וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במה ענקית ועתיקה התגלתה בפטרה – "מתחת לאף" של החוקרים

הבמה, שאורכה כשל בריכה אולימפית, שימשה ככל הנראה לעריכת טקסים דתיים. בצדה האחד התגלה גרם מדרגות ובעברה האחר התגלו עמודים. החוקרים התפלאו כי לא התגלתה עד כה, בשל קרבתה לאתר ההיסטורי

טיול לפטרה בעקבות מאיר הר ציון. זיו ריינשטיין
הבמה לא דומה למבנים האחרים בפטרה. עתיקות פטרה/זיו ריינשטיין

במה עתיקה וענקית התגלה בפטרה, קבורה תחת החולות בעיר הנבטית הקדומה שבדרום-מערב ירדן – כך פורסם אמש (שישי) ברשת BBC. אורכה של הבמה הוא כאורכה של בריכה אולימפית, ורוחבה כפול מזה של בריכה אולימפית. החוקרים שגילו אותה טענו שאינה דומה לאף מבנה אחר בפטרה, והעריכו כי שימשה לעריכת טקסים דתיים. המחקר חשף כי בעבר ניצבה במה קטנה יותר על הבמה הגדולה. כמו כן, התגלה כי בצד אחד של הבמה הגדולה היה גרם מדרגות גדול, ובצד השני היו עומדים.

לפי המחקר של "בתי הספר האמריקניים למחקר אוריינטלי", הארכאולוגים השתמשו בצילומי לוויין, צילומי מזל"ט ומחקר של השטח, כדי לקבוע את מיקומה של הבמה. בראש המחקר עמדו שרה פראק מאוניברסיטת אלבמה וכריסטופר טוטל, מנכ"ל "המועצה האמריקנית למחקרים אמריקניים מעבר לים". השניים אמרו כי הממצאים היו "מתחת לאף", והתפלאו שלא התגלו עד כה.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
ינסה לעשות יותר ולדבר פחות: השיעור שהפיגוע בתל אביב לימד את ליברמן
"אבי מתהפך בקברו": קבלנים הפכו בית עלמין בלוד לאתר להשלכת פסולת
בתה של הנרצחת בפיגוע בתל אביב ספדה: "שיעירו אותי מחלום הזוועות"

https://twitter.com/ASOResearch/status/740994130583523328?lang=en

טוטל אמר בריאיון ל"נשיונל ג'אוגרפיק" כי מישהו אמור היה לגלות את המבנה במשך עשורים של חפירות באזור, אך הדבר מעולם לא תועד. "עבדתי בפטרה במשך 20 שנה, וידעתי שיש שם משהו, אך לחלוטין לגיטימי לקרוא לכך תגלית".

פטרה הוקמה במאה הרביעית לפני הספירה בידי הנבטים, שחיו באזור שבו נמצאות היום ירדן, עיראק, סוריה ולבנון. מבחינת כלי החרס שבמקום עולה שהבמה הוקמה ככל הנראה באמצע המאה השנייה לפני הספירה. מאות אלפי תיירים מבקרים בכל שנה באתר המורשת העולמים, שבשנת 2007 הוכרז אחד משבעת פלאי תבל. ואולם, בגלל איום "המדינה האסלאמית" (דאעש), כמות המבקרים נמצאת בירידה בשנים האחרונות.

(עדכון ראשון: 20:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully