וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו מתרסקים כלכלית": הסטודנטים לווטרינריה יוצאים למחאה

15.6.2016 / 0:13

בשנה האחרונה ללימודיהם נאלצים הסטודנטים בבית הספר לווטרינריה שבאוניברסיטה העברית לעבוד עד 12 שעות ביום, לעתים בסופי שבוע ובלילות, כשהם לא מקבלים שכר ואף משלמים על לימודיהם. לכן, הם יצאו להפגין: "לא מסוגלים לנהל אורח חיים תקין"

הפגנת סטודנטים לוטרינריה בהר הצופים בירושלים. אגודת הסטודנטים, מערכת וואלה! NEWS
"מורידים את הרסן". הפגנת הסטודנטים, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, אגודת הסטודנטים

כמאה סטודנטים בשנה האחרונה ללימודי וטרינריה בבית הספר של האוניברסיטה העברית ברחובות יצאו אתמול (שלישי) להפגין נגד המוסד, שמעסיק אותם בבית החולים הווטרינרי מבלי לקבל שכר. מעבר לכך, הסטודנטים משלמים על התהליך – שמתבצע כחלק מהכשרתם הקלינית – שכר לימוד כבכל שנת לימודים. ההפגנה, שהתקיימה בקמפוס הר הצופים תחת הכותרת "מורידים את הרסן", הייתה הראשונה ומחר צפויה אחת נוספת. לטענתם, התורנויות נמשכות לאורך כל השבוע, גם בשעות הלילה, בסופי שבוע ובחגים.

כמו כן, אף שהם זכאים לשבועיים חופשה בלבד במהלך השנה, כאשר סטודנט נעדר, גם אם הוא חולה או במילואים, הוא חייב להשלים את הפער על חשבון ימי החופשה. בית הספר של האוניברסיטה העברית הוא המוסד היחיד בארץ המכשיר וטרינרים וכ-50 בוגרים יוצאים משעריו בכל שנה.

הפגנת סטודנטים לוטרינריה בהר הצופים בירושלים. אגודת הסטודנטים, מערכת וואלה! NEWS
"סטודנטים הם לא הפתרון"/מערכת וואלה! NEWS, אגודת הסטודנטים

"הלומדים בשנה האחרונה ללימודים, השנה הקלינית, שאורכת כ-12 חודשים, מוגדרים סטודנטים לכל דבר ועניין ומשלמים שכר לימוד מלא, חובות אקדמאיות וכו'. הם לא מתמחים, לא סטאז'רים, אלא סטודנטים - אבל לתלמידים אין 'סוף יום'. הם מתחילים הכי מאוחר ב-07:30, כשסוף היום לא ידוע. הוא יכול להסתיים ב-13:00, 14:00 ואף 20:00 בערב", סיפר אחד הסטודנטים לוואלה! NEWS. "בנוסף, אנחנו מחויבים לעשות תורנויות בסופי שבוע, חגים ולילות, עד שישה לילות ברצף, מספר פעמים בשנה. אנחנו נמצאים בכוננויות של 30 דקות להקפצה בלילות, סופי שבוע וחגים ומחויבים לגור בקרבת בית החולים".

סטודנט אחר הוסיף: "אנחנו מתרסקים כלכלית", בהתייחס לכך שחייהם מתקיימים סביב העבודה והלימודים מבלי שהם מרוויחים כסף. "איננו מסוגלים לנהל אורח חיים תקין. לא יודעים במשך 12 חודשים איך נראה היום שלנו ומתי הוא מסתיים".

לסטודנטים הצטרפו היום כמה חברי כנסת, בהם ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) שאמר: "אכפת לנו שמנצלים אתכם. אכפת לנו שמאלצים אתכם לעשות תורנויות של 20 שעות ויותר, בשישי ובשבת. אני מבין את הצרכים של האוניברסיטה, שאין מי שיחזיק את בית החולים הווטרינרי, אבל אתם לא כוח זול כדי להחזיק את העניין הזה - אתם לא הפתרון. סיכמנו, כל חברי הכנסת שהיו פה, שהדבר הראשון שנעשה עכשיו הוא ללכת להגיש דרישה לדיון מהיר בוועדת החינוך של הכנסת בעניינכם".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין דבר כזה שאדם עובד חינם במדינת ישראל". בית החולים הווטרינרי בבית דגן/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני בשר מבשרה של האוניברסיטה ועדיין אני מוחה על המצב שבו סטודנטים בשנה הרביעית ללימודים שלהם יהיו בתנאים של עבדות", אמר ח"כ יוסי יונה (המחנה הציוני). "מצד אחד סטודנט ומצד שני כוח עבודה שממלא את צרכי המערכת. אם אתם עובדים אתם צריכים להשתכר, אין דבר כזה שאדם עובד חינם במדינת ישראל ב-2016". ח"כ אורן חזן (הליכוד) אמר: "אני יכול להבטיח לכם דבר אחד, הניצול הזה שבו אתם מצד אחד סטודנטים ומן הצד השני כוח עבודה ייפתר".

האוניברסיטה העברית: "התורנויות בסופי שבוע - משיקולים אקדמיים"

מהאוניברסיטה העברית נמסר: "בית החולים הווטרינרי האוניברסיטאי בבית דגן הוקם כדי לשמש מקום להכשרה לסטודנטים בבית הספר לווטרינריה של האוניברסיטה העברית. בית החולים אינו פועל למטרות רווח והאוניברסיטה תומכת תקציבית בפעילותו. התורנויות בלילות ובסופי שבוע שעושים הסטודנטים בבית החולים הן משיקולים אקדמיים. מגוון המקרים המגיעים לטיפול במהלך לילות וסוף השבוע, מטבע הדברים, שונה ואחר מאשר בימי חול. הסטודנטים הללו אינם מקבלים שכר על תורניות אלה משום שזוהי פעילות אקדמית.

"מיום הקמת בית החולים, הסטודנטים עושים בו תורנויות ואין הדבר קשור למצב כלכלי כזה או אחר של האוניברסיטה בכללותה. בעבר נדרש בית המשפט לסוגיה זו והכריע כי תורניות אלו מהוות חלק חשוב מתהליך ההכשרה ואינו מזכה בשכר. מסלול ההכשרה של וטרינרים ורופאים שונה. ברפואה הסטודנטים לומדים שש שנים, עושים שנה אחת של סטאז' ואז ממשיכים לחמש שנות התמחות. בווטרינריה המסלול אינו כולל שנות התמחות. השנה הקלינית בה הסטודנטים ממשיכים את לימודיהם וגם עושים השתלמות מעשית, הוא מודל מוכר וידוע בבתי ספר דומים ומובילים ברחבי העולם, ונועד לאפשר להם את ההתנסות המעשית. בסיום לימודיהם בבית הספר, הסטודנטים מוכשרים ורשאים לעשות כל פעולה רפואית בבעלי חיים, ואינם נזקקים לעוד שנות התמחות. יחד עם זאת, כדי להקל על הסטודנטים, החל מהשנה הבאה יתקצרו המשמרות מ-12 שעות לשמונה שעות".

(עדכון ראשון: 22:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully