וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתש במאדים ייקרא על שם כפר שנהרס ברעידת האדמה בנפאל

איגוד האסטרונומים הבינלאומי קיבל את הצעתו של אחד מהחוקרים להקדיש מחווה לכפר לנגטנג, שנפגע באופן הקשה ביותר באסון, ולקרוא על שמו את אחד מהכתשים. מכתש נוסף במאדים זכה לשם חדש

מכתש על מאדים. AP
"זו מחווה נחמדה". מכתש על מאדים/AP

יותר משנה חלפה מאז רעידת האדמה הקטלנית בנפאל שהביאה למותם של כ-9,000 בני אדם. עתה, נמצאה דרך יצירתית להנציח חלק מההרוגים ולהקדיש מחווה לכפרים המשתקמים מההריסות. איגוד האסטרונומים הבינלאומי החליט לקרוא למכתש בכוכב מאדים על שמו של הכפר לנגטנג, שנפגע בצורה הקשה ביותר ברעש, ושבשטחו נהרגו 215 בני אדם.

האיגוד קיבל את הצעתו של אחד החוקרים, ד"ר טג'לינג דה האס, לקרוא למכתש, שקוטרו 9.8 קילומטרים, על שמו של הכפר לנגטנג. ד"ר דה האס, אשר למד גיאוגרפיה של מאדים באוניברסיטה בהולנד, בירך על קבלת יוזמתו וסיפר ל-BBC שהחליט להקדיש את המכתש לכפר לנגטנג משום שעמיתו שהה שם בזמן שלמד על הרי ההימלאיה. "זה היה מחנה הבסיס שלו במשך תקופה ארוכה, אז חשבנו שזו מחווה נחמדה לקרוא למכתש על שם הכפר".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
הטרגדיה של חברת הלייבור עשויה להיות גורם מכריע בעתיד בריטניה
מיוחד: לילה במארב עם הגדוד שעוקב אחרי חיזבאללה בגבול
המשקה מתוק מדי: פילדלפיה תטיל מס על משקאות עתירי סוכר

רעידת האדמה בנפאל – חודש אחרי, מאי 2015. רויטרס
ההריסות לאחר רעש האדמה בנפאל, בשנה שעברה/רויטרס

"מכתש לנגטנג הוא חשוב מבחינה מדעית", הסביר ד"ר דה האס, "הסימנים שיש על קירות המכתש ככל הנראה נוצרו ממים זורמים. תחת הקירות ניתן לראות תלמים, שהם זכר לקרחונים שהיו שם בעבר". מכתש נוסף על מאדים זכה לשם חדש, בוניק, על שם עיירה שסמוכה לעיר מגוריו של דה האס, אוטרכט שבהולנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully