וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגלית מרעישה בקמבודיה: חוקרים חשפו עיר עתיקה מהמאה ה-12

במחקר מובאות עדויות לערים בקרבת המקדש אנגקור ואט שבצפון המדינה, שככל הנראה הרכיבו את האימפריה הגדולה ביותר באותה עת. המחקר עשה שימוש בטכנולוגיה חדישה ושופך אור על ההיסטוריה של המקום וחייהם של התושבים

העיר העתיקה אנגקור שבצפון קמבודיה. עמר ויקסלבאום, מערכת וואלה! NEWS
הערים שנתגלו הן בנות 900-1,400 שנים. הריסות העיר העתיקה אנגקור/מערכת וואלה! NEWS, עמר ויקסלבאום

ארכיאולוגים בקמבודיה מצאו עדויות לערים עתיקות מתקופת ימי הביניים, בקרבת המקדש אנגקור ואט שבצפון המדינה – כך מדווח היום (שבת) העיתון "גרדיאן" הבריטי. התגליות החדשות עשויות לחשוף רבדים חדשים בהיסטוריה של דרום-מזרח אסיה.

הארכיאולוג האוסטרלי ד"ר דמיאן אוונס צפוי להציג ביום שני הקרוב בלונדון את ממצאי המחקר שלו בנושא. בכנס הוא יסביר על הטכנולוגיה החדשנית שהביאה לחשיפת הערים, שהן בנות 900 עד 1,400 שנים. לדבריו, מדובר בערים גדולות מאוד, שחלקן אף זהות בגודלן לבירת קמבודיה, פנום פן. לדעתם של מומחים נוספים, הערים שנתגלו הרכיבו את האימפריה הגדולה ביותר במהלך המאה ה-12.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
חשש לקראת האולימפיאדה: "חיידקי על" עמידים נמצאו במים בברזיל
ביידן שלח מכתב, מיליון חתמו על עצומה: האונס שמסעיר את ארה"ב
בזמן שהמשטר נאבק בעישון: מנהיג צפון קוריאה תועד עם סיגריה ביד

העיר העתיקה אנגקור שבצפון קמבודיה. עמר ויקסלבאום, מערכת וואלה! NEWS
"גילינו ערים שלמות שאיש לא ידע שהן שם". אנגקור, קמבודיה/מערכת וואלה! NEWS, עמר ויקסלבאום

"גילינו ערים שלמות שאיש לא ידע שהן שם", סיפר אוונס, "מתברר שלאורך השנים חשפנו רק חלקים קטנים מהעתיקות, ועכשיו גילינו עיר שלמה שהיא בגודל של הבירה, פנום פן". אוונס החל את מחקרו בקמבודיה בשנת 2012, אז הצליח לגלות ערים עתיקות ומקדשים מימי הבינים. ממצאיו הראשונים איששו את השערות החוקרים כי מתחת לפני האדמה מסתתרות עדויות לאימפריה עתיקה. ההשערות קיבלו משנה תוקף עם המחקר של 2015 שהביא לתגליות שמובאות עכשיו בדוח שהפיק אוונס.

בין היתר, הצליח אוונס להצביע על תשתיות מים משוכללות שמעידות על התנהלות האימפריה העתיקה, האזור והאקלים. "התגלית שלנו באנגקור העתיקה מספקת נקודות מבט חדשות ומרתקות על התמוטטות האזור", סיפר, "הייתה תיאוריה שאיכשהו תאילנדים פלשו לאימפריה וכולם ברחו דרומה, אבל זה לא קרה. אין לזה עדות בערים שנמצאו. זה מטיל בספק את כל מה שחשבנו על קריסת אנגקור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
העיר העתיקה אנגקור שבצפון קמבודיה. עמר ויקסלבאום, מערכת וואלה! NEWS
המקדש העתיק אנגקור ואט מופיע על דגל המדינה/מערכת וואלה! NEWS, עמר ויקסלבאום

ההריסות של מקדש אנגקור הן אתר של אונסק"ו והן יעד תיירותי מבוקש מאוד בקמבודיה. יתרה מכך, המקדש העתיק אנגקור ואט מופיע על דגל המדינה. עקב כך, הפך האזור לפופולרי עבור ארכיאולוגים, שמבקשים להגיע וללמוד את האזור ואת חייהם של תושבי הקדם שהיו בו.

"מהפכת ידע של ממש"

במחקרו הנוכחי של ד"ר אוונס, נעשה שימוש בטכנולוגיה חדישה שכוללת מסוקים ולייזר, מה שאפשר בסופו של דבר את התגליות המרעישות. פרופסור לאנתרופולוגיה באוניברסיטת ייל שבארצות הברית, מייקל קו, טען כי השימוש בטכנולוגיה החדישה מרגש לא פחות מהתגליות עצמן. "אני חושב שהשימוש בלייזר מוטס הוא אחד ההישגים הגדולים של 50 או אפילו מאה השנים האחרונות וזה משנה את כל מה שידענו את אנגקור".

דוד צ'נדלר, פרופסור מאוניברסיטת מונאס שבמלבורן, אוסטרליה, התרגש לקרוא את הממצאים של ד"ר אוונס. "זו עבודה מרתקת. אוונס זכה לשכתב את ההיסטוריה", אמר. צ'נדלר חוקר את תרבות קמבודיה וכתב מאמרים רבים בנושא. הארכיאולוג דוד קייל שעובד בפנום פן הוסיף: "הממצאים מחוללים מהפכת ידע של ממש. אי אפשר שלא להתרגש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully