וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד הפלוגה של אזריה: "הוא אמר 'המחבל צריך למות' וירה ללא אישור"

16.6.2016 / 22:20

רב-סרן תום נעמן העיד במסגרת שלב העדויות במשפטו של החייל הנאשם בהרג מחבל וטען כי הוא פעל בניגוד להוראות: "כעסתי עליו, אמרתי לו שלא יזוז". הפתולוגית: אם אזריה לא היה יורה, ייתכן שהמחבל היה נשאר בחיים. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: ניב אהרונסון, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

מפקד פלוגתו של אלאור אזריה, רב-סרן תום נעמן, העיד היום (חמישי) במשפטו של הנאשם בהרג מחבל מנוטרל בחברון בבית הדין הצבאי ביפו. לדברי נעמן, לאחר הירי הוא שאל את אזריה מי אישר לו לירות. לטענתו, אזריה השיב: "המחבל הזה היה חי והוא היה צריך למות". לדבריו, "כעסתי עליו. הוא ביצע ירי בתוך זירה ללא אישורי. לקחתי אותו הצידה ליד העמדה ואמרתי לו שלא יזוז ועדכנתי את הגדוד".

המ"פ תיאר את השתלשלות האירועים שקדמה למפגש עם אזריה ליד גופת המחבל. "המוצב ממוקם בסמיכות לתל רומידה שבחברון. נקודת האירוע היתה במרחק של כמאה מטר מהמוצב. ישבתי במשרד ושמעתי קולות נפץ, לא דבר חריג. לצד זאת שמעתי צעקות, דבר חריג, ויצאתי לכיוון הצומת. הבנתי שהיה אירוע דקירה. המ"מ שלי החזיק תחבושות על החייל שנפצע, ולידו מזהה מחבל עם פציעה קשה בצוואר. אלאור הגיע מלמעלה ונאמר לו לטפל בחייל הפצוע".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
חוקר מז"פ מגבה את הצלם: "לא נעשו שינויים בתיעוד הירי בחברון"
לקראת עדותו: איומים על הצלם שתיעד את הירי במחבל בחברון
אלופים במיל' לאיזנקוט: "החייל מחברון הועבר מהר מדי לערוץ המשפטי"

אלאור אזריה, בית הדין הצבאי ביפו. 9 במאי 2016. ניב אהרונסון
"המוות של המחבל היה מידי או כמעט מידי". אזריה/ניב אהרונסון

לדבריו, "בשלב זה הלכתי לעמדה לקבל תמונת מצב על האירוע. חצי דקה אחרי זה ראיתי את המחבל השני רחוק יותר. המחבל הראשון בוודאות מת, השני לא ידעתי. לאחר מכן נאמר לי שירו בו כשישה כדורים והוא בלי תזוזה. חשבתי שגם הוא נהרג. אני מסתכל על המחבל (שנורה על ידי אזריה, ש"ב), הראש זז בצורה מאוד חדה והבנתי שהוא נורה בראש. לא שמעתי את הירייה. התחושה הראשונית בוצע מאקדח. הסתובבתי, ראיתי את אלאור ושאלתי אותו מי נתן לו אישור לירות".

נעמן העיד על תפקוד חיילו בפלוגה. "הוא היה תחת פיקודי במשך שמונה חודשים. לוחם טוב, מתפקד בצורה מצוינת. העובדה שיצא לקורס חובשים מעידה על הכרה בתפקודו הטוב. הוא קיבל תעודת הצטיינות בסוף האימון על ידי מפקד הגדוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

הפתולוגית: אם אזריה לא היה יורה, ייתכן שהמחבל היה בחיים

מוקדם יותר בדיון בשלב העדויות, קבעה הפתולוגית ד"ר הדס גיפס כי המחבל נהרג מהירי של אזריה. ד"ר גיפס, שערכה חוות דעת פתולוגית, הבהירה כי אם לא היה נורה, ייתכן שהיה נשאר בחיים. "לפי חוות הדעת שלי, סיבת המוות היא מעבר קליע דרך הראש ונזק מוחי. נמצאה תעלה של מעבר הקליע ובנוסף סיבוב הקליע גרם להרס רקמה גדול יותר", הסבירה.

"ההרס שנוצר מאוד רחב, במיוחד בקליע בעל מהירות גבוהה, וניתן לראות זאת בשברים הנרחבים בגולגולת", הוסיפה הפתולוגית. "המוות היה מידי או כמעט מידי. הדימום במוח מלמד שלבו פעם בטרם נפגע בראש מהירי. יתר החבלות והנזקים של המנוח לא היו קטלניים. עם טיפול רפואי, ייתכן שהיה נשאר בחיים".

תיעוד: נהג האמבולנס בועט בסכין לעבר גופת המחבל מחברון. ספק 500
"כעסתי על אלאור". זירת הירי בחברון/ספק 500

בתחילת החודש העיד חוקר מצ"ח בשלב טיעוני התביעה במשפטו של אזריה ואמר כי לאחר שהאחרון ירה במחבל המנוטרל עבד אל-פתאח א-שריף בחברון, תועד נהג אמבולנס מקריית ארבע, עופר אוחנה, כשהוא מקרב את הסכין שהייתה בזירה למחבל. בתיעוד נראה האמבולנס מזיז מעט את הסכין בנסיעה, ולאחר מכן היא נבעטת כך שלבסוף היא בקרבת המחבל. לדברי החוקר, המשטרה הצבאית ניסתה להתחקות אחר מיקום הסכין, ובסרטונים ניתן לראות כי הסכין הייתה רחוקה ממנו מלכתחילה, לפני שהקצין בזירה בעט בה למרחק גדול.

לדברי קצין החקירות רן קינן, הפעם בראשונה שבה סיפר אזריה כי פחד שהמחבל יגיע לסכין הייתה "שעה וחצי-שעתיים בערך לאחר האירוע", למפקד הגדוד בציר. גם בשיחת טלפון שערך עם פרמדיקית בקריית ארבע אמר כי הוא פחד שהמחבל יגיע לסכין. חייל נוסף, שנתפס בתחילה כחשוד במעורבות בירי ושוחח עם אזריה בזירה, נחקר באזהרה, ובחקירתו מסר כי כי לאחר הירי "אלאור אמר, 'הוא דקר חבר שלי ומגיע לו למות'". החוקרים הציעו לאזריה להתעמת עם העד, אולם זה סירב.

עו"ד גלית קרנר המייצגת את משפחת ברמש מסרה הערב: "אנו סומכים על הפרקליטות שתעשה עבודתה נאמנה. נמתין לראות את גזר הדין על מנת לשקול תביעה נזיקית בעתיד".

(עדכון ראשון: 11:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully