וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות אזהרת סין: אובמה אירח את הדלאי למה בבית הלבן

16.6.2016 / 10:10

נשיא ארה"ב נפגש עם המנהיג הרוחני הגולה של טיבט, על אף שבבייג'ינג איימו כי הדבר יפגע ביחסים בין שתי המדינות. ואולם, בוושינגטון טוענים כי הייתה זאת פגישה אישית וכי עמדתה בנושא עצמאות החבל לא השתנתה

המנהיג הרוחני של טיבט הדלאי למה בארצות הברית, 13 ביוני 2016. AP
הדלאי למה בוושינגטון, שלישי/AP

נשיא ארצות הברית ברק אובמה פגש אמש (רביעי) את המנהיג הרוחני הגולה של טיבט הדלאי למה בבית הלבן. זאת למרות אזהרותיה של סין מפגיעה ביחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות. הפגישה מגיעה בזמן של מתיחות שיא בין וושינגטון לבייג'ינג סביב פעילותה של האחרונה בים סין הדרומי.

פגישתו הרביעית של אובמה בבית הלבן עם הדלאי למה בשמונה שנים האחרונות התנהלה באגף המגורים, במקום בחדר הסגלגל שם בדרך כלל נועד נשיא ארצות הברית עם מנהיגי העולם. דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט אמר כי בחירת המיקום מדגישה את העובדה כי "הייתה זו פגישה אישית". הוא הוסיף כי אובמה הודה למנהיג הרוחני של טיבט על התנחומים שמסר לו על הטבח באורלנדו.

ארנסט ציין כי אובמה כבר דיבר בעבר על הערכתו החמה לדלאי למה ועל אמונו בצורך "לשמור על דתה, על תרבותה ועל המסורת הלשונית הייחודית של טיבט". מנגד, דובר הבית הלבן הדגיש כי עמדתה של ארצות הברית ולפיה טיבט היא חלק מסין לא השתנתה. הדלאי למה אמר בריאיון לפוקס ניוז כי הוא ואובמה שוחחו על המצב הנוכחי בטיבט ואמר כי הוא לא מחפש עצמאות לחבל הארץ, אם הוא יזכה באוטונומיה תרבותית ודתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully