וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: 20 הרוגים בפיגוע באזור שיעי המזוהה עם משטר אסד

עשרות בני אדם נפגעו מפיצוץ מכונית תופת ומחבל מתאבד בפרבר סיידה זיינב שליד דמשק - שבו אחד האתרים הקדושים ביותר למוסלמים השיעים. הפרבר נחשב לבסיסו של ארגון חיזבאללה, כמו גם של אלפי מתנדבים זרים שיעים שמסייעים לכוחות המשטר

עריכה: אביב אירגז

בווידאו: עשרות הרוגים בפיגוע באותו אזור, חודש ינואר

לפחות 20 בני אדם נהרגו היום (שבת) ועשרות נפצעו בפיגוע כפול בפרבר של דמשק, באזור השיעי סיידה זיינב, שבו אחד האתרים הקדושים ביותר למוסלמים השיעים. על פי הדיווח ברשת הטלוויזיה הממלכתית, שציין שמונה הרוגים בלבד, שני פיצוצים נגרמו באותו האזור כתוצאה ממחבל מתאבד וממכונית תופת.

הארגון הסורי לזכויות אדם מסר כי מניין ההרוגים הוא לפחות 20. איש דת שיעי שהתראיין לרשת הסורית "אחבאריה" מסר כי מכונית התופת התפוצצה ברחוב המרכזי א-תיין, לא רחוק מהאתר הדתי. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על המתקפה. בשנה האחרונה, הארגון ביצע מה מתקפות באזור זה.

עוד כתבות בנושא:
גורם בכיר בצרפת: כוחותינו מסייעים למורדים במאבק נגד דאעש
דיווח סורי: ישראל תקפה יעדים של חיזבאללה באזור חומס
אסד: נשחרר כל סנטימטר מסוריה, חאלב תהיה בית הקברות של ארדואן

פיגוע כפול של דאעש בסיידה זיינב, פרבר של דמשק, 11 ביוני 2016. רויטרס
זירת אחד הפיצוצים, היום/רויטרס

בפיגוע הקודם במקום, שאירע בפברואר האחרון, נהרגו יותר מ-60 בני אדם במתקפה משולבת שכללה פיצוץ מכוניות תופת. שלושה שבועות לפני כן נהרגו גם כן 60 בני אדם בפיגוע שאירע במקום, ועוד כמאה איש נוספים נפצעו. גם אז היה מדובר בפיגוע משולב, ושני מחבלים ומכונית תופת התפוצצו באזור האתר הקדוש. בין ההרוגים היו 25 לוחמים שיעים, החברים במיליציות התומכות במשטר.

פיגוע כפול של דאעש בסיידה זיינב, פרבר של דמשק, 11 ביוני 2016. רויטרס
המכונית הממולכדת שהתפוצצה בסיידה זיינב/רויטרס

באתר הקדוש נמצא הקבר של אחת מנכדותיו של הנביא מוחמד. עולי רגל שיעים רבים הגיעו למקום חרף מלחמת האזרחים במדינה שנמשכת כבר יותר מחמש שנים. במהלך העימות, שלח חיזבאללה מאות מלוחמיו להגן על אתרים קדושים לשיעים. באזור אירעו קרבות עזים בשנים הראשונות של המלחמה, אך מאז תוגברה האבטחה סביבו על ידי צבא סוריה ועל ידי הארגון השיעי, שהציבו מחסומים באזור.

אזור סיידה זיינב נחשב למעוזו של הארגון הלבנוני חיזבאללה – בן בריתו של הנשיא בשאר אסד – בסוריה. כמו כן, אלפי לוחמים שיעים מאיראן, מעיראק ומאפגניסטן שמתנדבים ללחימה נגד ארגוני המורדים הסונים, הנאבקים נגד משטר אסד, נאספים באזור זה לפני שנשלחים ללחימה באזורים שונים במדינה.

(עדכון ראשון: 12:10)

שני פיגועים שאירעו בסיידה זיינב – פרבר של דמשק, בירת סוריה, ובו אתר קדוש לשיעים, יוני 2016. טוויטר, צילום מסך
עשרות נפצעו במתקפה. סיידה זיינב, היום/צילום מסך, טוויטר
שני פיגועים שאירעו בסיידה זיינב – פרבר של דמשק, בירת סוריה, ובו אתר קדוש לשיעים, יוני 2016. טוויטר, צילום מסך
שני פיגועים שאירעו בסיידה זיינב – פרבר של דמשק, בירת סוריה, ובו אתר קדוש לשיעים, יוני 2016/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully