וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו הצטרף לארגון אמריקני שפועל נגד איראן

17.6.2016 / 11:20

פרדו הצטרף להנהלת ארגון UANI שבו היה חבר גם קודמו בתפקיד, מאיר דגן. בעבר טען פרדו כי איראן אינה "איום קיומי" עבור ישראל, אך הסביר כי לדעתו יש להגביר את המודעות העולמית לפעילות הטרור שלה

טקס לזכרו של אלי כהן במלאת 50 שנת להוצאתו להורג, בית הנשיא, מאי 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"אי אפשר להתעלם מסכנות השלטון האיראני". פרדו באירוע בבית הנשיא, 2015/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו, שסיים את כהונתו בתחילת השנה, לא הרבה מאז להופיע או לדבר בציבור. אתמול (חמישי) פורסמה הודעה נדירה בשמו, שבה נמסר כי הוא מצטרף לדירקטוריון של ארגון אמריקני בשם "מאוחדים נגד איראן גרעינית", (United Against Nuclear Iran), הפועל כדי להסב את תשומת הלב הציבורית בארצות הברית ובעולם לסכנה הנשקפת מהמשטר באיראן.

הארגון שאליו הצטרף פרדו הוא ארגון לא מפלגתי שחברים בו אישים המזוהים הן עם המפלגה הרפובליקנית והן עם המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית. בין מייסדי הארגון נמנים שלושה יועצים בכירים לשעבר של הנשיא ברק אובמה, שאחד מהם עזב בהמשך את הארגון בטענה שמדיניותו כלפי איראן הפכה לניצית מדי. גם ראש המוסד שקדם לפרדו, מאיר דגן, הביע בעבר תמיכה בפעילותו של ארגון זה, ואף הצטרף בשנת 2012 כיועץ מדיניות ל-UANI. הארגון פרסם בחודש מרץ השנה הספד ארוך לדגן לאחר מותו ממחלת הסרטן.

הארגון פועל גם כיום כדי לחשוף את העולם לצדדים הבעייתיים והמסוכנים בהתנהלותה של איראן. לדברי פרדו הוא הצטרף לשורותיו, כיוון ש"הכוחות המובילים בעולם לא יכולים להתעלם מהסכנות הברורות שמציב השלטון האיראני בפני העולם ובפני הביטחון והחופש של מיליוני אזרחי המדינה האיראנית. אני גאה להיות חלק מההנהלה המייעצת של הארגון החשוב הזה".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
פרדו: חושש שאנו מתקרבים לנקודת האל-חזור בסכסוך עם הפלסטינים
בניגוד לעמדת נתניהו: המוסד מזהיר את וושינגטון מסנקציות על איראן

בתקופת כהונתו כראש המוסד, בשנים 2011-2016, נתפס פרדו כמי שלא תמיד הסכים עם עמדותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא הגרעין האיראני. כך למשל, בשנת 2011 הוא אמר באירוע של משרד החוץ כי יש בישראל מי שמשתמש בקלות רבה מדי במונח "איום קיומי". בשנת 2014 פורסם בעיתון "הארץ" כי פרדו אמר באירוע פרטי שהאיום המשמעותי ביותר על ישראל נובע מהסכסוך עם הפלסטינים, ולא ממעשיה של איראן. בנוסף לכך, בינואר 2015 התגלעה מחלוקת בין ראש המוסד לראש הממשלה על רקע תדרוך בנושא האיראני שהעניק פרדו לקבוצת מחוקקים בכירים מארצות הברית שביקרו בישראל.

ההצטרפות של פרדו להנהלת ארגון UANI אינה מבשרת על שינוי כלשהו בעמדותיו בנושא האיראני. כראש המוסד, פרדו סבר כי לישראל נשקף איום מכיוון איראן אך אין מדובר באיום קיומי, כפי שטען ראש הממשלה נתניהו, ואין צורך לתארו במונחים של "שואה שנייה", כפי שעשה ראש הממשלה פעמים רבות. ראש המוסד לשעבר צפוי להתמקד בפעילותו בארגון לא רק בתחום הגרעיני, אלא גם בפעילות של איראן לתמיכה בטרור בכל רחבי המזרח התיכון, נושא שלדעתו לא מקבל מספיק ביטוי וחשיפה בשיח הציבורי כיום בארצות הברית.

בהודעה מטעם הארגון נמסר כי הצטרפותו של פרדו לשורותיו "מרחיבה מאוד את עומק הידע והמשאבים שלנו, ומרחיבה את ההשפעה שלנו ברחבי העולם". יו"ר הארגון, הסנאטור לשעבר ג'ו ליברמן, הוסיף כי מחלקת המדינה האמריקנית הדגישה לאחרונה שוב כי איראן תומכת בטרור ברחבי המזרח התיכון ומפרה את זכויות האדם של אזרחיה באופן נרחב ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully