה מהאיחוד) ביטאנו".

עוד באותו נושא

הטרגדיה של חברת הלייבור עשויה להיות גורם מכריע בעתיד בריטניה

לכתבה המלאה
מנהיג מפלגת UKIP נייג'ל פראג' – סאות'המפטון, אנגליה, 25 במאי 2014. רויטרס
"מנצלים את מותה הטראגי של קוקס". פארג'/רויטרס

במקביל, שר החוץ של בריטניה פיליפ המונד אמר היום, בעת כינוס של שרי החוץ של האיחוד האירופי בבריסל, כי "הקרב על משאל העם בבריטניה צמוד, והתוצאה תהיה קרובה בכל מקרה". לדבריו, "המסר שאנחנו מנסים להעביר לעם הבריטי כולו הוא כי מדובר בהחלטה בלתי-הפיכה. אם בריטניה תחליט לעזוב, אין דרך חזרה".

"בריטניה לא תוכל לשוב ולהצטרף לאיחוד האירופי במועד מאוחר יותר, אלא בתנאים שהיא לא תוכל לקבל", הסביר, "חברות בגוש האירו, חברות באזור המעבר החופשי שנגן, ועוד. לכן, זאת החלטה מאוד חשובה, והבהרנו בהחלט כי להישאר כחברה באיחוד האירופי משרת את האינטרסים של בריטניה באופן המיטבי".

הודעות תמיכה בהישארות בריטניה באיחוד האירופי בשערי עיתונים, יוני 2016. טוויטר, צילום מסך
"אל תעזבו אותנו כך". העיתונות ההולנדית מתגייסת לקמפיין/צילום מסך, טוויטר

מלבד מפלגות מקומיות המתנגדות לאיחוד האירופי, גורמים רבים במדינות היבשת פנו בדרכים שונות לעם הבריטי, בקריאה להצביע למען הישארות באיחוד. למאמצים הצטרף היום העיתון השבדי המוביל "דיינס אינדוסטרי", שפרסם בשער העיתון את דגל בריטניה, ועליו כיתוב השאול משיר של הלהקה השבדית הפופולרית "אבבא": "Take a Chance on EU!" ("תהמרו על האיחוד האירופי!"). בשבוע שעבר, עיתון הולנדי נקט צעד דומה, כשפרסם על השער "Don't Leave Me This Way" ("אל תעזבו אותנו כך"), לפי מילות השיר הידוע שהפך ללהיט בביצועה של הלהקה הבריטית "The Communcards".

(עדכון ראשון: 16:45)

הודעות תמיכה בהישארות בריטניה באיחוד האירופי בשערי עיתונים, יוני 2016. טוויטר, צילום מסך
"תמהרו על האיחוד האירופי!". שער העיתון השבדי "דיינס אינדוסטרי", היום/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully