וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאשם ברצח חברת הלייבור: "מוות לבוגדים, חופש לבריטניה"

תומס מייר, שרצח את חברת הפרלמנט ג'ו קוקס בבריסטול, התייצב בביהמ"ש בלונדון והואשם ברצח ובהחזקת נשק בכוונה לבצע פשע. היחידה ללוחמה בטרור שוקלת אם להאשימו בפשעים נוספים

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

בווידאו: בריטניה אבלה על מותה של ג'ו קוקס

תומס מייר, הנאשם ברצח חברת הפרלמנט הבריטי מטעם מפלגת הלייבור ג'ו קוקס, קרא הבוקר (שבת) "שמי הוא מוות לבוגדים, חופש לבריטניה" כשנשאל לשמו בבית המשפט, בעת הקראת כתב האישום נגדו. ממשטרת מחוז יורקשייר נמסר כי מייר, תושב בריסטול בן 52, הואשם בעבירות של רצח, נזק חמור לגוף והחזקת נשק בכוונה לבצע פשע חמור.

קוקס בת ה-41 נרצחה ביום חמישי בשעות הצהריים בעת ששהתה מחוץ לספרייה הציבורית של בריסטול. היא נורתה ונדקרה כמה פעמים בידי מייר, שהופיע בפני בית המשפט בווסטמינסטר שבלונדון. היחידה ללוחמה בטרור ולפשעים מיוחדים בשירות הביון של הממלכה עדיין שוקלת באילו סעיפים נוספים להאשים את מייר, זאת בעוד שחקירת המקרה נמשכת.

עוד בנושא:
משטרת בריטניה: הוגש כתב אישום בגין רצח חברת הלייבור
הטרגדיה של חברת הלייבור עשויה להיות גורם מכריע בעתיד בריטניה
לפני ההתנקשות: חברת הלייבור הבריטית קיבלה איומים על חייה

טומי מייר, החשוד ברצח חברת לייבור ג'ו קוקס בבריטניה, 16 ביוני 2016. פייסבוק, צילום מסך
הואשם ברצח ובהחזקת נשק בכוונה לבצע פשע. תומס מייר/צילום מסך, פייסבוק

עדי ראייה במקום שבו נורתה קוקס בעת שנפגשה עם אזרחים, אמרו כי בטרם ביצע את הירי, נשמע מייר צועק "בריטניה לפני הכול". חברת הפרלמנט מטעם הלייבור הייתה תומכת נלהבת בהישארות הממלכה באיחוד האירופי, והירצחה גרם לזעזוע במדינה.

שני המחנות הפועלים לקראת משאל העם שייערך השבוע בנושא הודיעו על השהיית הקמפיינים שלהן בעקבות הרצח, ולא ברור מתי יחודשו הקריאות לעזיבה או להישארות בגוש. בסקר שהתפרסם בעיתון ה"הראלד" הסקוטי, נראה כי 53% מהבריטים תומכים בהישארות הממלכה באיחוד, ואילו 47% בלבד תומכים בעזיבתו.

לזיכרה של ג'ו קוקס. רויטרס
נרות וזרי פרחים שהונחו לזכרה של קוקס בבריטניה/רויטרס

מחוות לזכרה של קוקס נערכות ברחבי הממלכה וביום שני הקרוב יקדיש הפרלמנט ישיבה לזכרה. מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין אמר כי חברת מפלגתו נרצחה ב"מעשה של שנאה", וראש הממשלה דייוויד קמרון קרא לארצו לדבוק בערכים של סובלנות וקהילתיות. במהלך הלילה שוחח נשיא ארצות הברית ברק אובמה לבעלה של קוקס, ברנדון, והביע תנחומיו על הרצח. לדבריו, "העולם הוא מקום טוב יותר בגלל אנשים חסרי אנוכיות המשרתים אחרים, ולא יכולה להיות הצדקה לפשע נתעב שכזה, שגזל ממשפחה, מקהילה ומאומה שלמה אישה, אם ודמות ציבורית מסורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully