וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד לוואלה! NEWS: "החוק לא ינצח הטרור - אבל יעניק כלים חוקתיים"

16.6.2016 / 20:53

שרת המשפטים אמרה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי החוק צפוי לתת כלים לכוחות הביטחון ורשויות האכיפה. על הביקורת: "החוק הזה נלמד על ידי מדינות בעולם; משלחות מגיעות ללמוד להתמודד בכלים דמוקרטיים עם טרור רצחני"

צילום: רוני כנפו, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן.

יממה לאחר שחוק המאבק בטרור עבר בקריאה שנייה ושלישית בכנסת, היוזמת שלו, שרת המשפטים איילת שקד, התייחסה להשלכותיו ולביקורת החריפה נגדו בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. לדבריה, "החוק כשלעצמו לא ינצח את הטרור, וזה ברור, אבל הוא ייתן כלים חוקתיים בידיים של כוחות הביטחון ורשויות האכיפה".

החוק המסועף, המשתרע על יותר מ-51 עמודים ומקודם על ידי שרת המשפטים איילת שקד בתמיכת המשטרה והשב"כ, מרחיב את ההגדרה של ארגון טרור ושל פעילות טרור, ומחמיר את העונשים המרביים על המעורבים או על המסייעים לפעילות כזו. החוק אף מאפשר להגדיר ארגוני צדקה ארגוני טרור אם נמצאת זיקה בין ארגון הצדקה לטרור, וקובע עונש גם למי שרק מביע הזדהות פומבית עם ארגון טרור.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"200 שקל ואתה בתל אביב": כך הוברח המחבל מקלקיליה לפיגוע ביפו
הפתולוגית: אם אזריה לא היה יורה במחבל, ייתכן שהיה נשאר בחיים
הרצוג תקף את הממשלה: "רצינו גיבורי-על ויצאו מנהיגי בובספוג"

שרת המשפטים אילת שקד, כנס לציון 20 שנה לסניגוריה הציבורית. תל אביב 7 ביוני 2016. יותם רונן
"משלחות מהעולם בודקות איך אנחנו מתמודדים עם טרור רצחני". שקד/יותם רונן

על הביקורת, אמרה: "החוק הזה נלמד על ידי מדינות אחרות בעולם. באות אלינו משלחות מהעולם שבאים ללמוד איך אנחנו מצליחים להתמודד בכלים דמוקרטיים עם טרור רצחני". לדבריה, "החוק הזה נותן כלים בידי כוחות הביטחון ורשויות האכיפה לטפל לא רק בטרוריסטים עצמם, אלא במעטפת; מסייעים, תומכים, מנהלים ואלו המזדהים בסיסמאות ובהנפת דגלים".

כמו כן, סיפרה כי בתחילת הקדנציה הנוכחית בסביבתה לא האמינו שהחוק יעבור. "כשנכנסתי לתפקיד ואמרתי לראש השב"כ שחצי שנה אחרי שאני מעבירה את החוק לכנסת הוא יעבור, הוא לא האמין לי ואמר שבמשך חמש שנים הם מנסים שהחוק יעבור", אמרה. על החוקים האחרים שהמפלגה שואפת להעביר כמו חוק העמותות והשהיית חברי כנסת, אמרה: "זה תלוי בהתלכדות ועבודת הקואליציה. זה לא סוד שאני, לדוגמה, לא תומכת נלהבת בחוק ההשהיה, אבל במסגרת המשמעת הקואליציונית אצביע בעד".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully