וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד נגד ברק ויעלון: "מוזר שלא אמרו את הדברים כשהיו שרי ביטחון"

17.6.2016 / 1:11

שני שרי הביטחון הקודמים, ברק ויעלון, תקפו בחריפות בנאומיהם בכנס הרצליה את נתניהו וקראו להחלפתו בבחירות הבאות, או ב"מחאה עממית", כדברי ברק. במפלגתו של ראש הממשלה השיבו אש: "אידיאולוגיה לא משתנה לפי הפוזיציה - אבל זאת לא אידיאולוגיה, זאת כיסאולוגיה"

צילום: דובר רה"מ

מפלגת הליכוד גינתה אמש (חמישי) את הנאומים התקיפים שנשאו שרי הביטחון לשעבר משה יעלון ואהוד ברק בכנס הרצליה. בליכוד טענו כי "מוזר מאוד שאותם דוברים לא אמרו את הדברים הללו כשכיהנו בתפקידם". לדברי המפלגה שבראשותו של בנימין נתניהו, "תמוה מאוד שהשניים שיבחו את ראש הממשלה והביעו בו אמון מלא כשישבו בכיסא השר. אידאולוגיה לא משתנה לפי הפוזיציה - אבל זאת לא אידאולוגיה, זאת כיסאולוגיה. הממשלה בישראל לא נחטפה, היא נבחרה על ידי העם. מוזר שדווקא אותם אנשים שרוממות הדמוקרטיה בגרונם לא מבינים זאת".

לפי הודעת מפלגת השלטון, "מסתבר שכנס הרצליה הפך הערב לפריימריז של מפלגת המתוסכלים בקרב על עמדת המושיע של השמאל. מי שמצאו עצמם מחוץ למערכת הפוליטית מתייצבים הערב מאחורי כל מיקרופון שנפתח בפניהם ובנאומים חוצבי להבות אומרים בדיוק את ההפך ממה שאמרו כשכיהנו בתפקידם - העיקר לקבל איזו כותרת בתקשורת ולהישאר בתודעה הציבורית".

בהתייחס לקריאתו של ראש הממשלה לשעבר ברק להפיל את הממשלה נאמר כי "הקריאה לקום מהכורסאות ולהפיל ממשלה נבחרת שנה אחרי שהעם אמר את דברו בצורה ברורה, מזכירה את הקריאה 'להחליף את העם' ומוכיחה ששום דבר לא השתנה. זה לא הביטחון ולא הכלכלה ולא החברה. השמאל פשוט לא מוכן לקבל את העובדה שהליכוד בשלטון. לצורך כך כל האמצעים כשרים, לרבות פגיעה באינטרסים הביטחוניים של ישראל".

לקריאה נוספת:
הרצוג תקף את הממשלה: "רצינו גיבורי-על ויצאו מנהיגי בובספוג"
למרות התנגדות הבית הלבן: בית הנבחרים אישר הגדלת הסיוע לישראל
אהוד ברק: "אנחנו רואים ניצני פאשיזם בממשלת נתניהו"

שר הביטחון היוצא, אהוד ברק, ושר הביטחון הנכנס, משה (בוגי) יעלון, מהרמת כוסית בקריה, ת"א, מרץ 2013. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
זאת לא אידאולוגיה, זאת כיסאולוגיה. ברק ויעלון/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

ברק אמר אמש בהרצליה כי זה יותר משנה "מובילים אותנו ראש ממשלה וממשלה, שהיא חלשה, רופסת וקולנית, גם על פי בכירים מבין חבריה, מתעתעת וקיצונית, שנכשלת שוב ושוב, בהבטחת הביטחון, מקעקעת את רקמת הדמוקרטיה בישראל, כושלת בניהול היחסים עם ארצות הברית ובייצוב מעמדה של ישראל בעולם, מחמיצה שוב ושוב הזדמנויות מדיניות, ומשותקת מפעולה לניהול יעיל של הסכסוך גם בהיעדר 'פרטנר'".

לדבריו, כל זאת "משום שמה שעומד באמת בראש סדר העדיפויות של נתניהו וממשלתו היום, איננו ביטחון ישראל, ואיננו שמירת הדמוקרטיה, ואיננו אחדות פנימית בעם - אלא קידום זוחל וערמומי, מבלי להודות בכך, של אג'נדת 'מדינה אחת' מהירדן לים – אג'נדה המהווה איום ישיר על עצם זהותה ועתידה של ישראל ועל הפרויקט הציוני כולו".

הוא הסביר כי זוהי ממשלה נבחרת, אולם חובה לדרוש ממנה דין וחשבון. "המאזן עד כה מחמיר והולך ושורתו התחתונה מדאיגה ביותר- בתוכנה ובכיווניה כאחד. נדרשת לישראל מנהיגות אחרת, האוחזת במצפן ולא בשבשבת ובתרמילה מגילת העצמאות ולא, חלילה, 'תורת המלך'. מכאן, אני קורא לממשלה להתעשת. ולחזור מיד אל הפסים. אם לא תעשה כן יהיה על כולנו לקום ממקומות מושבינו, הנוחים והפחות נוחים- ולהפילה, דרך מחאה עממית ודרך פתק הבוחר - לפני שיהיה מאוחר מדי".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ראש הממשלה בנימין נתניהו בזירת פיגוע הירי במתחם שרונה, תל אביב. יוני 2016. ניב אהרונסון
"מוזר שדווקא אותם אנשים שרוממות הדמוקרטיה בגרונם לא מבינים זאת". נתניהו/ניב אהרונסון

מוקדם יותר אתמול נאם יעלון בכנס הרצליה ותקף את מדיניות הממשלה, ובפרט את זו של ראש הממשלה. "בעת הזו אין איום קיומי על מדינת ישראל, גם לא האיראני, לכן ראוי שההנהגה תחדל מלהפחיד את האזרחים ולהפחיד מפני שואה שנייה", רמז לנתניהו.

לדבריו, "החודשים האחרונים חידדו את פערי התפיסות שנוצרו ביני ובין ראש הממשלה. אם יש משהו שמדיר שינה מעיניי אלה לא משאיות נשק מסוריה ולבנון או ניסיונות איראן להפעיל טרור - באלה יש לישראל יכולת לטפל בעוצמה ובתחכום. אם משהו מדיר שינה מעיניי אלה הסדקים בחברה, הכרסום בערכים הבסיסיים, הניסיון לפגוע בחיילי ובמפקדי צה"ל. עובדה - ההנהגה נגררת ומתלהמת".

בתגובה לנאומו, אמר נתניהו כי "ביטחון זה עניין רציני. אי אפשר לומר בכנס במינכן לפני ארבעה חודשים שאיראן היא איום קיומי לישראל והיום בכנס בהרצליה שאיראן היא לא איום קיומי לישראל. אי אפשר להביע אמון מלא בהנהגה כשאתה בפנים ולומר את ההפך הגמור כשאתה בחוץ - ולכן לא צריך לייחס חשיבות לכל הניגוחים הפוליטיים הללו". לדבריו, "מנהיגות אמיתית לא מתכחשת לאיומים, היא רואה אותם נכוחה והיא נערכת לטפל בהם וזה בדיוק מה שנמשיך לעשות ברצינות, באחריות ובשיקול דעת למען ביטחון ישראל".

(עדכון ראשון: 22:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully