וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הדיפת דאעש מפלוג'ה: עיראק בחזית שנייה לשחרור מוסול

19.6.2016 / 19:03

כוחות הביטחון השתלטו על רוב שטחי העיר שממערב לבגדאד בסוף השבוע ועתה הם מנסים להתקדם גם בצפון המדינה, לעבר מעוז הארגון במוסול. עם זאת, מחנות העקורים מלאים ואלפים נותרו ללא קורת גג

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

כוחות הביטחון של עיראק פתחו אתמול בחזית שנייה לקראת המתקפה לשחרור העיר מוסול שבצפון עיראק מידי דאעש, זאת יום אחרי שבגדאד הכריזה על ניצחון בעיר פלוג'ה. מוסול היא העיר השנייה בגודלה במדינה והיא משמשת בירת הארגון בעיראק. היום (ראשון) התקשו מחנות העקורים לקלוט תושבים שנמלטו מפלוג'ה, שבה עדיין נמצאים כיסי התנגדות של דאעש.

ראש הממשלה חיידר אל-עבאדי הצהיר ביום שישי כי כוחות הביטחון גברו על לוחמי הארגון הקיצוני לאחר שהם נכנסו למרכז העיר בתום ארבעה שבועות של מבצע שנתמך מהאוויר על ידי ארצות הברית. עם זאת, חילופי אש, פיגועי התאבדות וירי פצצות מרגמה נמשכים כל העת.

חיילים עיראקים במרכז פלוג'ה, 18 ביוני 2016. רויטרס
חיילים עיראקים במרכז פלוג'ה, אתמול/רויטרס

יותר מ-82 אלף אזרחים פונו מהעיר, שנמצאת במרחק של שעה נסיעה מערבה מבגדאד, מאז החלה המערכה. לפי האו"ם, כ-25 אלף תושבים נוספים יוצאים משטחה של העיר. ואולם, רבים מהם, שהצליחו להימלט מצלפים של דאעש וממוקשים שהטמינו בצדי הדרך גילו כי למחנות העקורים אין מקומות בשבילם. ראש הממשלה הבטיח לסייע להם ולהקים עשרה מחנות חדשים, אך לממשלה כלל אין מספר מדויק של אנשים שנמלטו מבתיהם והפכו לפליטים בארצם.

במקביל, כוחות הממשל השתלטו על שתי עיירות וחצו כביש מדברי ממערב לעיר בייג'י, ההתקדמות הראשונה מעבר לה מאז נכבשה מחדש בחודש אוקטובר האחרון. שר ההגנה חאלד אל-עוביידי אמר כי מטרת המתקפה להדוף את דאעש מחוץ לקיארה, שם נמצא שדה תעופה שיכול לשמש למתקפה קרקעית במוסול - שנמצאת 60 ק"מ צפונה משם. הצבא מנסה להתקדם לעבר מוסול גם מהחזית המערבית שלה בשלושת החודשים האחרונים, אך שם נרשמה רק התקדמות מועטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully