וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלימות אוהדים ביורו: רוסיה זימנה את השגריר הצרפתי לבירור

משרד החוץ במוסקבה הביע את מחאתו לאחר שארבעה אוהדים רוסים נעצרו וגורשו מצרפת, במהלך משחקי האליפות האירופית. לטענת שר החוץ, "תדלוק הרגשות האנטי-רוסיים יכול להחריף את האווירה ביחסים הרוסיים-צרפתיים"

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: האירועים האלימים במארסיי מעדשת גו פרו

משרד החוץ של רוסיה זימן היום (רביעי) את שגריר צרפת במוסקבה, ז'אן-מוריס ריפר, לאחר שארבעה אוהדי כדורגל רוסים נעצרו בעיר ליל שבצפון צרפת, במהלך התפרעויות לפני משחק אליפות אירופה בכדורגל בין הנבחרת הרוסית לסלובקית, במטרה לגרשם מהמדינה. "שניים מהרוסים נעצרו אמש במהלך קטטה, ושניים נוספים לאחר שנמצאו שיכורים ברכב עם כלי נשק", מסר דובר התביעה בליל.

כלי הנשק שאליו התייחס הדובר התבררו בהמשך כמקלות עץ. שלושה אוהדים זרים נוספים נעצרו הבוקר ונחקרו על ידי המשטרה הצרפתית, אולם לא נמסר מהיכן הם ואם הם צפויים להיות מגורשים גם כן.

עוד בוואלה! NEWS:
"רוסיה פרצה למחשבי הוועדה הדמוקרטית והשיגה מידע מכפיש על טראמפ"
מנסה להתפייס: ארדואן שלח מכתב ברכה לפוטין לרגל "יום רוסיה"
רוסיה: אמן שהצית את מטה שירותי הביון שוחרר ללא עונש מאסר

עימותים בין אוהדים מחוץ לפאב בליל, צרפת, 14 ביוני 2016. רויטרס
אוהדים דורכים על דגל רוסי, במהלך עימותים מחוץ לפאב בליל, צרפת, אתמול/רויטרס

"תדלוק הרגשות האנטי-רוסיים יכול להחריף את האווירה ביחסים הרוסיים-צרפתיים", נמסר בהודעה רשמית ממוסקבה. שר החוץ סרגיי לברוב עוד גינה את מעצרם של 43 אוהדים רוסים בעקבות התפרעויות בעיר מרסיי. זאת, במסגרת הפעילות המשטרתית הנרחבת במסגרת אליפות אירופה בכדורגל למניעת התפרעויות ולאבטחת האירועים.

לטענת לברוב, בנאום שנשא בפני הבית התחתון של הפרלמנט, האוהדים הרוסים ספגו התגרויות ובדיקות מוגזמות מצד המשטרה הצרפתית. "זה לא מתקבל על הדעת שאוטובוס של יותר מ-40 אוהדים רוסים נעצר, והמשטרה דרשה מהם לצאת לבדיקת תעודות זהות", אמר. שר החוץ האשים את פריז בהפרת אמנות בינלאומיות בעקבות מעצר אוהדי ספורט.

"התנהגות כמו זו שהפגינו כמה מאזרחינו, כמו הבאת זיקוקים ונפצים, אינה מתקבלת על הדעת", הבהיר לברוב, "אולם אנחנו לא יכולים לעצום את עינינו בפני הניסיונות להתעלם מהפרובוקציות של אוהדי המדינות האחרות". הוא התייחס, בין היתר, לאוהדים ש"דורכים על הדגל הרוסי, צועקים עלבונות כלפי המנהיגים הרוסים וכלפי הספורטאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully