וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות הצמודות בפרו הוכרעו: בת הנשיא לשעבר הפסידה בפער זעום

10.6.2016 / 12:00

ראש ועדת הבחירות הכריז כי הכלכלן קוצ'ינסקי גבר על מועמדת הימין פוג'ימורי בפער של 0.2% בלבד. עם זאת, היא טרם הודתה בתבוסה וממתינה לבדיקה נוספת 50 אלף פתקי הצבעה. "אנו מקבלים את ההכרעה הזו בענווה", אמר הזוכה

צילום:רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

ארבעה ימים לאחר סגירת הקלפיות בבחירות הצמודות ביותר בחמשת העשורים האחרונים בפרו, ראש ועדת הבחירות הכריז כי הכלכלן הבכיר פדרו פבלו קוצ'ינסקי גבר על מועמדת הימין קייקו פוג'ימורי, בפער זעום של 0.2%. לדבריו, קוצ'ינסקי זכה ב-50.1% מהקולות, בעוד יריבתו זכתה ל-49.9, ובין השניים הבדילו 40 אלף קולות בלבד.

עם זאת, פוג'ימורי, בתו של הנשיא לשעבר אלברטו פוג'ימורי, שנושא עונש מאסר של 25 שנים בגין שחיתות והפרת זכויות אדם, טרם הודתה בהפסד. לאחר דבריו של ראש ועדת הבחירות היא עזבה את מטה הקמפיין שלה ושבה לביתה מבלי להעניק הצהרה לעיתונאים שהמתינו לה. עוזריה טוענים כי היא ממתינה שוועדת הבחירות תכריז באופן רשמי וסופי על התוצאות.

פוג'ימורי נאחזת בעובדה ש-50 אלף פתקי הצבעה נשלחו לבחינה מחדש. כמו כן, צוות הקמפיין של פוג'ימורי טוען כי זיהה כשלים בהליך הבחירות, וכי בכמה קלפיות היו יותר פתקי הצבעה ממצביעים. אך מומחים טוענים כי בשלב זה הסיכוי של פוג'ימורי לגבור על קוצ'ינסקי ולגרוף יותר מ-40 אלף קולות הם אפסיים.

עוד כתבות בעולם:
עוד מכה לדאעש: כוחות הממשל בלוב נכנסו למעוז הארגון
קלינטון צייצה: "תמחק את החשבון שלך"; טראמפ: "איפה המיילים שמחקת?"
טרור, שיטפונות ושביתות: יורו 2016 יוצא לדרך במתיחות שיא

פדרו פבלו קוצ'ינסקי לאחר ההכרזה על נצחונו בבחירות לנשיאות פרו, יוני 2016. רויטרס
ניצח את פוג'ימורי בפער זעום. קוצ'ינסקי במסיבת עיתונאים לאחר ניצחונו/רויטרס

בניגוד לפוג'ימורי, הנשיא היוצא אוינטה אומלה לא המתין לתוצאות הסופיות ובירך את קוצ'ינסקי, וכך עשו גם מנהיגי קולומביה, צ'ילה, ארגנטינה ומקסיקו. המועמד עצמו כינס מסיבת עיתונאים, וקרא ליריבתו לפתוח עמו בדיאלוג.

"אנו מקבלים את ההכרעה הזו בענווה רבה", אמר במסיבת עיתונאים שכינס לאחר ההודעה. "פרו עומדת בפני אתגרים רבים. אל לנו להתבלבל ולחשוב שמשמעו של דיאלוג הוא חולשה. אנו נהיה החלטיים, אך נעבוד עבור כל אזרחי פרו. רבים חושבים כי הם פספסו את רכבת, ואנו רוצים שכולם יעלו על הקרונות".

בסיבוב הראשון, הובילה פוג'ימורי את המרוץ, אולם היא זכתה רק ב-38% תמיכה ונדרש סבב שני כדי להגיע להכרעה. קוצ'ינסקי, ראש הממשלה לשעבר שמגיע ממשפחה ידועה בפרו ומרקע אמיד, מציג את עצמו כפוליטיקאי כן ומנוסה, שמסוגל להחיות את הצמיחה הכלכלית האיטית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
המועמדת בבחירות לנשיאות פרו, קייקו פוג'ימורי, שהובסה בבחירות, יוני 2016. רויטרס
טרם הודתה בהפסד. פוג'ימורי, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully