וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "ארה"ב צריכה לשקול שימוש בפרופיילינג למוסלמים"

20.6.2016 / 0:13

המועמד הרפובליקני אמר כי מדינתנו צריכה לייחס רמת מסוכנות לאנשים על בסיס גזעי, על רקע הטבח במועדון להט"ב בשבוע שעבר. לדבריו, "ישראל ומדינות אחרות עושות את זה, ובהצלחה"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר אתמול (ראשון) כי מדינתו צריכה לשקול לערוך פרופיילינג (ייחוס מסוכנות על בסיס השתייכות לקבוצה מסוימת) גזעי. זאת, על רקע הטבח במועדון להט"ב באורלנדו בשבוע שעבר, שבמהלכו ירה למוות עומר מטין, צעיר בן 29 ממוצא אפגני, ב-49 מבלים.

"אני חושב שפרופיילינג זה משהו שאנחנו צריכים להתחיל לשקול כמדינה", השיב טראמפ בריאיון ל-CBS, בתשובה לשאלה אם הוא תומך בפרופיילינג למוסלמים בארצות הברית. "אם אתה מסתכל על ישראל או על מדינות אחרות – הן עושות זאת, ובהצלחה".

לקריאה נוספת:
לאחר שטראמפ הבטיח שוב שימנע הגירת מוסלמים: הפער מקלינטון מצטמצם
"לא מאמין בגן עדן": נחשף התחקיר של הדמוקרטים על טראמפ
חקירת הטבח באורלנדו: "ליורה לא הייתה אף מטרה מלבד המועדון"

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ, מאי 2016. רויטרס
"גם ישראל עושה את זה, ובהצלחה". טראמפ/רויטרס

טראמפ הבהיר כי מבחינתו מדובר ברע במיעוטו. "אני שונא את הרעיון של פרופיילינג, אבל אנחנו צריכים להתחיל להשתמש בשכל הישר", אמר.

המועמד הרפובליקני ספג ביקורת מבית על תגובותיו לירי ההמוני במועדון "פולס". לדבריו, צריך להגביר את הפיקוח על מסגדים. "אם תלך עכשיו לצרפת, תראה שהם עושים את זה. למעשה, הם סוגרים מסגדים", אמר בהתייחסו לעובדה שמשטרת צרפת סגרה כמה מסגדים אחרי סדרת הפיגועים שביצע דאעש בפריז בנובמבר האחרון.

מטין, שפצע 53 אנשים בנוסף על עשרות ההרוגים, הסביר את מעשיו במהלך הירי. "אני נשבע אמונים לאבו בכר אל-בגדאדי. הלוואי שאלוהים ייקח אותי", כתב בפוסט בפייסבוק. "המוסלמים האמתיים לעולם לא יקבלו את הדרכים המטונפות של המערב. אתם הורגים נשים וילדים חפים מפשע בתקיפות אוויריות. עתה טעמו את נקמת 'המדינה האסלאמית'".

(עדכון ראשון: 20:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully