וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני סירב לעזור לפעילה נגד הטרדות מיניות: "תפני לרבנים"

20.6.2016 / 7:38

לטענת פעילה חרדית שעוסקת בנושא הטרדות במגזר, היא ביקשה מהח"כ סיוע ו"הוא אמר שהוא לא מוכן לדבר על זה, לא עסק בזה ולא יעסוק". גפני: "אם הרבנים יבקשו סיוע, חברי הכנסת יעזרו"

ח"כ משה גפני, כנס הרצליה, יוני 2015. ראובן קסטרו
"לא מוכן". גפני/ראובן קסטרו

רחלי רושגולד, חרדית הפועלת בנושא הטרדות ופגיעות מיניות בחברה החרדית, טוענת כי פגשה בשבוע שעבר את חבר הכנסת משה גפני מיהדות התורה וביקשה ממנו לסייע לה, אך נתקלה בסירוב. "תשובתו היתה: 'אני לא מוכן לדבר על זה, 27 שנים אני פועל לטובת הציבור. לא עסקתי, לא עוסק ולא אעסוק. אם את צריכה משהו, פני לרבנים'". את הדברים שהגיעו לידי וואלה! NEWS כתבה רושגולד בקבוצה סגורה.

בשנים האחרונות חל שינוי בחברה החרדית. התקשורת המקוונות, רבנים ואנשי הקהילות החרדיות חוללו כמעט מהפך ביחס לפרשות של הטרדות מיניות ופדופיליה. מנהיגים רוחניים ורבנים שולחים, ללא היסוס, את הפונים אליהם להתלונן במשטרה; בבתי ספר מלמדים תלמידות בכל הגילים כיצד להתגונן מפני "אנשים זרים"; וארגונים מסוימים שנועדו לסייע לנפגעי תקיפה מינית משתפים פעולה עם המשטרה בעת הצורך.

עם זאת, המפגש בין רושגולד לגפני במזנון הכנסת בשבוע שעבר העיד כי השינוי אינו מושלם. "מאז תחילת פעילותי בתחום הכואב של פגיעות מיניות, לא חלמתי לפנות לח"כים מטעם יהדות התורה", כתבה בפורום בפייסבוק. "הספיק לי הידע המקדים שלי. לחברי כנסת אחרים אני פונה, נענית ואף נעזרת. בעודי פוסעת במסדרונות הכנסת, ראיתי את חבר הכנסת גפני יושב במזנון. אזרתי אומץ, זה לא היה לי קל וניגשתי אליו בספונטניות. ביקשתי לשבת ולדבר אתו, והוא נענה בשמחה".

חרדיות. Dan Balilty, AP
מהפך ביחס להטרדות מינוית בחברה החרדית. למצולמות אין קשר לכתבה/AP, Dan Balilty

רושגולד, אחת מיוזמות "לא תשתוק", עמוד פייסבוק חדש שמציף את נושא ההטרדות והפגיעות מיניות שלרוב מטופל בתוככי הקהילה החרדית, הציגה את עצמה בפני גפני, אך אז הופתעה מתגובתו. "ברגע שסיפרתי על כך שאני עוסקת בתחום של פגיעות מיניות, תשובתו היתה - 'אני לא מוכן לדבר על זה'. לא ויתרתי. ציינתי שפגיעות מיניות הן נחלתן העצובה של כל מגזר ולא רק של נשים, אני לא מבקשת עזרה רשמית ואני אקבל בשמחה עזרה שקטה מאחורי הקלעים כי הבעיות רבות. תשובתו הייתה חדה וכואבת והסעירה אותי: '27 שנים אני פועל לטובת הציבור. לא עסקתי, לא עוסק ולא אעסוק. אם את צריכה משהו - פני לרבנים'".

רושגולד, לטענתה, הסבירה לגפני כי פנתה לרבנים ו"עדיין יש לו מקום כמי שמייצג, לעזור גם הוא". ואולם לדבריה, "תשובתו הייתה שוב לא. הסברתי לו שזה רצח לכל דבר והוא אמר לי שבזה הוא מסכים איתי. ואני שואלת איך? איך זה יכול להיות? כואב לי שאלו האנשים שמייצגים ואמורים לשרת את המגזר. את הקול שלי הם כמובן איבדו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

גפני: "המלצתי לה לגשת לעסקנים ולרבנים"

בתגובה לדברים שכתבה, אמרה רושגולד: "תוכן השיחה נשלח לקבוצה מצומצמת וסגורה של אנשים, תוך בקשה מפורשת, חוזרת ונשנית, לא להוציא אותה החוצה. לצערנו, בגלל אי הבנה מצערת, הייתה הדלפה שגרמה לנו עוגמת נפש רבה. אני פועלת בעידודם של רבנים ואמשיך לפעול כך הלאה. אני בטוחה ששיתוף פעולה של ח"כים חרדים יהיה דבר מבורך מאוד, ומשוכנעת שאכן כך יקרה, כפי שכבר התחיל לקרות".

מלשכת גפני נמסר בתגובה: "ח"כ גפני המליץ לרושגולד לגשת לרבנים ולעסקנים ציבוריים שעוסקים בנושא במגזר החרדי. גפני אמר לה בנוסף כי אם הרבנים יבקשו סיוע של חברי כנסת בנושא, הם יעשו כל דבר שנדרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully