וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ירושלים נגד קריאת רחוב על שם שירה בנקי: "לא עברו שלוש שנים"

16.6.2016 / 18:31

בקשה שהוגשה לוועדת השמות צפויה להידחות בנימוק, הקבוע בנוהל, שלא עבר די זמן מאז מותה. זאת אף שבעבר אושרו בקשות להנצחה זמן קצר אחרי מות האדם. "זה לא בסדר גודל של ראש ממשלה שמת", הסבירה יו"ר הוועדה

צילום: באדיבות המשפחה

בווידאו: סרטון של הוריה של בנקי: "לא תאהב או תביא ילדים"

עיריית ירושלים צפויה לדחות הצעה לקריאת רחוב על שמה של שירה בנקי, שנרצחה במצעד הגאווה על ידי ישי שליסל לפני כשנה. החלטה זו צפויה להתקבל בנימוק שטרם עברו שלוש שנים מיום מותה, אף שבעבר נרשמו מקרים בהם העירייה הנציחה אדם זמן קצר יותר לאחר מותו.

הבקשה לקריאת רחוב על שמה של בנקי הוגשה לפני כמה חודשים לוועדת השמות העירונית. למרבה הפלא, היא הגיעה דווקא מתושבת הוד השרון, איריס רוזנבלום. "אני חושבת שהם צריכים לאשר, אם לא במקרה הזה, אז מתי כן? זה היוצא מן הכלל בה"א הידיעה", אמרה היום בשיחה עם וואלה! NEWS.

שתי הוועדות המייעצות לוועדת השמות, הפוליטית והציבורית, גחו את הבקשה והוועדה עצמה, שתתכנס ביום ראשון, צפויה לנהוג כך גם. יו"ר הוועדה יעל ענתבי אמרה בשיחה עם וואלה! NEWS כי לא תתמוך באישור ההנצחה. בעירייה קיים נוהל לפיו לא מנציחים אדם בעיר בטרם עברו שלוש שנים מיום מותו. "בבוא הזמן אין לי ספק שיהיה רחוב על שמה", אמרה ענתבי.

לקריאה נוספת:
שליסל לשופטים: "מצעד הגאווה מביא עלינו את הפיגועים"
זעם על ספר האזרחות: רצח שירה בנקי הוגדר "אלימות על רקע דתי"
הוריה של שירה בנקי בסרטון ליום הולדתה: "לא תאהב או תביא ילדים"

שירה בנקי, ההרוגה מהפיגוע במצעד הגאווה בירושלים. אוגוסט 2015. דף הפייסבוק, צילום מסך
"בבוא הזמן אין לי ספק שיהיה רחוב על שמה". שירה בנקי/צילום מסך, דף הפייסבוק

עם זאת, בעבר היו מקרים שבהם ידעה העירייה לעקוף את הנוהל. כך למשל, במקרה של בנציון נתניהו, אביו של ראש הממשלה, שמחלף בעיר נקרא על שמו כשנה לאחר מותו. בעירייה הסבירו כי הנוהל מתייחס לאיסור על קריאת שם רחוב ולא על קריאת מחלף. גם ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר הונצח זמן קצר לאחר מותו. במקרה אחר אישרה ועדת השמות להנציח את ירון ביבי, ששימש מנהל מ?נהל מקרקעי ישראל, כשנה אחרי מותו. במקרה נוסף, שבועות ספורים לאחר מות הרב עובדיה יוסף, הודיע ראש העירייה ניר ברקת כי "בחודשים הקרובים נמצא את הדרך הראויה להנציח את זכרו בעיר ירושלים בה פעל".

ענתבי הסבירה את השוני בהתנהלות. "היו מקרים יוצאים מן הכלל שהנציחו אף שלא עברו שלוש שנים. זה מקרה מיוחד ואני הראשונה שאקרא רחוב על שמה, אבל זה לא בסדר גודל של ראש ממשלה שמת. לא ישנו פה כי זה פתח להרבה שינויים".

העירייה בתגובה: "אמה של בנקי תשתתף בפרויקט עיצוב לכיכר ציון"

מטעם משפחת בנקי נמסר כי "בני המשפחה שמעו על הפנייה. היא לא באה מיוזמתם והם מברכים עליה, הם מאמינים שתטופל כדין, כמו כל פניה אחרת".

עיריית ירושלים מסרה בתגובה: "הפרטים אינם מדויקים. ועדת השמות טרם התכנסה ועל כן הבקשה טרם נידונה. יש לציין כי במסגרת עיצובה מחדש של כיכר ציון החליט ראש העיר יחד עם מיקה בנקי (אמה של שירה), להוסיף קריטריון לתחרות האדריכלים, שבמסגרתו יידרשו האדריכלים להוסיף התייחסות אדריכלית לשדרוג הכיכר כמקום שמקדם חיבורים, סובלנות וכבוד הדדי כפי שייצגה שירה. בנוסף לכך, מיקה בנקי תהיה יועצת מיוחדת לראש העיר בוועדת השיפוט שתחליט איזה מההצעות שמשתתפות בתחרות האדריכלים תזכה ותקדם את הערכים האלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully