וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד להונאת ענק: גורמים בחברות כוח אדם הוציאו במרמה 200 מיליון שקל

20.6.2016 / 11:04

על פי החשד, הגורמים חברו לבתי עסק לשירותי מטבע ויצרו מנגנון לדיווחים כוזבים. 19 איש נעצרו ונוספים עוכבו לחקירה במסגרת פשיטה על בתיהם ומשרדיהם. הם חשודים בין היתר בעבירות מס והלבנת הון

קריית הממשלה, מאי 2015. ראובן קסטרו
בניין רשות המסים בתל אביב/ראובן קסטרו

המשטרה פשטה היום (שני) על בתיהם ומשרדיהם של 19 חשודים בהונאת ענק בהיקף של יותר מ-200 מיליון שקלים. על פי החשד, גורמים מחברות כוח אדם עשו יד אחת עם בתי עסק מורשים לשירותי מטבע (צ'יינג'ים) ויצרו מנגנון שיטתי של דיווחים כוזבים, ניפוח עסקאות, הפקה וקיזוז חשבוניות פיקטיביות והמרת כספים. בין היתר, מעורבת בפרשה חברה ציבורית.

הפשיטות על בתי החשודים נערכו במסגרת חקירה משולבת של היחידה הארצית של משטרת ישראל, רשות המסים, הביטוח הלאומי ומינהל ההסדרה והאכיפה במשרד הכלכלה והתעשייה. במהלך החיפושים הוחרמו מסמכים, רכוש וחשבונות לצורך בקשות חילטו. מלבד 19 העצורים, שחשודים בעבירות מרמה, מס והלבנות הון, עוכבו לחקירה גורמים נוספים.

חלק מן החשודים צפויים להגיע לדיון בהארכת מעצרם. בין היתר, מיוחסות למעורבים בפרשה עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לפשע, עבירות על חוק איסור הלבנת הון, עבירות על חוק המע"מ ועל פקודת מס הכנסה, ועבירות של זכויות עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully