וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן: עשרות אלפים הפגינו נגד צבא ארה"ב לאחר רצח צעירה מקומית

מעצר אמריקני בחשד לאונס ולרצח בת 20 באוקינאווה עורר מחדש את ההתנגדות לנוכחות צבא ארה"ב במדינה. המושל המחוזי התנצל בפני האזרחים על כך שלא הצליח להגן עליה. "רוצים שהבסיסים ייעלמו"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

כ-65 אלף בני אדם הפגינו אתמול (ראשון) באוקינאווה שביפן, בקריאה לפינוי בסיסי הצבא האמריקניים במדינה. זאת, בעקבות הסערה שפרצה לאחר מקרה אונס ורצח של צעירה מקומית בת 20, על פי החשד בידי עובד של צבא ארצות הברית. גופתה של הצעירה בת ה-20 התגלתה בחודש שעבר, לאחר שנעדרה במשך כמה שבועות. לפני כחודש נעצר העובד האמריקני, אולם טרם הוגש נגדו כתב אישום.

בין היתר, המפגינים דרשו להעביר את הבסיס האווירי של חיל הנחתים באי לאזור מאוכלס פחות, בהתאם למתווה משנת 1995, שתוכנן בעקבות מחאה ציבורית על מקרה דומה, של אונס קטינה על ידי שלושה אנשי צבא אמריקנים. מושל אוקינאווה טאקשי אונגה התנצל בפני עשרות אלפי המפגינים על כך ש"לא הצליח למנוע" את הישנות המקרה מ-1995.

עוד בוואלה! NEWS:
משבר בוונצואלה: "הנשיא עושה לנו דיאטה – אין אוכל, אין כלום"
שיא עולמי במספר הפליטים והעקורים: אחד מכל 113 בני אדם בעולם
כבאי מניו יורק הובא לקבורה 15 שנה אחר שנהרג בפיגוע 11 בספטמבר

הפגנה נגד בסיס הצבא האמריקניים ביפן, אוקינאווה, 19 ביוני 2016. רויטרס
"חיל הנחתים האמריקני - לסגת". המפגינים באוקינאווה, אתמול/רויטרס

"אנחנו רוצים שהבסיסים ייעלמו", הבהיר הסטודנט ג'ינשירו מוטויאמה, ממובילי המחאה. "לא כך אנחנו רוצים שהמדינה שלנו תיראה". הפגנה נוספת נערכה במקביל מול מעון ראש הממשלה בטוקיו, בהשתתפות כ-10,000 בני אדם.

הצבא האמריקני ניסה להפחית את המתיחות, וביקש להזכיר לציבור היפני כי שיעור הפשיעה בקרב אנשיו נמוך יותר מהשיעור בציבור הכללי. על פי נתוני המשטרה היפנית, דווחו יותר מ-5,800 עבירות שביצעו אנשי הצבא האמריקני מאז שהחלה נוכחות כוחות הצבא באוקינאווה בשנת 1972. מתוך אלפי המקרים, 571 מסווגים כפשע חמור, הכולל בין היתר אונס ורצח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הפגנה נגד בסיס הצבא האמריקניים ביפן, טוקיו, 19 ביוני 2016. AP
"חייבים להמשיך לדבר". מפגינים מול מעון ראש הממשלה בטוקיו, אתמול/AP
הפגנה נגד בסיס הצבא האמריקניים ביפן, טוקיו, 19 ביוני 2016. AP
"לא כך אנחנו רוצים שהמדינה שלנו תיראה". מפגינים בטוקיו, אתמול/AP

בחודש שעבר הדגיש מפקד כוחות חיל הנחתים של ארצות הברית ביפן, לורנס ניקולסון, את חשיבותה של הברית הבילטראלית בין טוקיו לוושינגטון. "אנא מכם, אל תתנו למעשה הנורא והאלים הזה להעיב על היחסים בין שתי הקהילות שלנו", אמר בדברים שנשא באוקינאווה. "יש סוגיות שאנחנו חלוקים לגביהן, אבל אנחנו חייבים להמשיך לדבר. הבה נשמור על ערוצי התקשורת פתוחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully