וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת ההרוגה חזרה לזירת הפיגוע בשרונה: "חיכיתי לה אבל היא לא תחזור"

14.6.2016 / 14:00

תלמידי תיכון "צייטלין" שבו עתידה ללמוד לינוי בת ה-12 ולומדת נועה בת ה-16, בנותיה של אילנה נבעה, ערכו צעדה לזכר נרצחי פיגוע הירי. "כולם כאן חיזקו אותי", סיפרה בהתרגשות לינוי. משרד הביטחון: נבעה תוכר כנפגעת פעולות איבה

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

יותר ממאה תלמידים ואנשי סגל מתיכון "צייטלין" בתל אביב קיימו היום (שלישי) צעדה שהסתיימה במתחם שרונה, לזכר הרוגי הפיגוע, בהם אילנה נבעה, שבתה לומדת בבית הספר. מלווים בדגלי ישראל, שלטים, נרות ופלאיירים, שרו התלמידים "עם ישראל חי", והצהירו כי "למרות הכול ממשיכים יחד, מאוחדים ואוהבים". במקביל, הודיע משרד הביטחון כי נבעה תוכר כנפגעת פעולות איבה.

אל חבריה לכיתה של נועה בת ה-16, בתה הבכורה של אילנה, הצטרפה גם לינוי בת ה-12, שעתידה ללמוד בתיכון בשנה הבאה. התלמידים יצאו מרחוב צייטלין, הסמוך לכיכר רבין, שרו "עם הנצח לא מפחד" וחילקו סוכריות ועלונים לעוברים והשבים. בהגיעם למסעדת "מקס ברנר", שם אירע הפיגוע, נשא המנהל דברים בפני התלמידים, והפציר בהם "להיות חזקים על אף הקשיים".

לינוי בת ה-12 סיפרה בהתרגשות על הצטרפותה לצעדה. "המורה מירב הייתה אצלנו ושאלה אם אני רוצה לבוא אז אמרתי שכן, יצאנו היום עם כל החברים של האחיות שלי לצעדה מהתיכון למתחם שרונה לאות הזדהות עם המשפחה. זו פעם ראשונה שלי כאן במקס ברנר".

עוד בוואלה! NEWS:
חזן על הדחתו: "יו"ר הכנסת פעל נגדי מתוך נקמנות אישית ואגואיזם"
מחיצה הוצבה ברחבה המעורבת בכותל: "חבלה ביחסים עם יהודי העולם"
צעיר מבני ברק מואשם כי פיתה נערים למחסן אופניים ותקף אותם מינית

לינוי נבעה, צעדת זיכרון לזכר אילנה שנרצחה בפיגוע במתחם שרונה. תל אביב 14 ביוני 2016. יותם רונן
"היא באה ליהנות והיא פשוט לא חוזרת יותר". לינוי בצעדה/יותם רונן
צעדת זיכרון לזכר אילנה נבעה שנרצחה בפיגוע בשרונה. מתחם שרונה תל אביב. 14 ביוני 2016. באדיבת ביה"ס צייטלין, מערכת וואלה!
התלמידים שהגיעו למתחם שרונה/מערכת וואלה!, באדיבת ביה"ס צייטלין

היא הוסיפה כי חשה פחד במקום, "אימא שלי נהרגה פה", אמרה. היא ציינה כי אמה לא הייתה יוצאת מהבית ולא יוצאת עם חברים. "היא תמיד הייתה בבית או בעבודה ואז יום אחד היא יצאה עם חברות ולא חזרה". על התהלוכה סיפרה: "כולם כאן ליוו אותי וחיזקו אותי. אימא הייתה האימא הכי טובה בעולם, היא תמיד הייתה נותנת לי את כל מה שהייתי צריכה". היא ציינה שקשה לה להיות במסעדה שבה נהרגה אמה. "זה מפחיד, מלחיץ, היא באה ליהנות והיא פשוט לא חוזרת יותר. חיכיתי שהיא תחזור והיא לא חוזרת".

צעדת זיכרון לזכר אילנה נבעה שנרצחה בפיגוע בשרונה. מתחם שרונה תל אביב. 14 ביוני 2016. באדיבת ביה"ס צייטלין, מערכת וואלה!
מחזקים את המשפחה. התלמידים ברחבת המתחם/מערכת וואלה!, באדיבת ביה"ס צייטלין

מירב יפת יצחק, המחנכת של נועה, שארגנה את הצעדה, סיפרה כי הכוונה הייתה להביע הזדהות כבית ספר עם משפחות הנרצחים. "למרות כל הקושי אנחנו מרימים ראש, אנחנו עומדים במקום הזה כדי להראות שזו המדינה שלנו וכאן אנחנו חיים".

בצעדה השתתפו מנהל בית הספר, היועצת וחלק מהמחנכות, לצד כמאה תלמידים משכבות ז', ח', ט' וי'. המנהל שמעון אש סיפר: "אנחנו בבית ספר חלק מהמשפחה האבלה". לדבריו, כל הכיתות מחוברות גם לבנות ולמשפחות. "בתהליך האבל לא היו מחיצות, והתלמידים חשו שהם רוצים לצאת עם אמירה חזקה של חוסן וחוזק. יצאנו פה עם אמירה ברורה - עם הנצח לא מפחד".

"קשה בלי אילנה, אבל לא צריך להתייאש"

גם עיליי, שלומד עם נועה בבית ספר זה שש שנים, השתתף בצעדה. "אילנה הייתה כמו אימא שלי. באותו היום ראיתי אותה יורדת מהבניין והיא אמרה לי שהיא יוצאת עם חברות שלה לשרונה", סיפר. "היינו בטוחים שהיא יוצאת לבלות והולך להיות לה כיף, ואז אחרי שעה הייתה מהדורת חדשות ודיברו על פיגוע בשרונה", תיאר את הרגעים הקשים.

"ישר כולם נכנסו ללחץ. אני הלכתי לישון בידיעה שהכול בסדר ואילנה בבית החולים והיא מטופלת. אבל בבוקר התקשרו ואמרו לי שהיא נפטרה, ניסיתי יותר משעה לברר מה קורה עם הבנות, זה היה מלחיץ. אני כל יום איתם, קשה בלי אילנה". עם זאת, קבע כי "לא צריך להתייאש אלא להתחזק".

בפיגוע נהרגו עידו בן ארי, בן 42 מרמת גן, אילנה נבעה, בת 40 מתל אביב, מיכאל פייגה, בן 58 ממדרשת בן גוריון ומילה מישייב, בת 32 מראשון לציון. לא ידוע אם מותה של נבעה, שעבדה כמזכירה בקופת חולים מאוחדת, נגרם מירי המחבלים או שמא לקתה בלבה. בית המשפט סירב לבקשת המשטרה לנתח את גופתה.

היום הכירה הרשות המאשרת במשרד הביטחון בנבעה כנפגעת פעולות איבה. ממשרד הביטחון נמסר כי "ההחלטה תאפשר לאגף נפגעי פעולות איבה במוסד לביטוח לאומי להעניק למשפחתה את מלוא הזכויות המגיעות להם לפי חוק נפגעי פעולות איבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully