וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם תצליחו לפתור את חידת הפרחים שכולם שוגים בה?

20.6.2016 / 0:04

אלפים ניסו לפתור את חידת הפרחים המורכבת שלהלן - ועדיין לא מצאו לה שום תשובה חד משמעית. האם אתם תצליחו במה שאחרים כשלו?

פייסבוק

בסרטון – האם תמצאו את הפנדה בתמונה?

בוודאי כבר נתקלתם בגרסאות דומות של חידת הפרחים שמטריפה את הרשת בימים האחרונים - רק שהפעם בניגוד לחברותיה הקלות לפתרון - זאת לא תעשה לכם חיים קלים בכלל. חידת הרשת החדשה דורשת מאלו שלקחו על עצמם את האתגר לחשב את הערכים של הפרחים ולפתור משוואה עם נעלמים. ממש כמו בשיעורי המתמטיקה בתיכון. אממה, החידה הזאת תדרוש מכם גם לשים לב לפרטים הקטנים באמת - כשהסיכוי שתשימו לב אליהם בניסיונכם הראשון הוא קטן מאוד. לא נמתח אתכם יותר מדי. בואו נעבור לחידה:

פתרו את המשוואה האחרונה:

בחידה מופיעים לכם שלושה סוגים שונים של פרחים: אדום, צהוב וכחול. המשוואה הראשונה מראה ששלושה פרחים אדומים שווים ביחד 60 נקודות. המשוואה השניה מראה שפרח אדום אחד ושני כחולים שווים יחד 30 נקודות. במשוואה השלישית נראה שפרח כחול פחות שני פרחים צהובים שווה ל-3. עכשיו נסו לפתור את המשוואה האחרונה.

יש מספר תשובות אפשריות לבעיית ההיגיון הזאת, אולם אף אחד לא בטוח עדיין מהי התשובה הנכונה. מה אתם חושבים?

עוד באותו נושא

אחת ולתמיד: 20 שאלות שיקבעו האם אתם חכמים?

לכתבה המלאה

כמה יצא לכם?

התשובה היא...

ובכן, כפי שאמרנו, היא לא ממש וודאית. ברשת הדעות חלוקות בין 101, 25, 81 ואלו שטוענים שזו בכלל חידה לא פתירה בעליל.

מי שהגיע לפתרון "101", בוודאי לא שם לב שלפרח הכחול שבמשוואה האחרונה חסר עלה כותרת אחד - מה שמבדיל אותו משאר הפרחים הכחולים - שמצאנו שערך כל אחד מהם הוא 5.

מי שהגיע לפתרון "25", הבחין בחוסר של עלה הכותרת והניח שאם הפרח עם 5 עלי הכותרת שווה 5, אז פרח דומה עם 4 עלי כותרת שווה 4. מה שהוא לא שם לב אליו זה שיש כפל במשוואה האחרונה.

מי שהגיע לפתרון "81" - הוא כנראה זה שהכי דייק בתשובה שלו, כי זו התשובה הנפוצה מבין השלוש (ושוב -זה רק בהנחה שכל עלה כותרת בפרח הכחול שווה לנקודה אחת).

אולם, מורה למתמטיקה שמכנה עצמו "פרופסור לחידות" טוען שהחידה הזאת כלל לא פתירה. לדבריו, אין לנו שום דרך להסיק בוודאות שעלה כותרת אחד שווה לנקודה. "החידה הזאת דורשת מאיתנו לספור עלי כותרת במקום פרחים", הוא כתב בפייסבוק, "אנחנו מסוגלים לחשב את הערך של הפרח האדום, הצהוב והכחול עם חמשת עלי הכותרת, אולם אין לנו שום מידע איתו נוכל לחשב את הערך של הפרח הכחול עם ארבעת עלי הכותרת. נוכל לעשות זאת רק אם נניח כי הערך של הפרח כולו טמון בעלי הכותרת שלו. זה פשוט בזבוז זמן. החידה הזאת אינה פתירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully