וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן: מושל טוקיו קנה מכספי המסים קומיקסים לילדיו - ונאלץ להתפטר

15.6.2016 / 8:20

יואיצ'י מסזואה ספג ביקורות חריפות בשל סירובו להסביר את השימוש שעשה בכספי הציבור, שבין היתר נוצלו כדי לשלם על טיולים משפחתיים. הוא פרש בטרם תתקיים הצבעת אי-אמון נגדו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: שי ענבל

מושל טוקיו יואיצ'י מסזואה התפטר היום (רביעי) בעקבות הביקורת החריפה שספג על השימוש שעשה בכספי מסים, שכלל הוצאות על טיולים משפחתיים ועל אומנות. הוא המושל השני של טוקיו שפורש מאז זכתה העיר באירוח האולימפיאדה ב-2020, אולם גורמים רשמיים טוענים כי הצעד לא ישפיע על ההכנות. קודמו בתפקיד פרש בשל סקנדל דומה, כמה חודשים בודדים לאחר שבירת יפן הוכרזה כמאחרת של המשחקים האולימפיים.

מסזואה, בן 67, שניצח בבחירות ב-2014 בתמיכת הקואליציה השלטת של ראש הממשלה שינזו אבה, היה נתון ללחץ הולך וגובר לפרוש בשל התעקשותו שלא להסביר את השימוש שעשה בכספי ציבור. בין היתר, הוא ניצל אותם כדי לרכוש ספרי קומיקס לילדיו.

ברקע האיום להדיחו בהצבעת אי-אמון באסיפת הנבחרים של טוקיו, שאמורה הייתה להתקיים היום, יכולתו של המושל להחזיק בתפקיד נפגעה. הליך ההדחה נתמך הן על ידי האופוזיציה והן על ידי הקואליציה, שכללה גם את מפלגתו של ראש הממשלה אבה. זאת מחשש להשפעת הפרשה על הבחירות לבית העליון של הפרלמנט ביפו בחודש הבא.

סירובו של מסזואה להסביר את מעשיו גרמו לזעם רב בקרב המצביעים בטוקיו, שתקפו את הממשלה הכללית בשל כך. סקרי דעת קהל הצביעו על כך שרובם תומכים בסילוקו. "זה טבעי שהוא יפרוש", אמר טומוקו אוימה, חבר בית הנבחרים של טוקיו מטעם המפלגה הקומוניסטית ואחד ממבקריו הבולטים ביותר של המושל. "המצביעים בטוקיו דחפו אותו החוצה".

מושל טוקיו יואיצ'י מאסוזואו 2014. רויטרס
מושל טוקיו מסזואה, 2014/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • יפן
  • טוקיו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully