וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין הסבר לכיוון הירי": תפנית במשפט שוטר מג"ב הנאשם בהרג פלסטיני

17.6.2016 / 11:03

ראש המכון לרפואה משפטית העניק עדות במשפטו של הלוחם בן דרי, המואשם בהריגת נער פלסטיני במהלך הפרות סדר בביתוניא. לדבריו, מיקום פצעי הירי בגופו של נדים נווארה אינו מתאים למיקום שממנו בוצע הירי המיוחס לנאשם

צילום: בצלם, עריכה: מתן חדד

עדות דרמטית שנשמעה אתמול (חמישי) במהלך משפטו של לוחם מג"ב בן דרי, המואשם בהריגת נער פלסטיני במהלך הפרות סדר בביתוניא העלתה תפנית דרמטית. ד"ר חן קוגל, ראש המכון לרפואה משפטית, התייצב על דוכן העדים ואמר כי מיקומם של פצעי הירי בגופו של נדים נווארה אינו מתאים למיקום שממנו בוצע הירי המיוחס לדרי.

ד"ר קוגל נכח בזמן ביצוע הנתיחה שנערכה בגופתו של נווארה, כחודש לאחר האירוע המתואר בכתב האישום. הנתיחה בוצעה כשהגופה הייתה במצב של ריקבון, ולפי דבריו של קוגל לא ניתן היה לזהות את נווארה לפי מראה עיניים. "במכון המשפטי בישראל הייתי כותב שמדובר על אלמוני במקרה כזה". את המידע כי מדובר בגופתו של נדים נווארה, הנער פלסטיני שבהריגתו מואשם דרי, קיבל קוגל מהמומחים הפלסטינים.

בחקירתו הנגדית התבקש קוגל על ידי עו"ד ציון אמיר, סניגורו של בן דרי, להתבונן בסרטון אבטחה שבו תועדה נפילתו של נווארה, ברגעים שלאחר הירי, ולחוות דעתו על האפשרות כי הירי בוצע מכיוון המיקום שבו שהה דרי ביחד עם כמה לוחמים נוספים. "לנוכח מה שראינו במצלמה אין לי הסבר לכיוון הירי. לכאורה היינו צריכים לראות שהנער היה כפוף קדימה ואז אפשר להסביר את הזווית של פצעי הירי. בתמונות לא רואים את זה".

בן דרי - לוחם מגב שמואשם בהרג ילד פלסטיני בדיון בעניינו בבית המשפט המחוזי ירושלים. נועם מושקוביץ
זווית הירי אינה מתאימה למיוחס לנאשם. בן דרי, היום/נועם מושקוביץ

בחוות דעתו קבע קוגל כי לא ניתן היה לקבוע את טווח הירי בזמן נתיחת הגופה, וציין כי הכדור פגע בגופה בקדמת הגוף ויצא מהגב, כשבין שני הפתחים קיים הפרש גובה של 11 סנטימטרים והפתח הקדמי הוא הגבוה יותר. הוא ציין כי ההפרש מלמד על זווית ירי חדה יחסית שאינה מתאימה לירי המיוחס לדרי בכתב האישום, שבוצע ממרחק של כ-90 מטרים והיה אמור ליצור זווית קהה יותר.

בהתייחסו לתיעוד הוסיף קוגל כי הוא כבר קבע שאופן נפילתו של נווארה נראה "תמוה". בתשובה לשאלות עו"ד אמיר, אמר גם כי "זו לא נראתה לי נפילה רגילה, משום שיש שם מעין קפיצה ואז התהפכות". הוא אף הסביר כי בניגוד לתפיסה המקובלת, כשאדם נורה בקדמת גופו הוא לא בהכרח אמור ליפול לאחור. למרות זאת, הוא ציין שתיעוד נפילתו של נווארה הוא "משונה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום אוויר של הזירה שבה נורה נווארה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנתיחה שבה השתתף קוגל נערכה במכון לרפואה משפטית באוניברסיטת אל קודס שבאבו דיס. בעדותו, הוא שפך אור על היחסים המורכבים בין הפתולוגים הישראלים לפלסטינים, בעת שמתקיימות נתיחות בשטחי הרשות. לדבריו, "אני לא בא למכון הפלסטיני בתור אורח שנישא על כפיים. זה לא נעים. יש שם עוינות". כשנשאל ממה נובעת אותה עוינות, השיב: "זה די ברור. אנחנו מייצגים את מדינת ישראל והם רואים בנו ישות עוינת. אנחנו לא הכי אהודים שם".

בבדיקה שנערכה באוניברסיטת אל-קודס נכחו שני פתולוגים זרים, ד"ר פיטר לת מדנמרק וד"ר מארק קראוד מטקסס, לצד קוגל ורופא נוסף מהמכון לרפואה משפטית בשם ד"ר ריקרדו נחמן, ראש המכון הפלסטיני ד"ר סאבר אל-עלול ואחרים. המומחים הישראלים קבעו בחוות דעתם כי סיבת המוות נגרמה כתוצאה מאובדן דם מסיבי בעקבות ירי חי.

חוות הדעת של ראש המכון לרפואה משפטית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully